rosenrødt331 Skrevet 4. februar 2024 #1 Skrevet 4. februar 2024 (endret) Hei, Noe usikker om dette er riktig plass å poste innlegget, men ønsker å lese om andres erfaringer. Jeg skjeler innover og det har plaget meg enormt mye. Har vært til mange optikere og øyeleger som klart og tydelig sier, og ser at jeg skjeler men de mener det er ikke noe jeg kan gjøre med ettersom funksjonen i øyet er normalt, altså ved å ha utført flere tester så mener de jeg ikke skjeler. (selv om jeg gjør det). Jeg sliter mye med trette øyne og har ofte vondt i hodet pga dette. En øyelege sa at dersom jeg opererte meg ville jeg kunne få dobbeltsyn, men ettersom skjelingen plager meg såpass mye vil jeg heller se dobbelt enn å ha det slik. Er det noen som har opplevd noe lignende? Setter pris på å høre andre sine erfaringer, om dere har noe å komme med. Endret 4. februar 2024 av rosenrødt331
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #2 Skrevet 4. februar 2024 Jeg ble operert for skjeling som barn, og jeg kan bare bruke ett øye om gangen. Antar at det er det man mener med dobbeltsyn. Skjeler forsåvidt noe fremdeles. Anonymkode: 478fc...bbd
rosenrødt331 Skrevet 4. februar 2024 Forfatter #3 Skrevet 4. februar 2024 Er skjelingen din veldig synlig? Bruker du briller? #2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #4 Skrevet 4. februar 2024 Ikke veldig synlig. Er lett nærsynt i tillegg. Bruker briller bare når jeg er på et nytt sted og trenger å orientere meg (typ tavler på flyplass). Har du fungerende samsyn og dybdesyn? Anonymkode: 478fc...bbd
rosenrødt331 Skrevet 4. februar 2024 Forfatter #5 Skrevet 4. februar 2024 I dokumentene så står det at det er fungerende ja.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #6 Skrevet 4. februar 2024 Da burde du være veldig forsiktig med inngrep. Synes jeg. Anonymkode: 478fc...bbd 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #7 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ble operert for skjeling som barn, og jeg kan bare bruke ett øye om gangen. Antar at det er det man mener med dobbeltsyn. Skjeler forsåvidt noe fremdeles. Anonymkode: 478fc...bbd Ved dobbeltsyn så ser man dobbelt, jeg har dårlig samsyn og ser bare med et øyne av gangen (legger ikke merke til det selv stort sett.) men når man ser dobbelt så ser du to stolper istede for én Anonymkode: e9eb5...ba4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #8 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ved dobbeltsyn så ser man dobbelt, jeg har dårlig samsyn og ser bare med et øyne av gangen (legger ikke merke til det selv stort sett.) men når man ser dobbelt så ser du to stolper istede for én Anonymkode: e9eb5...ba4 Akkurat. Det var mer presist. Nei, jeg har ikke samsyn, så det var derfor jeg skrev som jeg gjorde. Anonymkode: 478fc...bbd 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #9 Skrevet 4. februar 2024 Jeg har skjult skjeling både oppover og utover, og ser dobbelt når jeg er trøtt eller når jeg lar øynene slappe av. Har nettopp begynt med prismebriller. Har prismebriller vært snakket om som en mulig løsning for deg? Anonymkode: 3be98...586
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #10 Skrevet 4. februar 2024 Ble operert som 18 åring. Skjelte innover på høyre øye og hadde dobbeltsyn. Helt fin etter operasjonen nå har det gått 30 år. Anonymkode: 35494...c10
rosenrødt331 Skrevet 6. februar 2024 Forfatter #11 Skrevet 6. februar 2024 Vil prismebriller kunne hjelpe på å korrigere skjelingen i såfall? Kan høre med optikeren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå