AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #21 Skrevet 5. februar 2024 Antar at TS er bekymret for at barnet har autisme, men tågåing er bare ett av mange tegn. Jeg ville ikke vært bekymret enn så lenge. Begge mine barn er tågåere, og femåringen har muligens en diagnose. Anonymkode: 261bb...a10 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #22 Skrevet 5. februar 2024 Det finnes flere grunner til at barn går på tå, en av de at de utforsker kroppen sin og enn så lenge kan du slå deg til ro med at det er gøy, interessant og noe nytt barnet tester ut. Helsestasjonen skal fange det opp hvis det er noe man må bekymre seg over. Anonymkode: 8ddbe...9c6
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #23 Skrevet 5. februar 2024 Jeg har sett mange barn være tågåere, uten at de hadde noe autisme. De med autisme hadde ikke dette som eneste symptom.. Anonymkode: 20199...00f
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #24 Skrevet 5. februar 2024 Broren til en klassevenninne gikk på tærne. Og går fortsatt på tærne. Han må være 50 år nå. Med mindre sønnen din bare leker seg fram, så har du fått en "tripper"! Anonymkode: 165a2...cb0
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #25 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ja, det er vanlig. Jeg er over 40 og gjør det fremdeles av ig til - helt ubevisst. Men jeg er relativt normal har jobb og hus og familie og klarer mrg bra 😊 Anonymkode: 7ce8d...6f8 Det ser veldig rart ut Anonymkode: 3df11...39f
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #26 Skrevet 5. februar 2024 Jeg gjorde det. Er ikke på spekteret, men har TS og ADHD. Anonymkode: 159e8...743
Mizzy Skrevet 5. februar 2024 #27 Skrevet 5. februar 2024 Skkkert ikke noe å bekymre seg over. Men om han fortsetter med det når han blir større så er det et tegn på autisme spekteret
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #28 Skrevet 5. februar 2024 Jeg ville ikke stressa med det etter så kort tid, men fint å være obs på. Skjønner at du spør 😊 er tågåer selv, må konsentrere meg for å gå normalt. Har hypermobile ledd og har også fått add og aspergerdiagnoser i voksen alder. Det har innimellom en sammenheng, men som oftest ikke Anonymkode: 40e88...3ee
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #29 Skrevet 5. februar 2024 Tusen takk for svar alle sammen! 🙂 Er ikke beskymret for at det kan være autisme da han ikke har andre symptomer på det. Lurte bare på om barn byttet på å gå vanlig og tågåing, og når jeg burde begynne å bli beskymret. Han går stort sett vanlig hele dagen, men kan prøve seg litt på tågåing et par ganger om dagen. skal ta det opp på 15 mnd kontroll hvis det fortsetter 🙂 ts Anonymkode: d382b...6f6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #30 Skrevet 6. februar 2024 19 hours ago, AnonymBruker said: Han er ikke en tåganger. Han har i to-tre dager prøvd seg på å gå på tå. Det er helt utrolig hva man klarer overdramatisere Anonymkode: db7b3...a1b Her var dette innspillet direkte myntet på deg og dine dumme påstander og bunnløse kunnskapsmangel. Håper du fikk litt mer verktøy i den tomme kassa di. Bare hyggelig ☺️ Anonymkode: 17a96...588
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #31 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Nå må du slutte. Det er ikke bra med et barn som er tågjenger fra ca 2 års alderen. Det kan bety uvane. Det kan bety grader av autisme eller CP f. Eks. Så det skal ikke være normalt hos friske småbarn. Men det er ikke uvanlig at noen småbarn prøver seg litt fram. Om de er tågjengere som ikke klarer å vende det av seg så kan det hende man må gå til drastiske tiltak, ikke det idiotiske forslaget ditt som amputasjon, men gips faktisk. Anbefaler ts å snakke med helsesykepleieren sin om det er bekymringer, så hun slipper sånne hjernedøde svar som ditt. Anonymkode: 17a96...588 Det er jeg fullstendig klar over, men TS skriver at barnet prøver seg på tegningen. Ikke at barnet konstant går på tærne og ikke har mobilitet til å gå på flat fot. Spar meg. Anonymkode: 9e84a...fa1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #32 Skrevet 6. februar 2024 Tenker ofte normalt, tester ut balansen sin. Men følg med om det blir til kun tågåing. For hvis det er korte sener i ankel kan og være årsak. Eldste her gikk kun på tå. Han startet tidlig å gå alt ved 7mnd alder, så her ble vi henvist til ortoped og fysioterapeut pga han gikk på tå nesten hele tide. Og der ble det oppfølging med tøying og beskjed at han skulle kun bruke sko som gikk over ankelen for stabilitet. Og ikke sandaler uten tå beskytelse Anonymkode: 9eaa9...f74
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #33 Skrevet 6. februar 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er jeg fullstendig klar over, men TS skriver at barnet prøver seg på tegningen. Ikke at barnet konstant går på tærne og ikke har mobilitet til å gå på flat fot. Spar meg. Anonymkode: 9e84a...fa1 I rest my case, hahaha Anonymkode: 17a96...588
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå