Smascha Skrevet 4. februar 2024 #1 Skrevet 4. februar 2024 Politiet etterlyser ein fange som har rømt. Og går ut med eit slags "bilde"... Men viss han fyren her tar av seg alle Nike-effektar, så kan eg garantere at eg ikkje kan vere til hjelp 😅Nokon som veit kvifor i alle dagar ein ikkje berre kan vise eit bilde? https://www.nrk.no/vestland/politiet-greier-ikkje-finne-romt-fange-_-etterlyser-mannen-nasjonalt-1.16748302 21 1
Klappe Skrevet 4. februar 2024 #3 Skrevet 4. februar 2024 Fordi i Norge er muslimske menn de som må beskyttes 🤷♀️ 16 6
Pringle Skrevet 4. februar 2024 #4 Skrevet 4. februar 2024 Jeg kommer til å kjenne igjen en kar med seks grå/brune/svarte firkanter i fjeset. 15 4
- Brian Skrevet 4. februar 2024 #5 Skrevet 4. februar 2024 (endret) Smascha skrev (32 minutter siden): Politiet etterlyser ein fange som har rømt. Og går ut med eit slags "bilde"... Men viss han fyren her tar av seg alle Nike-effektar, så kan eg garantere at eg ikkje kan vere til hjelp 😅Nokon som veit kvifor i alle dagar ein ikkje berre kan vise eit bilde? https://www.nrk.no/vestland/politiet-greier-ikkje-finne-romt-fange-_-etterlyser-mannen-nasjonalt-1.16748302 Fordi dette da ville bli en sak for advokat Brynjar Meling, som varmt ville forsvare vedkommendes rett til å ha et privatliv der man ikke blir krenket av å bli gjenkjent på gaten. La oss nå legge alle fordommer til side, og huske på at rømte fanger på frifot tross alt er en forfulgt minoritetsgruppe. Endret 4. februar 2024 av - Brian 8 2
Pringle Skrevet 5. februar 2024 #7 Skrevet 5. februar 2024 Pringle skrev (22 timer siden): Jeg kommer til å kjenne igjen en kar med seks grå/brune/svarte firkanter i fjeset. Og det ironiske er at dette antakeligvis er gjort for å unngå beskyldninger om rasisme, men i forsøket på å tone ned at det dreier seg om en "mørk mann", fjerner de personens individuelle trekk, noe som får ham til bli KUN "en mørk mann", og dette oppfatter jeg som dypt rasistisk. 1 3
Paneera Skrevet 5. februar 2024 #8 Skrevet 5. februar 2024 Hvordan er det mulig å rømme fra norske fengsler? 🤔 1
Anonymbruker*** Skrevet 5. februar 2024 #9 Skrevet 5. februar 2024 Fikk meg til å tenke på denne 😂: 5 1
Blålilla Skrevet 5. februar 2024 #10 Skrevet 5. februar 2024 Samfunnsengasjert skrev (2 minutter siden): Hvordan er det mulig å rømme fra norske fengsler? 🤔 Han var på kjøpesenteret for å handle klær sammen med et par voktere. 2
Artmo3 Skrevet 5. februar 2024 #11 Skrevet 5. februar 2024 Samfunnsengasjert skrev (5 minutter siden): Hvordan er det mulig å rømme fra norske fengsler? 🤔 Lettere enn man skulle tro. Fengselspolitikken i Norge er basert på tillit, da kan det fort gå veldig galt. Mordere har tilgang på kniver, det sier jo sitt. Når det plutselig er mange fanger i Norge som har vært utsatt for krig, drept i krig, vært i de mest grusomme fengsler, kanskje til og med skadet av å være barnesoldater, da skal det vel ikke mye til for at de utnytter systemet vi har.. Vi har ikke akkurat fengsler i Norge med ekstrem sikkerhet, med unntak av Breivik, men selv der finnes det nok muligheter. Hadde vi fengslet slike som El Chapo, så hadde det ikke tatt lang tid før han var ute, selv med sikkerhet som Breivik har 3 2
Drizzt Skrevet 5. februar 2024 #12 Skrevet 5. februar 2024 Jeg ler av det samme hver gang og dette her er ikke første gang. Politiet ber publikum om hjelp - her vær så god et ubrukelig og sladdet bilde. Seriøst? Og hvorfor slippes fanger ut av fengsel på ''ærend''? Det er jo opplagt at de vil forsøke å rømme. Mannen er utanlandsk statsborgar og er varig utvist frå Noreg. Han sonar ei straff for innreise til landet. Han har også ein narkotikadom på seg. Varig utvist, men sitter i norsk fengsel? Hva slags bakvendtland er det vi befinner oss i? Han burde vært kastet ut av landet i det vedtaket ble fattet eller i det han ble pågrepet for ulovlig innreise. 10 4
tvertimot Skrevet 5. februar 2024 #13 Skrevet 5. februar 2024 Smascha skrev (På 4.2.2024 den 22.13): Politiet etterlyser ein fange som har rømt. Og går ut med eit slags "bilde"... Men viss han fyren her tar av seg alle Nike-effektar, så kan eg garantere at eg ikkje kan vere til hjelp 😅Nokon som veit kvifor i alle dagar ein ikkje berre kan vise eit bilde? Heldigvis lenge siden offentlig gapestokk var vanlig praksis her til lands.
tvertimot Skrevet 5. februar 2024 #14 Skrevet 5. februar 2024 Drizzt skrev (7 minutter siden): Og hvorfor slippes fanger ut av fengsel på ''ærend''? Det er jo opplagt at de vil forsøke å rømme. Absolutt ikke opplagt at de vil forsøke å rømme. At noen gjør det når de er ute på permisjon eller med fengselsbetjenter, det endrer intet. Klart at det er riktig at fanger etter hvert skal få permisjon (at man slik også tester tilliten) og at de skal få ta turer ut med fengselsbetjenter før den tid, det er en del av et godt straffesystem (tilsvarende ville det vært verre om det ikke var slik). Et "kast nøkkelen og gi dem tørt brød og vann, hvor fanger ble isolert etc."-system, det ville vært store tilbakesteg og ville bidratt til verre tilstander. Nå må du ikke ønske deg noe som reelt fungerer verre, klart det må være en vei mot løslatelse som er hensiktsmessig. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå