Gå til innhold

Adhd barn utredning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har en på 5 som nå er under utredning. Fikk beskjed av abup at de nå kjører et 6 ukers forløp, dvs istedenfor at vi kommer mange ganger var vi først på en 3t møte med dem, så 3t sammen med barnet(med tester), og nå er det som gjenstår observasjon i bhg og så et siste møte med oss foreldre for å diskutere kartleggingen og hva de har funnet ut. 

spørsmålet mitt er egentlig, kan de gi en eventuell diagnose basert på dette? Og får barn på 5 år diagnose ? Folk forteller meg at de ikke får det før 8 år… og da kjenner jeg at jeg blir litt matt. For jeg ser så godt at barnet mitt ikke har det bra 😕 

Noen som har opplevd samme? 6 ukers forløp..? 

Anonymkode: 5b6e6...dec

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du skriver som et siste møte er nok bare et mellom-møte hvor de tar opp om det skal videre utredning eller ikke. For før diagnose er det mange flere samtaler, skjema med kartlegging, og tester. 

Anonymkode: a882b...21e

Skrevet

Ja. Vi var på senter for epilepsi på tverfaglig utredning det er opphold på ca 3 til 4 uker. Og da kunne de avgjøre om slike ting

Anonymkode: e21b0...72f

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det du skriver som et siste møte er nok bare et mellom-møte hvor de tar opp om det skal videre utredning eller ikke. For før diagnose er det mange flere samtaler, skjema med kartlegging, og tester. 

Anonymkode: a882b...21e

Vi har gått igjennom to feite skjemaer vi skulle fylle ut med spørsmål(bhg også), 5åringen har gjennomført litt tester. Dette har skjedd med lege og psykolog tilstede…. Så det er nok mer ja? 

Skrevet
On 2/4/2024 at 9:58 PM, AnonymBruker said:

Hei! Har en på 5 som nå er under utredning. Fikk beskjed av abup at de nå kjører et 6 ukers forløp, dvs istedenfor at vi kommer mange ganger var vi først på en 3t møte med dem, så 3t sammen med barnet(med tester), og nå er det som gjenstår observasjon i bhg og så et siste møte med oss foreldre for å diskutere kartleggingen og hva de har funnet ut. 

spørsmålet mitt er egentlig, kan de gi en eventuell diagnose basert på dette? Og får barn på 5 år diagnose ? Folk forteller meg at de ikke får det før 8 år… og da kjenner jeg at jeg blir litt matt. For jeg ser så godt at barnet mitt ikke har det bra 😕 

Noen som har opplevd samme? 6 ukers forløp..? 

6 uker høres relativt normalt ut for en utredning i og med at det er så mange timer om gangen, så vil anta at dere får svar på diagnose og evt. videre behandling etter siste møte. :)

Anonymkode: a0781...c15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...