AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #21 Skrevet 6. februar 2024 Fikk dette av Ozempic og trulicity. Ingenting hjalp, de mest sinnsyke rapene og prompene, diaré og ekstremt mye luft. Ga seg ikke selv med nedtrapping og endring i matvaner og etter åtte uker med helvete måtte jeg rett og slett bare slutte. Anonymkode: 66a4a...9d4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #22 Skrevet 6. februar 2024 Jeg håper det hjelper å kutte ned på dosen for meg. Hjelper ingenting så må jeg slutte, men vil virkelig ikke. Noen snakket om peppermyntete og at det hjalp? Anonymkode: 99c79...b6f
Topsi Skrevet 6. februar 2024 #23 Skrevet 6. februar 2024 Jeg har absolutt ingen bivirkninger, bortsett fra at jeg blir kvalm hvis jeg spiser altfor mye
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #24 Skrevet 6. februar 2024 Topsi skrev (3 timer siden): Jeg har absolutt ingen bivirkninger, bortsett fra at jeg blir kvalm hvis jeg spiser altfor mye Men det blir jeg stadig uten medisin. Jeg håpet at medisin ville stoppe meg lenge før jeg klarer å spise så mye… Anonymkode: 32bd2...bf1
Matas Skrevet 9. februar 2024 #25 Skrevet 9. februar 2024 Tråden er ryddet for medisindosering. Matas, mod. 1
Turkis Sau Skrevet 9. februar 2024 #26 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 5.2.2024 den 10.50): Ok, da får jeg leve i uvitenhet så lenge det ikke rammer meg. Anonymkode: 62ac0...024 Bare ignorer det passiv aggressive svaret, TS. Noen skal bare lage kvalme.
AnonymBruker Skrevet 13. april #27 Skrevet 13. april Jeg sliter med dette også. Jeg har funnet ut at det er hvitløk og hvitløkspulver jeg reagerer på. De gangene jeg har fått en reaksjon så har jeg begynt å produsere små rap ca ett døgn etter jeg spiste hvitløk. Også bygger det seg opp med mer og mer luft og mer og mer kvalmenes smak. Etter hvert blir jeg kvalm og får skikkelig vannete diaré, og da løper jeg på do flere ganger i timen, det er skikkelig ille. Tilslutt spyr jeg (heldigvis), for etter nok spying så gir det seg. Men det er helt forferdelig mens det foregår, varer ca 8-12 timer fra første symptomene oppstår. Jeg gjør jo selvfølgelig alt jeg kan for å ikke få i meg hvitløk, men hvis uhellet er ute så har jeg heller valgt å stikke fingen i halsen og bli ferdig med det enn å gå igjennom denne prosessen. Jeg reagerer på allicin, en svovelforbindelse som dannes når hvitløk kuttes, knuses eller tygges. Allicin og andre svovelholdige forbindelser i hvitløk (som diallyl disulfid) kan hos sensitive personer forårsake: • Råtten egg-lukt ved rap (på grunn av hydrogensulfidgass) • Luft i magen • Løs mage eller diaré • Kvalme og/eller oppkast Fordi jeg bruker Wegovy, som forsinker magesekktømming, blir hvitløken værende lenger i systemet - og reaksjonen kan komme sent, men voldsomt. Derfor er selv små mengder nok til å trigge kraftige symptomer. Råtne egg-lignende rapen er svært sannsynlig forårsaket av hydrogensulfid (H₂S) - en svovelholdig gass som dannes når kroppen bryter ned visse svovelrike forbindelser. Hvorfor hydrogensulfid gir den lukten: • H₂S lukter sterkt av råtne egg, selv i ekstremt små mengder. • Den produseres i magen og/eller tarmen når man spiser mat med svovel - særlig hvis maten blir liggende lenge i fordøyelsessystemet (som hos oss pga. Wegovy). Gassen kan enten: • Slippes ut som flatulens (fiser) • Eller den presses opp som rap fra magesekken Kan det være hvitløk du også reagerer på TS? Eventuelt noen andre matvarer som inneholder andre svovelforbindelser? Anonymkode: 9f865...134
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå