Gå til innhold

Den "nye" pitabrødlooken

Anbefalte innlegg

Skrevet

:frustrert:

Hva i svarte er vits med det?

Stortsett deler jeg pitabrødene på midten. Og det er utrolig plagsomt med denne oppstriplede linjen hvor man skal "rive" av en del på toppen.

Jeg setter pris på å dele opp mine egne pitabrød, takk. Akkurat der det passer meg.

Finnes det noe godt alternativ til frossne pitabrød? UTEN delestrek på?

(Veldig avhengig av å ha pitabrød i fryseren.. Men er lei av at dem ikke fungerer lengre)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...er det nytt? Trodde de alltid hadde hatt delestrek, jeg.

Et godt alternativ er å bake selv! Det er egentlig ikke så vanskelig.

Skrevet

Den delestreken har jo alltid vært der så lenge jeg har kjøpt pitabrød ihvertfall. Kjøper som regel frosne.

Skrevet

Nehei?

Har jeg vært så heldig at jeg har kjøpt feilvare i flere år? For dette er vel de samme pitabrødene som alltid har blitt solgt frossent og som jeg har spist i alle mine år?

Skrevet

De har vært sånn striplet? i flere år, har de ikke? Vi kjøper de frosne fra hatting.

Jeg er forøvrig enig med deg. Den forhåndsbestemte åpningen er helt idiot.:sinnatagg: Jeg liker også å dele pitbrødet på midten.

Skrevet

Vært sånn så lenge jeg kan huske... For meg er det helt greit :)

Skrevet

:sur:

Skjønner ingenting. Mine pitabrød har kommet slik i det siste.. Og ikke alltid!

Uansett.. alternativer? Lei av at maten faller ut! ;)

Skrevet

Da jeg kjøpte pitabrød, var det heller ikke delestripe. Nå lager jeg pitabrødene selv og deler dem akkurat der jeg vil. Veldig greit å lage, og lager du dobbel porsjon har du noen ekstra i fryseren til neste gang du trenger.

Skrevet

Ferske pitabrød har ikke delestripe, ikke de jeg kjøper i allefall. Enig med deg at det er irriterende med den lille toppen av pitabrødet som ikke kan brukes til noe, for liten til å fylle noe i.

Skrevet

Her er en oppskrift på pitabrød forresten, da får du dem akkurat som du vil. :)

Pitabrød (12 stk)

1 ss tørrgjær

1 ss honning

½ kopp varmt vann

3 kopper hvetemel

1 ½ kopp sammalt hvete fin

2 ts salt

2 kopper vann

2 ss olivenolje

Bland gjær, honning og varmt vann i en bolle og la stå lunt i 10 minutter eller til blandingen blir skummende. Sikt mel og salt i en bolle og tilsett gjærblandingen og vann. Kna godt, minst 10 minutter. La heve i 1 time. Del deigen i 12 emner som trilles til baller. Sett dem på brett og la heve 30 minutter. Kjevle hver ball til en 16 cm leiv. Stek dem i varm panne penslet med olje, 2 minutter på hver side.

Skrevet (endret)

Oi! Takk for oppskrift arkana! :D Snille du!

Endret av jordbær
Skrevet

de har kommet nå i det siste ja. jeg synes det var kjempefint jeg, bortsett fra at mange av dem faktisk er delt på midten og ikke på toppen.

ellers kan du jo bare skjære hullet større. sånn som de gjør når du kjøper pita ute.

de ferske pita brødene smaker jo forferdelig i forhold til de frosne da. uansett om du varmer de opp.

Skrevet

Jeg er sååå enig med deg! :sur: Jeg vil dele pitabrødene mine selv takk!

Skrevet
de har kommet nå i det siste ja.

Hatting har alltid hatt det!!

Skrevet

Hmm..

Hvis hatting alltid har hatt det.. Har det da nettopp forsvunnet en type pitabrød fra frysedisken? ;)

For dem jeg har kjøpt vet jeg ikke har hatt sånn. Mamma måtte nemlig kutte av øverste delen på pitabrødet, da hun lagde pitabrød med kylling, salat og potetsalat.. Og da bare den aller øverste delen, for så å kutte til langs kanten med kniven.

Skrevet

Jeg skjønner ingenting! Vi kjøper bare Hatting pitabrød, og det ligger alltid igjen sånne "topper" etterpå! HELT sikker.... :sur:

Trassig nå! :ler:

Skrevet

Ja, de jeg har kjøpt har også alltid hatt sånn strek på toppen!

Skrevet

Morsom "diskusjon" :ler:

Noen kan jo evnt sende en mail til hatting å høre? :ler:

Skrevet

Jeg har kjøpt Hatting sine i 7 år eller noe sånt, og det har alltid vært slik strek på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...