Gå til innhold

Kattemat fra butikken

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

svartkatt skrev (3 timer siden):

Sånne kommentarer kan du holde for deg selv. 

Når du forer katten din med dårlig mat kan du ikke forvente at folk skal la være å kommentere

Anonymkode: c9fa5...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke dårlig dyreeier selv om du gir katten friskies eller annen butikkmat. Drit i kritikk herfra. Katten spiser maten sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (5 minutter siden):

Du er ikke dårlig dyreeier selv om du gir katten friskies eller annen butikkmat. Drit i kritikk herfra. Katten spiser maten sin. 

Og barna spiser selv om de får Grandiosa hver dag. Det betyr ikke at det er til barnas beste, eller noe en god forelder vil gjøre. 

Anonymkode: 8e17d...277

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun fra dyrebutikk. Uten korn, mais og faen. De spiser MYE mindre når de får skikkelig for, så det blir ikke mye dyrere. Og de skiter og mindre, så bare pluss.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobbySocks skrev (4 minutter siden):

Kun fra dyrebutikk. Uten korn, mais og faen. De spiser MYE mindre når de får skikkelig for, så det blir ikke mye dyrere. Og de skiter og mindre, så bare pluss.

Er enig, men har også vært på andre siden. Dårlig økonomi og rett og slett ikke tenkt på at puser trenger mere. Nå mener jeg at matpolitiet ang dyr tar av. Har eid katter som levde på friskies, og matrester. Pusene mine hadde det godt uten mat fra dyrebutikk eller veterinær. At jeg velger annerledes i dag handler om 2 ting. Det ene er at jeg har bedre økonomi. Det andre er, jeg er mere oppmerksom. Kattene mine overlever. Har hatt 2  14 og 16 år. En stor del av livet mitt. I dag velger jeg noe annerledes. Ok, mine  første var fortsatt forsikret og fikk vaksine hvert år. Men mat, de spiste det de fikk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SoleilNeige

Å kjøpe en stor pakke med kvalitetsfor på nett blir ikke spesielt dyrere enn å drive å kjøpe mange billige pakker i butikken. Friskies inneholder lite kjøtt, masse korn, salt ++ Katten elsker det, for det er junk food. Som å gi barna Mc Donals daglig, som igjen bare gjør de mer sulten= spiser mer.

Anbefaler denne med 86 % kjøtt

https://jesperpus.shop/natural-greatness-wild-instinct-6kg.html

Jeg kjøper 6 kg sekker, varer lenge! 

Katter trenger mye kjøtt da de kan få mangel på taurin, som er veldig alvorlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helene skrev (45 minutter siden):

Er enig, men har også vært på andre siden. Dårlig økonomi og rett og slett ikke tenkt på at puser trenger mere. Nå mener jeg at matpolitiet ang dyr tar av. Har eid katter som levde på friskies, og matrester. Pusene mine hadde det godt uten mat fra dyrebutikk eller veterinær. At jeg velger annerledes i dag handler om 2 ting. Det ene er at jeg har bedre økonomi. Det andre er, jeg er mere oppmerksom. Kattene mine overlever. Har hatt 2  14 og 16 år. En stor del av livet mitt. I dag velger jeg noe annerledes. Ok, mine  første var fortsatt forsikret og fikk vaksine hvert år. Men mat, de spiste det de fikk. 

Men det gjør unger og. Du kan gi de Maccern hver dag, de kommer til å spise det. Du for dog en kvapsete unge med dårlig helse. Så, vis man vil fore katten med korn må man jo bare gjøre det, men klag ikke når du får dyrlegeregning på dårlige nyrer, tenner og pels. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke prøv å sammenligne med maccern. Har du dårlig råd så har du ikke råd til maccern heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (2 timer siden):

Har man så dårlig økonomi så anskaffer man seg ikke et dyr og når man skal anskaffe seg et annet levende vesen er man pliktig til å lese seg opp på deres behov.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.2.2024 den 20.59):

Jeg og kjæresten ønsker en katt. Vi tenker en rasekatt, evt adoptere fra dyrebeskyttelsen.

Jeg er helt imot mat fra matbutikken egentlig. Han synes det er helt greit (f.eks. Friskies). Jeg har vokst opp med at kattene fikk butikk våtfor/tørrfor da jeg var liten. Det gikk fint med dem, men når jeg selv vil eie egen katt, så ønsker jeg å gi det som er best for katten. Alle katter er så klart forskjellige. Noen er kresne og noen spiser alt.

Det er jo diskusjoner om hva slags fôr som er bra for katten. Hva som er best av billig eller dyrt, f.eks. Har lest litt om Friskies, og det står ikke så mye negativt om det etter hva jeg finner. Er det bare jeg som overtenker det her?😅

Anonymkode: 96ad7...78c

hadde friskies i mange år men så begynte katten min å bli syk av maten, fikk krystaller i urinen.

Gikk over til mat fra dyrlegen, det er drøy mat og holder lenge.

Så annbefaler det når det er snakk om rasekatt iallefall og forsikring.

Anonymkode: b2536...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer ikke at jeg kjøper kattemat på matbutikk. Hatt 3 katter som mest sannsynlig har fått nyresten av den maten, de døde alle tre… Jeg kjøper bare mat på dyrebutikk/dyrlegen. 

Anonymkode: 8fbf8...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke snakke om årene med minimal økonomi. Det jeg kan si, kattene manglet aldri noe. Jeg har kosekatter. Ingen rasekatt. Omplasseringskatt. Alle 3 har hver sin personlighet. De får den maten de trenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (57 minutter siden):

Jeg orker ikke snakke om årene med minimal økonomi. Det jeg kan si, kattene manglet aldri noe. Jeg har kosekatter. Ingen rasekatt. Omplasseringskatt. Alle 3 har hver sin personlighet. De får den maten de trenger. 

Jeg er uføretrygdet og har ikke den beste økonomien, men jeg lar det aldri gå utover frøkna mi. Hun får ordentlig kattefôr og ikke noe dritt kjøpt på butikk for å letne på min økonomi.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 4.2.2024 den 20.59):

Jeg og kjæresten ønsker en katt. Vi tenker en rasekatt, evt adoptere fra dyrebeskyttelsen.

Jeg er helt imot mat fra matbutikken egentlig. Han synes det er helt greit (f.eks. Friskies). Jeg har vokst opp med at kattene fikk butikk våtfor/tørrfor da jeg var liten. Det gikk fint med dem, men når jeg selv vil eie egen katt, så ønsker jeg å gi det som er best for katten. Alle katter er så klart forskjellige. Noen er kresne og noen spiser alt.

Det er jo diskusjoner om hva slags fôr som er bra for katten. Hva som er best av billig eller dyrt, f.eks. Har lest litt om Friskies, og det står ikke så mye negativt om det etter hva jeg finner. Er det bare jeg som overtenker det her?😅

Anonymkode: 96ad7...78c

Jeg har adoptert katt fra dyrebeskyttelsen og dem krever at dem som adopterer katter kjøper skikkelig kattemat fra dyrebutikk, og ikke fra matbutikker. Noe som jeg er helt enig i. Så har jeg selv en katt som jeg kjøper veteninærfor til så han får skikkelig mat. Så er det beste for katten å gi den skikkelig næring. Har hørt nok av historier om katter som har fått ene og andre sykdommen av friskis og whiskas osv. Men alle får ikke det men sjansen øker for det med tiden på slike for.

Anonymkode: 1efae...51f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortid er fortid. Jeg begynte dog med skikkelig kattefor dag kattene var ca 10 år gamle. Dette et mange år siden. Poenget mitt, katter overlever. Ikke vær så kritiske. Vær glad for at katten får et hjem. Med kjærlig og mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (5 timer siden):

Ikke prøv å sammenligne med maccern. Har du dårlig råd så har du ikke råd til maccern heller. 

Har man dårlig råd så har man ikke råd til dyr. 

Anonymkode: 8e17d...277

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Helene skrev (52 minutter siden):

Fortid er fortid. Jeg begynte dog med skikkelig kattefor dag kattene var ca 10 år gamle. Dette et mange år siden. Poenget mitt, katter overlever. Ikke vær så kritiske. Vær glad for at katten får et hjem. Med kjærlig og mat. 

Og det er mange katter som overlever å gå for lut og skittent vann i ukesvis, men betyr at det er OK den grunn?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dettte er ikke ok i det hele tatt. Tror språden har tatt en unødvendig vending. Jeg prøver å si, mat er mat. Man tar vare på dyr.  Man trenger ikke være rik eller kjøpe dyrt for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (19 timer siden):

Dettte er ikke ok i det hele tatt. Tror språden har tatt en unødvendig vending. Jeg prøver å si, mat er mat. Man tar vare på dyr.  Man trenger ikke være rik eller kjøpe dyrt for. 

Så det er avsporing fordi noen snakker for dyrene da de ikke har mulighet til det selv?Og nei man trenger ikke å være rik, men når man ikke engang har råd til ordentlig fôr så burde man faen ikke skaffe seg et dyr

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Så det er avsporing fordi noen snakker for dyrene da de ikke har mulighet til det selv?Og nei man trenger ikke å være rik, men når man ikke engang har råd til ordentlig fôr så burde man faen ikke skaffe seg et dyr

Det er billigere å eie dyr enn å spise antidepressiva. Dyr gir en verdi hver dag. Alternativet er å la dyr gå for lut og kaldt vann. Kjenner at jeg blir provosert. Det er ikke ofte det skjer. 

Joda, i dag har jeg råd til både forsikring og skikkelig mat. Dette betyr ikke at kattene jeg hadde før hadde det vondt. De var elsket, ble gamle, fikk mat hver dag. Sorgen over å la dem gå kan ikke beskrives med ord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...