Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 1400 kr på kontoen igjen. Får lønn på mandag. Vi er to voksne og to barn (8 og 10). Hvordan løse det på best mulig måte? Det skal gå til bensin, middager, matpakker og snus. 

Anonymkode: 468dc...3d0

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lol. Du dropper snusen1😅

Anonymkode: 49f33...abf

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Kutte ut snusen, fylle minst mulig bensin og lage middager av linser, kikerter og supper.

Anonymkode: 33d46...c9f

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Disse trådene begynner å bli kjedelige.

Anonymkode: 13184...73b

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har 1400 kr på kontoen igjen. Får lønn på mandag. Vi er to voksne og to barn (8 og 10). Hvordan løse det på best mulig måte? Det skal gå til bensin, middager, matpakker og snus. 

Første du må stryke fra handlelista e snus. Du har barn sier du. Da er det lett å prioritere de. Å ikke snus. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Du må kutte snusen. Kjøp varer du kan bruke til å lage mer enn en middag, bruk middagsrester i matboksene. 

Skrevet

Det burde holde i massevis.

Lag linsecurry noen dager. Du trenger bare linser, kokosmelk, red curry paste, hakkede tomater og litt buljong.

Seifilet koster 29 kroner frossent på Rema 1000 for 400 gram. 2,2 kg fryst kylling koster 299 på Kiwi. 

Du kan faktisk få til mange kjempegode middager, OG ha råd til snus og bensin. Men da kan du ikke spise karbonadedeig og fersk kylling hver dag. Belgfrukter, frossen fisk og fryst kjøtt er veien å gå. 

Anonymkode: e9828...e42

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Tja, er teknisk sett mandag om sånn, 2 timer?:P Antar du mener neste mandag. 1000kr og det dere alt har i hus burde rekke, kanskje vær litt kreativ. Unngå bilbruk og snus. Og når du skriver matpakker så håper jeg du mener matpakker hjemmefra og ikke kjøpte matpakker, for den burde være åpenbar. Kommer langt med litt first price. Bak brød selv?

Anonymkode: f1c2e...127

• Liker 1
Skrevet

Hvis du kutter middag og niste får du iallefall snusen din. 

Anonymkode: 3c0e5...390

• Nyttig 1
Skrevet

Dette må være en trolletråd, for ingen kan være så nedsnødd at man velger å prioritere snus fremfor mat og drikke på bordet.

Anonymkode: 953b8...7ea

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

De to tynneste i familien kan spise havregrøt hjmme og få med matpakker på skole/jobb.

De to tykkeste kan spise maks ett knekkebrød per dag. Det er sunt å faste for tykke personer.

Anonymkode: 40248...965

• Nyttig 1
Skrevet

Hva er det med folk i våre dager, at de har fullstendig tomme kjøleskap /fryser/matskap? For vår del hadde vi greid oss hel fint fram til neste mandag uten å kjøpe noe som helst.

Anonymkode: baef7...2f2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Sjekk tilbud apper osv, toogoodtogo ++ellers mye gode tips her. Men sånn generelt som foreldre til neste gang planlegg bedre. Jeg sørger alltid for å havregryn og diverse som backup. Man skal jo ha litt slik i hus også som beredskap. 1400 kommer man langt med selv i disse dager. Må bare tenke smart og prioritere riktig. Selv har jeg aap og har uker jeg har overlevd på 100 kr i mat budsjett. Alt går når man må. Når dere får lønn kjøp inn mat og ha i backup både tørvarer, fryse varer og hermetikk. Planlegg godt. Som voksne har dere ett ansvar for å sørge for at det alltid er mat i huset til barna. Har selv barn, er uker jeg velger å kun spise middag sammen med barnet og droppe alle andre måltider til meg selv. For som forelder setter man barna først 👍

Skrevet

Som med de andre trådene om ca det samme, dog litt ulike summer, så tipper jeg dette her er fullt mulig. 1400kr er litt for en uke, tross dere er en familie på 4. 

Lapskausblanding og amerikansk blanding er de billigste grønnsaksblandingene. Fryst brokkoli er også rimelig. Pakke med tørre linser, og du har protein. Lag gjerne suppe av lapskausblanding fremfor tykk gryte, da sper du det lengre. Hakkede tomater i for variasjon. 
Gulrot, løk, og kål er normalt av de rimeligere grønnsakene, og bananer for frukt. 
Poteter kan en normalt få til en rimelig pris også, samt selvsagt pasta og ris. 
Bruk datodisken for annet protein. Ofte har butikkene noe billigere kylling og fisk i frysedisken også. 

Rema har to pakker med havregryn for 35kr. Det er for 2,2kg. Da har dere rikelig. Med 1400kr har dere råd til både sukker, kanel, og smørøye om dere ønsker det. Margarin er billigere enn smør. 

Bak brød selv, kjøp billigste, eller gårsdagens. Syltetøy, og bla billigste leverpostei har dere råd til. Sikkert annet også. 

Dropp dyrere brød, protein, pålegg, brus, chips, sjokolade, kjeks osv. Taco vil koste, så jeg hadde droppet det til helgen om dere pleier å ha det, og heller laget noe annet som hjemmelaget pizza med billig ost. 

Det kommer an på hvor mye bensin dere trenger, og hva dere har hjemme fra før av. Barna er store nok til å forstå et nei, men dere bør klare dere fint på den summen dere har på en uke, tross litt skralt innhold i kjøkkenskapene som utgangspunkt. 

Ser andre kommentere snusen, og det skjønner dere nok selv også at den drar opp, så jeg skal ikke kommentere mer der 😉 Det skal være fint mulig dette her altså 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...