AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #1 Skrevet 4. februar 2024 Hei. Jeg har altså kjørt meg langt ned i gørra her… siste årene har jeg gjort dumme valg og har et forbrukslån på 230.000kr. prpblemet nå, er at jeg har annen gjeld «privat» som jeg MÅ betale den uka som kommer. Senest neste uke, ellers har jeg store problemer. Jeg skulle også da ønske at jeg kunne refinansiert det gamle sammen og fikk da et nytt lån på 330.000kr, men ingen banker godtar meg. Og jeg forstår ikke, for jeg har 100% råd til å betale det… jeg får rundt 40k utbetalt i mnd. Og sitter igjen med ca 20k etter at regninger er betalt. er det noen som har tips? Evt tips til en bank de vet kan hjelpe meg?? Anonymkode: df3b4...b1b
Sofakona Skrevet 4. februar 2024 #2 Skrevet 4. februar 2024 Hvor mye må du betalt neste uke og neste der?
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #3 Skrevet 4. februar 2024 Sofakona skrev (Akkurat nå): Hvor mye må du betalt neste uke og neste der? Jeg skylder en 36000kr🥲 har bare utsatt og utsatt… resten er andre smålån her og der, som jeg ikke har kapasitet til å betale mer. Men hvis jeg hadde samlet alt sammen, så hadde det vært enklere.. Anonymkode: df3b4...b1b
Sofakona Skrevet 4. februar 2024 #4 Skrevet 4. februar 2024 Men du må iallefall ikke ta mer lån...da setter du det bare i mer gjeld. Hva om du spør person om du kan dele opp i eks 3 mnd..da vil du sitte igjen med 8000 i mnd 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #5 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg skylder en 36000kr🥲 har bare utsatt og utsatt… resten er andre smålån her og der, som jeg ikke har kapasitet til å betale mer. Men hvis jeg hadde samlet alt sammen, så hadde det vært enklere.. Anonymkode: df3b4...b1b Store problemer? Gå til politiet Anonymkode: abf54...366 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #6 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Store problemer? Gå til politiet Anonymkode: abf54...366 Jeg kan ikke det.. Anonymkode: df3b4...b1b
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #7 Skrevet 4. februar 2024 Sofakona skrev (14 minutter siden): Men du må iallefall ikke ta mer lån...da setter du det bare i mer gjeld. Hva om du spør person om du kan dele opp i eks 3 mnd..da vil du sitte igjen med 8000 i mnd Jo, jeg må ha en form for lån fort🥲 jeg vet jeg får betalt det ned fortere enn årene jeg har på meg også. For jeg får utbetalt noen ekstra kroner iløpet av de 2 årene som kommer. Men det hjelper lite nå.. Anonymkode: df3b4...b1b
Sofakona Skrevet 4. februar 2024 #8 Skrevet 4. februar 2024 Om du tar forbrukslån på 36000 nå vil jo renter etc gjøre det kjempe dyrt etterpå. Men du må jo spørre deg selv om du tar opp lån nå..vil du kunne betalte det og andre lån på 5 år? Og når det kommer til din kredittverdighet..er det spørs om du får lån til uka....om du får lån vil jo er lån på 36000 komme op i 40-45000.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #9 Skrevet 4. februar 2024 Sofakona skrev (3 minutter siden): Om du tar forbrukslån på 36000 nå vil jo renter etc gjøre det kjempe dyrt etterpå. Men du må jo spørre deg selv om du tar opp lån nå..vil du kunne betalte det og andre lån på 5 år? Og når det kommer til din kredittverdighet..er det spørs om du får lån til uka....om du får lån vil jo er lån på 36000 komme op i 40-45000. Jeg vet det er mye, men nå er jeg i den situasjonen… og det blir billigere for meg, hvis jeg får samlet alt et sted. Noe av det som må betales til uka og neste uke er også regninger, det glemte jeg å skrive. Men virker ikke som det er noen som gir meg noe lån uansett😭😭😭 Anonymkode: df3b4...b1b
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #10 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg skylder en 36000kr🥲 har bare utsatt og utsatt… resten er andre smålån her og der, som jeg ikke har kapasitet til å betale mer. Men hvis jeg hadde samlet alt sammen, så hadde det vært enklere.. Anonymkode: df3b4...b1b "Utsatt og utsatt" Hvis du sitter igjen med 20 000 kroner til overs hver mnd og lar være å bruke de pengene på nedbetaling av gjeld, så har du en god sparebeløp liggende. Bruk det og bli kvitt gjelda med en gang. Hvis du derimot ikke har spart noe, så er det bare en myte at du har 20.000 kr til overs. For det har du ikke. Du bruker hele inntekten opp hver mnd. I tillegg pådrar du på deg mer gjeld. Anonymkode: 64b19...03a 8
Sofakona Skrevet 4. februar 2024 #11 Skrevet 4. februar 2024 Men du har ikke mulighet til at denne personen kan dele opp i 3 mnd? Er det ikke bedre for de be person og faktisk få 36000 i løpet av 3 mnd en kanskje ikke få noe? Eller må du gi 20.000 nå og ikke sitte igjen med noe denne mnd.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #12 Skrevet 4. februar 2024 Sofakona skrev (3 minutter siden): Men du har ikke mulighet til at denne personen kan dele opp i 3 mnd? Er det ikke bedre for de be person og faktisk få 36000 i løpet av 3 mnd en kanskje ikke få noe? Eller må du gi 20.000 nå og ikke sitte igjen med noe denne mnd. Jeg har barn å forsørge. Og de 20.000 skal gå til mat, drivstoff og annet diverse. I drivstoff ligger jeg ca i 5000kr i mnd. Så da kan jeg trekke ned til 15.000, mat kan jeg vel klare å trekke ned til 5-6000kr, da har jeg igjen 9000kr. Men det dukker som regel opp noe… 20.000kr er det jeg sitter igjen med etter de faste regningene. Anonymkode: df3b4...b1b
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #13 Skrevet 4. februar 2024 Sofakona skrev (4 minutter siden): Men du har ikke mulighet til at denne personen kan dele opp i 3 mnd? Er det ikke bedre for de be person og faktisk få 36000 i løpet av 3 mnd en kanskje ikke få noe? Eller må du gi 20.000 nå og ikke sitte igjen med noe denne mnd. Nei, ingen mulighet for det kan ikke gi alt, for jeg må ha penger å leve for også. Har en familie å forsørge i tillegg Anonymkode: df3b4...b1b
Sofakona Skrevet 4. februar 2024 #14 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har barn å forsørge. Og de 20.000 skal gå til mat, drivstoff og annet diverse. I drivstoff ligger jeg ca i 5000kr i mnd. Så da kan jeg trekke ned til 15.000, mat kan jeg vel klare å trekke ned til 5-6000kr, da har jeg igjen 9000kr. Men det dukker som regel opp noe… 20.000kr er det jeg sitter igjen med etter de faste regningene. Anonymkode: df3b4...b1b 5000 i mnd for drivstoff? 3 1
Sofakona Skrevet 4. februar 2024 #15 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, ingen mulighet for det kan ikke gi alt, for jeg må ha penger å leve for også. Har en familie å forsørge i tillegg Anonymkode: df3b4...b1b Men jeg håper jeg ikke er frekk .men om du MÅ ha 36.000 til denne personen de be uka...og ikke kan dele opp etc..høres jo litt ut som du har lånt av feil person/ miljø. Om du har barn synes jeg du burde kontakte politiet og eventuelt få hjelp av noe med lånet 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #16 Skrevet 4. februar 2024 TS er nok ho samme som spilte bort alt på online gambling eller hva det var. Tok ikke til seg råd i den forrige tråden. Lager nå en ny tråd og gnåler om det samme, til tross for at TS påstod at alt er i ferd med å "ordne seg". De fleste så at det er bare tull. Det ordner seg ikke noe sted, nei. Anonymkode: 3bbb0...008 10
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #17 Skrevet 4. februar 2024 Sofakona skrev (23 minutter siden): 5000 i mnd for drivstoff? Er lange avstander her vi bor.. og ikke kollektivt hvis det kommer som et forslag😅 Anonymkode: df3b4...b1b
Schmuhu Skrevet 4. februar 2024 #18 Skrevet 4. februar 2024 (endret) Høres ut som om dette verken kan eller bør løses av oss på KG. Jeg ser i hvert fall ikke hvordan vi skal trylle frem så mye penger. Har du ikke de pengene, så har du ikke de pengene. Du kan ikke selge ting. Du kan ikke låne ting. Du har ikke sparepenger. Du kan ikke utsette. Hva tror du vi på KG burde anbefale ellers? Er magisk kredittkort hos en magisk bank som bare forsyner deg? Kan legge til at privat gjeld kommer sist i køen. De andre kreditorene må betjenes først. Lykke til! Schmuhu Endret 4. februar 2024 av Schmuhu 2 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #19 Skrevet 4. februar 2024 Schmuhu skrev (5 minutter siden): Høres ut som om dette verken kan eller bør løses av oss på KG. Jeg ser i hvert fall ikke hvordan vi skal trylle frem så mye penger. Har du ikke de pengene, så har du ikke de pengene. Du kan ikke selge ting. Du kan ikke låne ting. Du har ikke sparepenger. Du kan ikke utsette. Hva tror du vi på KG burde anbefale ellers? Er magisk kredittkort hos en magisk bank som bare forsyner deg? Kan legge til at privat gjeld kommer sist i køen. De andre kreditorene må betjenes først. Lykke til! Schmuhu Tenkte om noen hadde forslag til en bank kanskje… Tingen er det at jeg hadde jo hatt bedre råd i mnd, hvis jeg kunne samlet lånene. Og noe av det jeg skylder fort er lån, regninger + privat. Jeg forstår ikke hvorfor ingen banker godtar et samlet lån for dette? Da estimert mnd’s pris, er lavere enn hva jeg betaler nå… Anonymkode: df3b4...b1b
Schmuhu Skrevet 4. februar 2024 #20 Skrevet 4. februar 2024 Hvordan blir månedsbeløpet lavere da? Schmuhu
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå