anonym12389 Skrevet 4. februar 2024 #1 Skrevet 4. februar 2024 Hei. jeg har gått på Cerazette, sluttet på dette for 1,5 mnd siden. Kondomen sprakk ca 3 uker etter jeg sluttet på cerazette, tok angrepille noen timer senere. Har ikke fått noe mensen imellom dette. Men idag har jeg fått noe som kan ligne på mensen på papir når jeg har tørket meg, veldig lite og «lyst blod» på papiret. Ikke noe i trusa i ettertid. HVIS dette er mensen så betyr det at jeg hadde eggløsning for ca 14 dager siden, som er den eksakte datoen siden jeg hadde ubeskyttet sex ved at kondomen sprakk. Men jeg tok jo angrepille så trodde dette forsøv eggløsning og dermed forsøv mensen? Burde jeg ikke fått mensen senere og ikke nå da? KAN dette være en festblødning? Ved at jeg hadde eventuelt eggløsning en dag før ubeskyttet sex og at jeg da er gravid?
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #2 Skrevet 4. februar 2024 Om du allerede hadde hatt eggløsning så hjelper ikke angrepillen. Er vanlig at syklus er uregelmessig etter pilleslutt, og iallfall om du tar angrepille. Selvom kondomen sprakk og du hadde eggløsning skal det mye til at du ble gravid uansett. Er vel bare å ta en graviditetstest? Anonymkode: 8cacc...40b
anonym12389 Skrevet 4. februar 2024 Forfatter #3 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om du allerede hadde hatt eggløsning så hjelper ikke angrepillen. Er vanlig at syklus er uregelmessig etter pilleslutt, og iallfall om du tar angrepille. Selvom kondomen sprakk og du hadde eggløsning skal det mye til at du ble gravid uansett. Er vel bare å ta en graviditetstest? Anonymkode: 8cacc...40b Jo skal ta en test, men kan jeg teste allerede nå?
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #4 Skrevet 4. februar 2024 Hvis det er 14 dager siden så kan du ta en test ja. Angrepille forskyver bare EL dersom den ikke har skjedd allerede. Men også helt normalt med uregelmessig mens etter ppillestopp Anonymkode: 2e62d...d1a
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #5 Skrevet 4. februar 2024 Ta en test. Vanlig med ustabil mens etter ppille-stopp. Festeblødning derimot, er uvanlig Anonymkode: da0d6...8db
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #6 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ta en test. Vanlig med ustabil mens etter ppille-stopp. Festeblødning derimot, er uvanlig Anonymkode: da0d6...8db Leste at 1 av 3 kvinner har festblødning Anonymkode: a28c4...969
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #7 Skrevet 4. februar 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Leste at 1 av 3 kvinner har festblødning Anonymkode: a28c4...969 Nei, det er ikke så vanlig. Ikke uvanlig med spotting Anonymkode: da0d6...8db 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #8 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Leste at 1 av 3 kvinner har festblødning Anonymkode: a28c4...969 Det er feil... knappe 15% opplever festeblødning. Det er laaaangt ifra 1/3... Derimot helt vanlig å spotte tidlig i en eventuell graviditet.. Men stor forskjell på festeblødning og spotting/annen blødning. Anonymkode: 2e62d...d1a
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #9 Skrevet 4. februar 2024 Jeg hadde festeblødning, ca 2 dråper friskt blod én gang når jeg tørket meg, på ikm dato. Ellers hadde jeg noe spotting frem til uke 7, har ikke hatt noe siden det. Anonymkode: ef6ca...cad
anonym12389 Skrevet 4. februar 2024 Forfatter #10 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er feil... knappe 15% opplever festeblødning. Det er laaaangt ifra 1/3... Derimot helt vanlig å spotte tidlig i en eventuell graviditet.. Men stor forskjell på festeblødning og spotting/annen blødning. Anonymkode: 2e62d...d1a Ja jeg har jo ikke peiling på forskjellen på spotting og festblødning. Spurte her fordi jeg syns det var litt merkelig å få dette akkurat 14 dager etter ubeskyttet samleie og angrepille.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #11 Skrevet 4. februar 2024 Festeblødning skjer før 14 dager etter EL. Det skjer når egget fester seg som er mellom 6-10 dager etter eggløsning. Mange tror nok at de har festeblødning når det er en svangerskapsblødning de har. Anonymkode: fe567...191
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #12 Skrevet 4. februar 2024 anonym12389 skrev (14 minutter siden): Ja jeg har jo ikke peiling på forskjellen på spotting og festblødning. Spurte her fordi jeg syns det var litt merkelig å få dette akkurat 14 dager etter ubeskyttet samleie og angrepille. Angrepille gir gjerne en forskyvning i blødning og en annerledes blødning enn det man er vant til. Anonymkode: fe567...191
anonym12389 Skrevet 4. februar 2024 Forfatter #13 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Festeblødning skjer før 14 dager etter EL. Det skjer når egget fester seg som er mellom 6-10 dager etter eggløsning. Mange tror nok at de har festeblødning når det er en svangerskapsblødning de har. Anonymkode: fe567...191 Det står at den kan komme 7-14 dager.
