AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #1 Skrevet 4. februar 2024 Som tittelen sier. Anonymkode: 419b2...6e8
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #2 Skrevet 4. februar 2024 Jeg har smerter og diaré først (samme dag) og utslett kommer noen uker etterpå. Barnet mitt har smerter og oppkast. Anonymkode: aa36b...ac7
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #3 Skrevet 4. februar 2024 Min datter med cøliaki som er tenåring får vondt i magen etter litt over en time og så starter hun å kaste opp når det har gått ca 2 timer. Hun kastet opp mange ganger, vil tro til det ikke er mer å kaste opp.. Og så er hun helt utslitt og når hun da sovnet klarer jeg ikke å få kontakt med henne på timer (ble skremt føste gang, hun sover ellers lett, så når jeg ikke fikk kontakt på vanlig måtte rev henne opp i sittende og ristet henne, da mumlet hun må sove) Anonymkode: 75c85...746
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #4 Skrevet 4. februar 2024 Jeg slår ikke ut på gluten, men reagerer likevel på hvetemel og det meste av kornsorter, faktisk. Får veldig oppblåst mage, blir gjerne forstoppet. Får ille kløende småblemmer på tomlene, og får utslett med granuloma annulare (hudsykdom), og veldig mye væske i kroppen. Men så lenge jeg ikke reagerer på gluten isolert, da mener leger jeg tåler det... Anonymkode: 873f7...ef5
gobbledigook Skrevet 4. februar 2024 #5 Skrevet 4. februar 2024 Har cøliaki - aldri fått fysiske problemer som magevondt, oppkast etc. Tidligere reagerte jeg kun med trøtthet/fatigue, i senere tid har jeg også slitt med utslett og smertefulle blemmer i munn ved inntak. Nå vet jeg ikke hvordan det er - veldig lenge siden jeg fikk i meg såpass mengde at jeg reagerer
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #6 Skrevet 4. februar 2024 Jeg reagerer mest på fiber. Jeg tåler litt hvitt mel, men litt grovt mel, så får jeg diaré. Anonymkode: e92f2...6c5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #7 Skrevet 4. februar 2024 IBS her og melmat er en av utløserene. Får smertefull kolikk som varer i dagesvis, oppblåst mage, diaré med slim, blir kvalm og uggen. Symptomene kommer alt fra en halvtime etter inntak til noen timer etterpå. "Rå" mel er verst, altså mel som ikke er varmebehandlet lenge, slik som vaffel og pannekaker. Det hjelper litt å ha syre (f.eks. rømme) i røra. Jeg tåler heller ikke å få mel på huden, og reagerer da med rødt kløende utslett. Anonymkode: b7556...f96
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #8 Skrevet 5. februar 2024 Barnet mitt med cøliaki får voldsomt oppkast, det andre med hveteallergi får magesmerter. Anonymkode: d9a63...e6c
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #9 Skrevet 5. februar 2024 Jeg kaster opp og får diare, gjerne på likt. Blir så dårlig at jeg ikke kan stå og er redd jeg skal dø for det er så ille. Anonymkode: 49b1e...c8c
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #10 Skrevet 5. februar 2024 Jeg har cøliaki og får nesten ingen reaksjoner på inntak av gluten. Jeg har også IBS og opplever kanskje noe økt magebesvær men det er vanskelig å sette det på gluten i seg selv. Jeg er selvsagt veldig forsiktig fordi selv uten merkbar reaksjon på gluten så skades tarmen og gjentatte tilfeller med inntak av gluten kan få større konsekvenser på sikt. Anonymkode: b090c...8d5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #11 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg slår ikke ut på gluten, men reagerer likevel på hvetemel og det meste av kornsorter, faktisk. Får veldig oppblåst mage, blir gjerne forstoppet. Får ille kløende småblemmer på tomlene, og får utslett med granuloma annulare (hudsykdom), og veldig mye væske i kroppen. Men så lenge jeg ikke reagerer på gluten isolert, da mener leger jeg tåler det... Anonymkode: 873f7...ef5 Jeg får forresten også blemme(r) i munnen, kommer akutt. Ofte bare en, noen ganger flere. Kan bli ganske stor, gir stort spreng når den kommer og er smertefull. Anonymkode: 873f7...ef5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #12 Skrevet 5. februar 2024 Cøliaki. Får veldig vondt i magen og blir kvalm etter et par timer. Kan kaste opp en gang eller to. Magevondten har jeg i 3-5 dager. Får også noen ganger munnsår i etterkant. Slapp et par uker etter inntak. Reagerer på små mengder, så opplever dette 1-2 ganger per år. Anonymkode: 6cda6...f88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå