Gå til innhold

Noe vits å trene/ordne seg seg med nye klær, sminke etc når man uansett snart er 40 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Singel og 38 år. Har ei venninne jeg trener med som håper på at jeg blir med på trening og blir sunn og fit iløpet av året. Hun er bare 35 år, så forstår hun har lyst til det, og at det faktisk er en vits. For min del som snart er 40 år så ser jeg ikke poenget.. er vel uansett ikke så mange som trakter etter en middelaldrende dame. Er det bortkasta tid og ordne seg slik man gjorde når man var ung? Klarer ikke å se en mening med det mer..

Anonymkode: d0590...688

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du liker trening og klær osv, bruk tid på det. Gjør det fordi det er gøy, om du syns det. Og trening er bra for kroppen, det må jo gjøres mest som en investering i å unngå mye smerter og slit jo eldre vi blir. 

Mamma fant sin som 38, noe yngre mann, ex svigermor da hun var 50, jevngammel, begge fine karer med livet på stell og god personlighet de stor trives sammen.

Problemet er at usikkerhet blir spredt som ild i tørst gress. Du har hørt for mye på det som sårer deg og for lite på det som kan skje. Veninnen din er 3 år yngre enn deg, det er ikke mye. 

Anonymkode: dd8b1...259

• Liker 10
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg verken trener eller steller meg for andre, jeg gjør det kun for meg selv. Jeg føler meg bedre av å gjøre det.

Anonymkode: 21303...72c

• Liker 15
  • Hjerte 5
  • Nyttig 5
Skrevet

Heller middelaldrende og sprek enn middelaldrende i dårlig forfatning. Ser ingenting negativt med å trene.

Anonymkode: 385fc...0ff

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet

Når en er blitt så gammel er det vel ikke så farlig. Gjør det du har lyst til! 😄

Anonymkode: 063ef...76c

• Hjerte 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Geez. Du er 40. Ikke 98 👀😅

Er 42 år, veltrent og har en nydelig kjæreste. Livet mitt har akkurat startet med meg der jeg har kommet til et stadie der jeg er 100% komfortabel med hvem jeg er og hva jeg ønsker ut av livet. 

Har gode venner, en deilig type med rå sex og masse lidenskap. Og har aldri vært tryggere på meg selv enn nå. 

Skrevet

Det er verken treningen eller jåleriet som får den rette til å falle for deg. 

Du skal gjøre det hvis du vil, for din egen skyld. En mann vil nok falle for deg av helt andre årsaker. 

• Liker 8
Skrevet

Jeg synes det er kjempegøy med klær, hår sminke. Vil ikke kalle det en interesse, sitter ikke og følger med i motebildet, eller ser sminkevideoer, men liker å føle meg fresh og fin. Jeg er 47 og har aldri datet mer, eller hatt bedre selvtillit, enn etter jeg ble 40.

Ser at jeg må begynne å trene for å holde formen og helsa, så det er forsettet for 2024. Om du overhode ikke bryr deg om trening og utseende skal du selvfølgelig ikke legge masse tid i det, men om det kun er fordi du tenker du er for gammel at du lar være så er jo det fryktelig dumt. 38 er ingen alder, du har fortsatt mer av livet foran deg enn bak deg.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hei,

Singel og 38 år. Har ei venninne jeg trener med som håper på at jeg blir med på trening og blir sunn og fit iløpet av året. Hun er bare 35 år, så forstår hun har lyst til det, og at det faktisk er en vits. For min del som snart er 40 år så ser jeg ikke poenget.. er vel uansett ikke så mange som trakter etter en middelaldrende dame. Er det bortkasta tid og ordne seg slik man gjorde når man var ung? Klarer ikke å se en mening med det mer..

Troller du eller?

Avskrive å gjøre det beste ut av det i slutten av 30-årene?!? Ja, da blir livet kort…

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet

Hahahahahaha

Dummeste ageshaming tråden jeg har lest.

Sikkert skrevet av en incel mann.

Når ble 40 gammelt 😅

Anonymkode: b676b...bef

• Liker 12
  • Nyttig 19
Skrevet

Tren for din egen helse og velvære! Du får mer overskudd og livslyst av å holde deg i form, samt mindre vondter her og der. 

• Liker 6
Skrevet (endret)

Blir litt trist av å lese dette, aldri er det bortkastet å ordne seg og føle seg bra!! 38 år er jo ingenting- kommer fra en 20 åring :) Jeg har ikke lyst til å vokse opp og tenke at bare fordi jeg er 38 år så er det bortkastet å ta vare på helse og velvære. Skjønner jo at det ikke kanskje er like viktig- men å gi helt opp på må du ikke. Jeg kan jo se eldre spreke damer som liker å kle seg opp og tenke "wow, sånn vill jeg og fortsette å vær når jeg er blitt eldre". 

Endret av heipådegdinsei
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

40 er det nye 25✌️

Jeg holder meg godt både i kropp og sinn og kommer til å rocke livet til jeg ligger i grava🤟

I don't play - I slay☠️

Anonymkode: f9723...949

• Liker 8
  • Hjerte 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hei,

Hvorfor er det ikke poeng i det? Du blir 40 ikke 90 og i livets slutt

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hei,

Om du holder vekta og trimmer litt så er du ikke "40" på  den måten du selv tror lengger.

Anonymkode: e6210...8e5

• Liker 3
Skrevet

Så du ivaretar egen helse kun om menn liker deg..? Om du virkelig er 38, burde du kommet lengre enn at du legger din verdi i om menn liker deg eller ikke. 

Anonymkode: 34d08...41f

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Menn på din egen alder og litt eldre er vel interessert hvis du ser bra ut? Nærmer meg selv 40 og får mer oppmerksomhet enn noen gang. Grunnen til det tror jeg er at det er færre som har et godt utseende i denne alderen enn for 10, 15 og 20 år siden. Jeg er helt ok pen i ansiktet, men har en kropp som trekker veldig opp. Jeg er slank og trent, men har også litt fett på de rette stedene, som hofter, rumpe og pupper. Jeg har også langt hår og kler og sminker meg fint. Har inntrykk av at de fleste menn på min alder foretrekker kvinner rundt sin egen alder, spesielt for noe seriøst, så da får de få som tar vare på seg selv mye oppmerksomhet. De fleste jeg kjenner som var mer attraktive enn meg for 10, 15 og 20 år er mindre attraktiv enn meg i dag, nettopp fordi utseende ikke betyr noe for dem i dag. De har noen ekstra kilo, sminker seg og kler seg fint bare en sjelden gang, har kjedelig hårsveis osv. Det er selvsagt ikke noe galt i det, utseende er ikke alt. Mange av dem er lykkelig gift, så da har ikke utseende noe å si, men som relativt nysingel selv, så merker jeg jo at utseende mitt gjør at jeg kan velge og vrake.

Anonymkode: d366a...1dc

• Liker 6
Skrevet

Jeg fyller snart 42, og jeg pynter meg fortsatt. Det gjør jeg kun for min egen del, menn vil uansett ikke ha meg, men jeg føler meg bedre, og det er det viktigste. Om du er som kvinner flest, at du har opplevd at menn er interessert i deg, så er det ingen grunn til at det skal ta slutt nå. Spesielt ikke om du gjør det meste ut av deg selv fysisk og psykisk. Gjør det som gjør deg glad. Har du som meg aldri opplevd interesse fra menn, så kommer det ikke til å skje mirakuløst nå heller, men du kommer til å føle deg bedre. Og det er jo det viktigste.

Anonymkode: 20dc7...92a

• Hjerte 2
Skrevet

Hahah, hæ ? er dette et spml?? 

såklart er det verdt og ta var på seg selv, uansett utgangspunkt, alder eller hva det er... 

Finere, blir man jo uansett, og bedre vil man føle seg. Selv er jeg snart 37år. Jeg, har ærlig talt ganske så bra kropp, en kropp mange 20åringer ikke har. 

Jeg har ikke rynker, og jeg ser ganske så fresh ut. 

Men, er du 50, 60, 70, eller 80 år, så kan du jo allikevel ta var på deg selv! det er det jo såklart ingen aldersgrense på.  

Anonymkode: 9f7da...ef4

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Menn på din egen alder og litt eldre er vel interessert hvis du ser bra ut? Nærmer meg selv 40 og får mer oppmerksomhet enn noen gang. Grunnen til det tror jeg er at det er færre som har et godt utseende i denne alderen enn for 10, 15 og 20 år siden. Jeg er helt ok pen i ansiktet, men har en kropp som trekker veldig opp. Jeg er slank og trent, men har også litt fett på de rette stedene, som hofter, rumpe og pupper. Jeg har også langt hår og kler og sminker meg fint. Har inntrykk av at de fleste menn på min alder foretrekker kvinner rundt sin egen alder, spesielt for noe seriøst, så da får de få som tar vare på seg selv mye oppmerksomhet. De fleste jeg kjenner som var mer attraktive enn meg for 10, 15 og 20 år er mindre attraktiv enn meg i dag, nettopp fordi utseende ikke betyr noe for dem i dag. De har noen ekstra kilo, sminker seg og kler seg fint bare en sjelden gang, har kjedelig hårsveis osv. Det er selvsagt ikke noe galt i det, utseende er ikke alt. Mange av dem er lykkelig gift, så da har ikke utseende noe å si, men som relativt nysingel selv, så merker jeg jo at utseende mitt gjør at jeg kan velge og vrake.

Anonymkode: d366a...1dc

Min erfaring også . Så lenge man er en av de få damene som tar vare på seg selv, spiller det ingen rolle hvor gammel man er. 

Min mor tar greit vare på seg selv, hun kan jo velge fint mellom menn selvom hun er 70+ Men, nå er hun gift da, så sånn sett kan hun ikke det 😜 hehe 

Det er bare enklere å flere å velge mellom jo eldre du blir. Spesielt om du er en av de "få" som ser bra ut ;) 

Anonymkode: 9f7da...ef4

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...