anonym12389 Skrevet 4. februar 2024 Forfatter #14 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Angrepille gir gjerne en forskyvning i blødning og en annerledes blødning enn det man er vant til. Anonymkode: fe567...191 Ja og da lurer jeg på hvorfor jeg får mensen 14 dager etter angrepillen er tatt, om den skal gi en forskyvning av blødning. Ettersom at eggløsning skjer 14 dager før mensen.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #15 Skrevet 4. februar 2024 anonym12389 skrev (1 minutt siden): Det står at den kan komme 7-14 dager. Det er i det hele tatt ganske mye uenighet i fagmiljøet om festeblødning i det hele tatt er en greie, eller om festeblødning bare er svangerskapsblødning. Egget fester seg ikke så sent som 14 dager etter eggløsning og da er det ikke en festeblødning. Anonymkode: fe567...191
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #16 Skrevet 4. februar 2024 anonym12389 skrev (1 minutt siden): Ja og da lurer jeg på hvorfor jeg får mensen 14 dager etter angrepillen er tatt, om den skal gi en forskyvning av blødning. Ettersom at eggløsning skjer 14 dager før mensen. Ta en test du så slipper du å lure på om det er en blødning som bivirkning av angrepille eller en svangerskapsblødning. Ingen er synsk dessverre her inne og kan vite om du er gravid Anonymkode: fe567...191
anonym12389 Skrevet 4. februar 2024 Forfatter #17 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er i det hele tatt ganske mye uenighet i fagmiljøet om festeblødning i det hele tatt er en greie, eller om festeblødning bare er svangerskapsblødning. Egget fester seg ikke så sent som 14 dager etter eggløsning og da er det ikke en festeblødning. Anonymkode: fe567...191 Jeg aner jo ikke? Er egentlig irrelevant for meg om det er en festblødning eller en svangerskapsblødning??? Det jeg spørr og lurer på er jo at det er merkelig å få mensen eventuelt 14 dager etter eventuelt eggløsning mtp at jeg tok angrepille som skal forskyve blødning?
anonym12389 Skrevet 4. februar 2024 Forfatter #18 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ta en test du så slipper du å lure på om det er en blødning som bivirkning av angrepille eller en svangerskapsblødning. Ingen er synsk dessverre her inne og kan vite om du er gravid Anonymkode: fe567...191 Ja jeg skal ta en test. Men må være lov å spørre om tanker rundt dette. Jeg syntes det er merkelig med mensen 14 dager etter ubeskyttet samleie når jeg tok angrepille som skal forskyve mensen hvis det har fungert.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #19 Skrevet 4. februar 2024 anonym12389 skrev (1 time siden): Ja jeg skal ta en test. Men må være lov å spørre om tanker rundt dette. Jeg syntes det er merkelig med mensen 14 dager etter ubeskyttet samleie når jeg tok angrepille som skal forskyve mensen hvis det har fungert. Angrepillen forskyver ikke mensen dersom den ikke virker. Den virker kun dersom EL ikke har skjedd. Har EL skjedd før man tar angrepillen så har den ingen effekt. Og selv om den tas før EL så er det bare 75% sannsynlighet for at den har kommet effekt og forskyver EL. Angrepillen er ikke trygge. Anonymkode: 2e62d...d1a
anonym12389 Skrevet 4. februar 2024 Forfatter #20 Skrevet 4. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Angrepillen forskyver ikke mensen dersom den ikke virker. Den virker kun dersom EL ikke har skjedd. Har EL skjedd før man tar angrepillen så har den ingen effekt. Og selv om den tas før EL så er det bare 75% sannsynlighet for at den har kommet effekt og forskyver EL. Angrepillen er ikke trygge. Anonymkode: 2e62d...d1a Ja og det vet jeg, og jeg har jo ingen anelse om når EL var eller har vært i og med at jeg ikke har fått tilbake mensen etter pilleslutt Endret 4. februar 2024 av anonym12389
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå