AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #1 Skrevet 4. februar 2024 Hver eneste gang familien samles og mormor er der må hun pense inn på tema om homofile og hva som står i bibelen om at mann og kvinne er skapt for hverandre osv. Hun er i Jehovas vitner. Jeg er ateist og har ingen ting imot homofile og lesbiske. Det eneste jeg sa jeg kunne være enig i nå sist er at det er spesielt at en heterofil mann for eksempel velger å skifte kjønn hvis han er heterofil fra før for så da å bli en lesbisk dame eller omvendt. Men at jeg tror ikke de som føler seg født i feil kropp har det enkelt og at jeg ikke vil dømme de. Jeg får hodepine og må ta paracet når jeg kommer hjem etter å ha sittet å hørt på de. Og de holder på med samme tema lenge så det nytter ikke å bare gå på do en tur til de er ferdige. Og hvis jeg setter meg med mobilen fordi jeg ikke er enig med dem og ikke vil delta i samtalen så får jeg kjeft og må legge den vekk. Det er ikke ofte jeg orker å komme når familien skal samles sånn for jeg vet at det blir prat om hva som er riktig i bibelen og ikke. Jeg sitter bare der å må høre på det og ikke si noe. Jeg har selv hatt mange og har fortsatt venner som er både homofile,. Lesbisk eller bifile. Men jeg føler nesten at min mormor hater de som om vi skulle snakka om pedofile........ Eller folk som har sex med dyr...... Jeg skjønner bare ikke hvordan det går an å ha så mye imot dem.. De har jo ikke misbrukt noen seksuelt eller vært slemme. Det er voksne mennesker som tiltrekker samme kjønn og praktiserer det frivillig. Anonymkode: 11a1f...4ab 3 4 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #2 Skrevet 4. februar 2024 Si du er homo. Anonymkode: 58b12...a4b 3 1 6
Andonym Skrevet 4. februar 2024 #3 Skrevet 4. februar 2024 Det som irriterer meg, er at kristne sier at alle mennesker er like mye verdt,- om du er rik eller fattig, uansett hudfarge, alder, kjønn osv. Men når det kommer til homofile, da er de plutselig ikke like mye verdt som oss heterofile😳 4 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #4 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hver eneste gang familien samles og mormor er der må hun pense inn på tema om homofile og hva som står i bibelen om at mann og kvinne er skapt for hverandre osv. Hun er i Jehovas vitner. Jeg er ateist og har ingen ting imot homofile og lesbiske. Det eneste jeg sa jeg kunne være enig i nå sist er at det er spesielt at en heterofil mann for eksempel velger å skifte kjønn hvis han er heterofil fra før for så da å bli en lesbisk dame eller omvendt. Men at jeg tror ikke de som føler seg født i feil kropp har det enkelt og at jeg ikke vil dømme de. Jeg får hodepine og må ta paracet når jeg kommer hjem etter å ha sittet å hørt på de. Og de holder på med samme tema lenge så det nytter ikke å bare gå på do en tur til de er ferdige. Og hvis jeg setter meg med mobilen fordi jeg ikke er enig med dem og ikke vil delta i samtalen så får jeg kjeft og må legge den vekk. Det er ikke ofte jeg orker å komme når familien skal samles sånn for jeg vet at det blir prat om hva som er riktig i bibelen og ikke. Jeg sitter bare der å må høre på det og ikke si noe. Jeg har selv hatt mange og har fortsatt venner som er både homofile,. Lesbisk eller bifile. Men jeg føler nesten at min mormor hater de som om vi skulle snakka om pedofile........ Eller folk som har sex med dyr...... Jeg skjønner bare ikke hvordan det går an å ha så mye imot dem.. De har jo ikke misbrukt noen seksuelt eller vært slemme. Det er voksne mennesker som tiltrekker samme kjønn og praktiserer det frivillig. Anonymkode: 11a1f...4ab Du kan si det er sånne holdninger som gjør at mange barn og unge sliter, alt de ønsker er å bli behandla som før de åpnet skapdøra. De er akkurat den samme personen. Anonymkode: de2aa...19b 3
Traktor Skrevet 4. februar 2024 #5 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hver eneste gang familien samles og mormor er der må hun pense inn på tema om homofile og hva som står i bibelen om at mann og kvinne er skapt for hverandre osv. Hun er i Jehovas vitner. Jeg er ateist og har ingen ting imot homofile og lesbiske. Det eneste jeg sa jeg kunne være enig i nå sist er at det er spesielt at en heterofil mann for eksempel velger å skifte kjønn hvis han er heterofil fra før for så da å bli en lesbisk dame eller omvendt. Men at jeg tror ikke de som føler seg født i feil kropp har det enkelt og at jeg ikke vil dømme de. Jeg får hodepine og må ta paracet når jeg kommer hjem etter å ha sittet å hørt på de. Og de holder på med samme tema lenge så det nytter ikke å bare gå på do en tur til de er ferdige. Og hvis jeg setter meg med mobilen fordi jeg ikke er enig med dem og ikke vil delta i samtalen så får jeg kjeft og må legge den vekk. Det er ikke ofte jeg orker å komme når familien skal samles sånn for jeg vet at det blir prat om hva som er riktig i bibelen og ikke. Jeg sitter bare der å må høre på det og ikke si noe. Jeg har selv hatt mange og har fortsatt venner som er både homofile,. Lesbisk eller bifile. Men jeg føler nesten at min mormor hater de som om vi skulle snakka om pedofile........ Eller folk som har sex med dyr...... Jeg skjønner bare ikke hvordan det går an å ha så mye imot dem.. De har jo ikke misbrukt noen seksuelt eller vært slemme. Det er voksne mennesker som tiltrekker samme kjønn og praktiserer det frivillig. Anonymkode: 11a1f...4ab Denne familien ville jeg vurdert å kutte helt ut. 5
Maleficenta Skrevet 4. februar 2024 #6 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hver eneste gang familien samles og mormor er der må hun pense inn på tema om homofile og hva som står i bibelen om at mann og kvinne er skapt for hverandre osv. Hun er i Jehovas vitner. Jeg er ateist og har ingen ting imot homofile og lesbiske. Det eneste jeg sa jeg kunne være enig i nå sist er at det er spesielt at en heterofil mann for eksempel velger å skifte kjønn hvis han er heterofil fra før for så da å bli en lesbisk dame eller omvendt. Men at jeg tror ikke de som føler seg født i feil kropp har det enkelt og at jeg ikke vil dømme de. Jeg får hodepine og må ta paracet når jeg kommer hjem etter å ha sittet å hørt på de. Og de holder på med samme tema lenge så det nytter ikke å bare gå på do en tur til de er ferdige. Og hvis jeg setter meg med mobilen fordi jeg ikke er enig med dem og ikke vil delta i samtalen så får jeg kjeft og må legge den vekk. Det er ikke ofte jeg orker å komme når familien skal samles sånn for jeg vet at det blir prat om hva som er riktig i bibelen og ikke. Jeg sitter bare der å må høre på det og ikke si noe. Jeg har selv hatt mange og har fortsatt venner som er både homofile,. Lesbisk eller bifile. Men jeg føler nesten at min mormor hater de som om vi skulle snakka om pedofile........ Eller folk som har sex med dyr...... Jeg skjønner bare ikke hvordan det går an å ha så mye imot dem.. De har jo ikke misbrukt noen seksuelt eller vært slemme. Det er voksne mennesker som tiltrekker samme kjønn og praktiserer det frivillig. Anonymkode: 11a1f...4ab Jeg ville spurt hvorfor hun er så opptatt av å snakke om dette temaet hele tiden. Man skulle tro hun selv bor langt inni skapet og egentlig ønsker ut av det .. 6 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #7 Skrevet 4. februar 2024 Si du har meldt deg på Pride stand under Oslo Pride feks. Anonymkode: de2aa...19b 3
Gjest theTitanic Skrevet 4. februar 2024 #8 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hver eneste gang familien samles og mormor er der må hun pense inn på tema om homofile og hva som står i bibelen om at mann og kvinne er skapt for hverandre osv. Hun er i Jehovas vitner. Jeg er ateist og har ingen ting imot homofile og lesbiske. Det eneste jeg sa jeg kunne være enig i nå sist er at det er spesielt at en heterofil mann for eksempel velger å skifte kjønn hvis han er heterofil fra før for så da å bli en lesbisk dame eller omvendt. Men at jeg tror ikke de som føler seg født i feil kropp har det enkelt og at jeg ikke vil dømme de. Jeg får hodepine og må ta paracet når jeg kommer hjem etter å ha sittet å hørt på de. Og de holder på med samme tema lenge så det nytter ikke å bare gå på do en tur til de er ferdige. Og hvis jeg setter meg med mobilen fordi jeg ikke er enig med dem og ikke vil delta i samtalen så får jeg kjeft og må legge den vekk. Det er ikke ofte jeg orker å komme når familien skal samles sånn for jeg vet at det blir prat om hva som er riktig i bibelen og ikke. Jeg sitter bare der å må høre på det og ikke si noe. Jeg har selv hatt mange og har fortsatt venner som er både homofile,. Lesbisk eller bifile. Men jeg føler nesten at min mormor hater de som om vi skulle snakka om pedofile........ Eller folk som har sex med dyr...... Jeg skjønner bare ikke hvordan det går an å ha så mye imot dem.. De har jo ikke misbrukt noen seksuelt eller vært slemme. Det er voksne mennesker som tiltrekker samme kjønn og praktiserer det frivillig. Anonymkode: 11a1f...4ab Det spiller ingen rolle hva din mormor personlig mener om homofile. Det som spiller noen rolle er at hun ikke har den ringeste anelse om hva hun skal snakke om som faktisk er interessant og av verdi for de som hører på. Hun tenker bare på seg selv og respekterer deg ikke. Å samtale med familie er ikke noe noen skal trenge å lide seg igjennom. Hun bør få opplyst at temaet ikke er interessant, at du ikke er enig med henne og syntes de homofile skal få være i fred. De har ikke gjort henne noe og hvordan de lever sine liv er ikke din mormors sak. Andre respekterer henne ved å IKKE si hva de mener om konservativ religion, så hvorfor kan ikke hun være storsinnet nok tilbake ved å la intense og verdiløse meninger som ikke interesserer noen ligge? Verden er full av gode samtaleemner. Noen bør fortelle hvordan det kan bli et hyggelig familiesamvær selv om alle er forskjellige. Alle i familien vil takke deg om du setter en stopper for denne uendelige prekenen om moral. Det finnes en morsom sang du bør spille neste gang du er der;" tilsynet for høy moral ", tror jeg den heter. Jeg hadde engang naboer som var Jehovas vitner, og jeg sa tidlig fra at religion ikke interesserer meg å snakke om. Det respekterte de, og vi hadde mange hyggelige stunder.
K.B. Skrevet 4. februar 2024 #9 Skrevet 4. februar 2024 Hun er JW, ikke en spesielt rasjonell person, kanskje bare cut your losses og si at du ikke er interessert i å snakke om moral, spesielt når den kommer fra en så åpenbart feilaktig kilde som Bibelen. Si til henne at JW er en destruktiv kult og at hun forfekter et utdatert, pietistisk livssyn styrt av en gjeng med gamle gubber! 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #10 Skrevet 4. februar 2024 Dere får bli enige om å være uenige Anonymkode: 8149b...e33 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #11 Skrevet 4. februar 2024 Hjernevasket av sektens ledere var det første jeg tenkte. Sånne sekter er for folk som ikke tenker selv, kanskje de synes det er behagelig å slippe, de får levert alt tankegodt fra lederne. Prøv å spør hva ellers de snakker om på møtene, om det er noe positivt i det hele tatt og bemerk det hvis de er så overdrevent fokusert på homofili. Hvorfor akkurat dette temaet av alt mulig annet? En sær sex-fiksering! Nevn at de som rakker ned på homoer av og til er lengst inni skapet selv og tror de magisk kan kvitte seg med "forbudte" følelser om de bare sprer nok hat om andre som er åpne. Anonymkode: e2ff8...234
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #12 Skrevet 4. februar 2024 Hehe, som lesbisk så klarer jeg ikke å bli sint på min mormor når hun sier at hun synes at det er rart. Hun er også kristen. Jeg tar aldri opp homofili eller kristendom som tema, men det hender allikevel at det blir et tema når familien er der på besøk. Da gidder jeg faktisk ikke å si noe. Liker ordtaket "taushet er gull". Å observere meninger og tie er på mange måter bedre enn å bli provosert og begynne å kjefte, fordi på den måten kan man motbevise fordommer og påstander. Og da får man lettere aksept. Anonymkode: ce93d...fcd 2 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #13 Skrevet 4. februar 2024 theTitanic skrev (12 minutter siden): Det spiller ingen rolle hva din mormor personlig mener om homofile. Det som spiller noen rolle er at hun ikke har den ringeste anelse om hva hun skal snakke om som faktisk er interessant og av verdi for de som hører på. Hun tenker bare på seg selv og respekterer deg ikke. Å samtale med familie er ikke noe noen skal trenge å lide seg igjennom. Hun bør få opplyst at temaet ikke er interessant, at du ikke er enig med henne og syntes de homofile skal få være i fred. De har ikke gjort henne noe og hvordan de lever sine liv er ikke din mormors sak. Andre respekterer henne ved å IKKE si hva de mener om konservativ religion, så hvorfor kan ikke hun være storsinnet nok tilbake ved å la intense og verdiløse meninger som ikke interesserer noen ligge? Verden er full av gode samtaleemner. Noen bør fortelle hvordan det kan bli et hyggelig familiesamvær selv om alle er forskjellige. Alle i familien vil takke deg om du setter en stopper for denne uendelige prekenen om moral. Det finnes en morsom sang du bør spille neste gang du er der;" tilsynet for høy moral ", tror jeg den heter. Jeg hadde engang naboer som var Jehovas vitner, og jeg sa tidlig fra at religion ikke interesserer meg å snakke om. Det respekterte de, og vi hadde mange hyggelige stunder. Fru Johansen heter den. Inger Lise Rypdal. Anonymkode: de2aa...19b 1
Rainstorm2.0 Skrevet 4. februar 2024 #14 Skrevet 4. februar 2024 Det går an å si at bestemte temaer får blitt tatt når du ikke er tilstede. Min bestemor var ekstremt homofobisk og jeg syntes det var kvalmende hvordan hun ville snakke om hvor ekle homofile var, hvor unaturlig det var osv. osv. Etter x antall ganger der jeg sto for min mening at jeg syntes overhodet ikke det var ekkelt og kjente mange flotte mennesker som tilfeldigvis er homofile og jeg ikke så noen grunn til å tenke og snakke om hvordan de har sex, og at det var ubehagelig å høre henne snakke sånn. Så sa jeg en gang at "dette temaet snakker jeg ikke om, og jeg vil ikke høre noe om det", så sa hun "ja, men det er jo ekkelt at ...", gjentok jeg "jeg vil ikke høre et ord til om det" og sa dette konsekvent i møtene fremover, og at om det ble på tema ville jeg gå. Det sluttet ganske raskt. Og forholdet vårt ble mye bedre. Det er også en uting å bruke hyggelige anledninger til å sitte og prate skit om noe som helst. 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #15 Skrevet 4. februar 2024 Kan du ikke bare si at det er kjedelig å snakke om samme tema hver gang? Be de snakke om noe annet. Anonymkode: af014...199
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #16 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Dere får bli enige om å være uenige Anonymkode: 8149b...e33 Nettopp dette er tingen å gjøre. Å forandre folk sine holdninger er en umulig eller vanskelig sak. Da er det bedre å jatte med på en slik måte at man likevel ikke tar hennes sak. Og særlig med eldre folk er den taktikken den beste. Anonymkode: 34310...2f7
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #17 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Fru Johansen heter den. Inger Lise Rypdal. Anonymkode: de2aa...19b Fru Johnsen ☺️ Eller Harper Valley PTA ☺️ Anonymkode: f33ab...2d1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #18 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg får hodepine og må ta paracet når jeg kommer hjem etter å ha sittet å hørt på de. Og de holder på med samme tema lenge så det nytter ikke å bare gå på do en tur til de er ferdige. Det er det mest slitsomme som finnes 🙈 Moren min kan være sånn; hun er ca 30 ganger mer pratsom enn meg og jeg er lydsensitiv og har utmattelse og får hodepine titt og ofte 🤪 Anonymkode: f33ab...2d1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #19 Skrevet 5. februar 2024 Barnefar her er i mot innvandrere og homofile. Han sa masse stygt om de foran felles barn. Jeg har som en annen her sagt at "hva du prater om med venner, blir opp til deg. Men vi prater ikke slik om andre mennesker foran barnet" gjentatte ganger over en lang periode. Til slutt ble det ikke tema lenger fordi jeg var konsekvens i min mening. Å prate stygt om andre mennesker har jeg ingenting til overs for. Og jeg er kristen selv. Anonymkode: f6f87...ab7 1 1
Illuminatum Skrevet 5. februar 2024 #20 Skrevet 5. februar 2024 Slapp av. Din bestemor liker egentlig jenter mest, men har måttet undertrykke det hele livet 🙂 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå