Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Etter 1/2 år med styring, dating og det faktum at man er sammen hver dag stortsett samt gjør mye ilag- uten at man enda ikke er kjærester.. Er det normalt? Prøver ofte hinte og snakke om dette, men får svar at det er skummelt og ting tar tid siden man skal være ilag for alltid. Jeg føler vi oppfører oss som par, bare uten det at vi er «kjærester.» Hva er normalt?

Anonymkode: 25acb...6a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei. Etter 1/2 år med styring, dating og det faktum at man er sammen hver dag stortsett samt gjør mye ilag- uten at man enda ikke er kjærester.. Er det normalt? Prøver ofte hinte og snakke om dette, men får svar at det er skummelt og ting tar tid siden man skal være ilag for alltid. Jeg føler vi oppfører oss som par, bare uten det at vi er «kjærester.» Hva er normalt?

Nøyaktig hva syns h*n er skummelt, har h*n sagt det? Svært mange menn (men også damer) syns det er skummelt å forplikte seg. Da lukker man jo mange dører. Min erfaring er at om man kjenner for mye på dette, så var man ikke den rette heller. En som er stormende forelska og har mistanker om at denne personen kan være ‘den rette’, de griper muligheten når den er der for å finne ut av dette. Da nøler man ikke. Noen nøler, dama stikker og de angrer.. Kanskje resten av livet. Men det var kanskje fordi de aldri fant ‘noen bedre’.

. Jeg hadde derimot aldri godtatt at en mann jeg var forelsket i og ville bli kjæreste med, nølte og var usikker på om han ville det. Da ville jeg nok alltid forbli usikker på om jeg virkelig var ‘den kjæreste’ for ham. Ville tenkt jeg var en han tok til takke med..

Anonymkode: 306f0...4fe

• Liker 2
Skrevet

var faktisk i akkurat samme posisjon som deg, endte opp med at vi bare var sammen uten en dato til slutt... Det er irriterende, men så hadde jeg tålmodighet da siden han nettopp kom ut av et veldig toxic forhold som gjorde han skremt. Tror det er litt dagens samfunn at gutter ikke klare å bare spørre om å være kjærester. Men jeg skjønner veldig godt frustrasjonen din :) Det går an å være enda mer direkte å si noe slik som: Vell, nå er vi jo som et kjærestepar så jeg ser ikke helt grunnen til å ikke kalle seg det. 

Anonymkode: 1dc73...070

Skrevet

Er det normalt å spørre om man er kjærester?

Er snart 2 år siden jeg og samboeren møttes første gang, men vi har aldri tatt praten om vi er kjærester eller ikke😅

Anonymkode: 8db89...bda

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Om ordet «kjæreste» er skummelt fordi han da føler seg forpliktet så tenker jeg at da er det noe som skurrer. 

Min ville definere seg etter en uke og han snakker alltid om oss i fremtid. Jeg er inkludert i alt og han har lagt hjertet og sjelen sin inn i å forplikte seg til oss.

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Når menn sier sånn til meg så går hjernen min alltid: he is not that into you and likes the attention. Jeg trekker meg alltid unna da fordi jeg ønsker ikke å kaste bort tiden på noen som ikke liker meg. Det er viktig for meg at vi har samme tanker om ting og at vi går i samme retning for fremtiden. Hva som er normalt? Nå er jeg så gammel at vi pleide å definere oss etter 1-2 måneder i gamle dager. :D

Anonymkode: 2ddda...504

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Er det normalt å spørre om man er kjærester?

Er snart 2 år siden jeg og samboeren møttes første gang, men vi har aldri tatt praten om vi er kjærester eller ikke😅

Anonymkode: 8db89...bda

Noen ganger så må man. Er mange menn som liker oppmerksomheten og kosen, men vil ikke forplikte seg. Ser det går igjen på Facebook også, i datinggrupper. Damer som har kastet bort 6 måneder og 1 år på menn som "vil vente fordi det er jo for alltid" også når de endelig setter hardt mot hardt så stikker mannen. 😅

Skrevet

Ville vært veldig skeptisk på at dette skulle kunne utvikle seg til et godt forhold om en etter flere måneder med nesten daglig kontakt fortsatt ikke kunne definere seg som kjærestepar.

Om han ikke liker praten om definisjonen kjæreste, så ta definisjonen på hvor løst forholdet deres er da. Kan du gå ut på date med andre, er det greit å fortsatt ha tinderkonto, flørte med andre på chat, ha tilfeldig sex med en du møter på fest. Skjønner at det ikke er ting du føler for å gjøre, men det er jo DEN friheten en sier fra seg om en forplikter seg til å være kjæreste. 

Skrevet
3 minutter siden, Mt3 said:

Ville vært veldig skeptisk på at dette skulle kunne utvikle seg til et godt forhold om en etter flere måneder med nesten daglig kontakt fortsatt ikke kunne definere seg som kjærestepar.

Om han ikke liker praten om definisjonen kjæreste, så ta definisjonen på hvor løst forholdet deres er da. Kan du gå ut på date med andre, er det greit å fortsatt ha tinderkonto, flørte med andre på chat, ha tilfeldig sex med en du møter på fest. Skjønner at det ikke er ting du føler for å gjøre, men det er jo DEN friheten en sier fra seg om en forplikter seg til å være kjæreste. 

Syns for såvidt dette er et godt forslag. Han legger jo selv grunnlaget for hvor løst han anser forholdet og da hadde jeg bare kjørt på :D

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...