Gå til innhold

Senking av bil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har kjøpt senkesett på 40mm til min golf 7, planen er å senke den nå når snøen forsvinner. Meeen tror dere det blir for lavt? 40mm er jo ikke mye, men fjærene er ikke av de hardeste så redd bilen blir helt krise å kjøre og subber, spess om vintern

Anonymkode: 6401f...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man senker vel bilen fordi man vil se ut som en idiot, ikke for at den skal bli teknisk bedre? Tut og kjør!

Anonymkode: 30975...2c0

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Ser ikke ut som en idiot men okei🤣

Har du snakket med andre folk også eller bare med deg selv? :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du snakket med andre folk også eller bare med deg selv? :P

Ingen vits å slenge med leppa a du. Senking gjør mere enn å bare se ut som en idiot. Det syns vel hele bilmiljøet😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ingen vits å slenge med leppa a du. Senking gjør mere enn å bare se ut som en idiot. Det syns vel hele bilmiljøet😁

Hvis du er en del av bilmiljøet, så kan vel de svare på om det blir for lavt?

I smågatene her jeg bor kan man bare glemme kjøre med senket bil på vinteren. Jeg hører stadig at flere tar neddi når de skal komme seg over gropene i isen, og det er ikke senkede biler...

Anonymkode: c4eed...27e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ja herlig å se biler uten bakkeklaring og med en svær negativ camber som sliter ut dekket på et par mnd.

Anonymkode: 6b1c5...22f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ikke meningen å fornærme, men kanskje du kan benytte anledningen til å tenke deg om? Når du stiller et slikt spørsmål på Kvinneguiden, av alle steder, istdf. til Ole Johnny og Kenneth på Essoen, da ser jeg for meg at du kanskje ikke gjør det for gruppepresset sin del. Det er null fordeler med senking, kun ulemper. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nevn én positiv ting. Senking av bil er tåpelig. 

Anonymkode: 1e4a3...85b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker når en kamerat senka opelen sin i garasjen min. Jeg fikk en fin brøytet vei når han dro derfra. (Dog med masse plastdeler) ( og vondt i magen etter latterkrampe)) tror ikke han har senka en bil etter det. 

Anonymkode: 8697c...c8b

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/4/2024 at 8:32 PM, AnonymBruker said:

Har kjøpt senkesett på 40mm til min golf 7, planen er å senke den nå når snøen forsvinner. Meeen tror dere det blir for lavt? 40mm er jo ikke mye, men fjærene er ikke av de hardeste så redd bilen blir helt krise å kjøre og subber, spess om vintern

Jeg tror 40mm er mye på en Golf, jeg er en gammel mann og ville ikke senket en Golf så mye at noen tenker "senket". Tror 20-25mm vil kunne få bilen til å se mer harmonisk ut, mer aggressiv, men ikke "rånete". Men er du ung og helst en stolt råner, så er nok 40mm helt perfekt :) 

Men bilen vil ikke bli mer praktisk av det, 12cm bakkeklaring blir til 8cm.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Er absolutt ingen råner og golfen min er ganske så clean, senking var for å sette mere sportslig preg på den. Men mulig 40mm senk på den blir for mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du vil ødelegge bilen, så kjør på. Idiotisk påfunn kalte pappa det da broren min som 18 åring spurte om pappa kunne senke bilen hans. Og han har rett, det er idiotisk påfunn. 

Anonymkode: 69e3e...fed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at settet må være TÜV godkjent og bil vises på SVV med 4 Hjuls kontroll lykke til med prosjektet 😉

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
16 hours ago, haarklype said:

Okei. Er absolutt ingen råner og golfen min er ganske så clean, senking var for å sette mere sportslig preg på den. Men mulig 40mm senk på den blir for mye

Om det er mulig å returnere settet, eller selge det, ville jeg prøvd meg med kvalitetssett som senker 20-25mm. 

Som nevnt over må du ha papirer på det og vise det for SVV med nylig utført lys og understells kontroll, så litt mye styr :)

Og glem de over som ikke forstår forskjellen på å barbere seg og skjøre p***en av seg, de tåpelige "stance bilene" har ingenting med det du spør om å gjøre. Det er din bil, og du gjør som du vil  (om du er enig med SVV).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiuren skrev (33 minutter siden):

Om det er mulig å returnere settet, eller selge det, ville jeg prøvd meg med kvalitetssett som senker 20-25mm. 

Som nevnt over må du ha papirer på det og vise det for SVV med nylig utført lys og understells kontroll, så litt mye styr :)

Og glem de over som ikke forstår forskjellen på å barbere seg og skjøre p***en av seg, de tåpelige "stance bilene" har ingenting med det du spør om å gjøre. Det er din bil, og du gjør som du vil  (om du er enig med SVV).

Godt innspill! Var dette svaret jeg var ute etter. Mulig 40mm blir for mye på en golf. Senkesettet kom med tüv godkjenning og vet det må vises hos vegvesen osv så er jo endel styr i tilleg til at bilen må på hjulstilling kontroll. Mulig det ikke blir å senke for ja det kan se bra ut men blir mulig mere slit enn det blir en huggelig opplevelse😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg observerte en Tesla som ble senket for noen dager siden. Grunnen til at det var hensiktsmessig var at den hadde havnet i sjøen. Når den ble hevet så oppstod det varmeutvikling og brannfare. De valgte derfor å senke den igjen. Jeg antar at det kan ha skapt økt fare for elektrolytisk tæring på båter i nærheten

Endret av Mannisinbestealder
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.2.2024 den 20.32):

Har ca 12 cm bakkeklaring på min bil og jeg må hele tiden ha det i bakhodet når jeg kjører. 

Snøklumper er grusomt nå om dagen. 

Anonymkode: a3621...4d6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...