Gå til innhold

Barn 50/50, leie ut rommet på Airbnb når barna ikke er her? Vil folk leie køyeseng 75 cm bred?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Spørsmål om airbnb. Jeg har to barn annenhver uke. De har et eget soverom, i tillegg har dem et lekerom. Det betyr at det er lite leker på dette soverommet. Jeg har en køyeseng 75 cm bred. Jeg lurer nå på om jeg skal leie ut rommet til kortidsleie når barna ikke er her. Er dette drøyt?  Jeg fjerner da det meste av leker som er der, slik at man ikke opplever å bo på et barnerom. Jeg lurer og på hvor attraktivt det er å bo i køyeseng. Jeg tenker bare å leie ut til en person. 

Ekstra spørsmål: Det står at mange har dører som kan låses. Er det da snakk om en vanlig romnøkkel folk har (som passer til alle dører) elle har folk kjøpt innstikklås, slik at det er spesiallås man tilbyr gjesten? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer veldig an på hvor du bor. Bor du sentralt i Oslo er det kanskje mulig, men usentralt i et område med få tilreisende blir det vanskelig. Har du andre måter å tjene penger på?

Anonymkode: 4d049...ab4

Skrevet

Jeg bor i en middels stor by med mye turisme.  Hotellene er ofte fulle her eller det er dyrt med hotell. 

Skrevet

Er vel bedre om du sover på barnas rom da? 

Anonymkode: 11195...b4b

• Liker 18
  • Nyttig 7
Skrevet

Det er jo bare å teste? Er prisen riktig og beliggenheten god skal du se at noen lett velger å leie hos deg :)

• Liker 2
Skrevet

Som barn av skilte foreldre vil jeg si at det ikke er greit å leie ut rommet til barnet når det ikke er hjemme! Det er jo ikke ditt rom å leie ut, det er barnets rom! Hvis du vil at barnet skal føle se som hjemme når det er hos deg, så bør du ikke la fremmede bruke rommet dets når det ikke er hjemme. Selvfølgelig greit om det er familie eller venner som er på besøk og overnatter, men å ta penger for at fremmede skal sove der synes jeg ikke er greit.

Når det er sagt så kan du jo alltids leie ut ditt eget soverom, og sove på barnets rom. At mor sover på barnets rom går jo helt fint. 🙂 

Anonymkode: bb413...d96

• Liker 16
  • Hjerte 4
  • Nyttig 10
Skrevet

La ungene få ha rommet sitt i fred. Hva om det blir plutselige og uplanlagte endringer i samværet - sykdom, reiser, uforutsette ting?

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet

Lei ut ditt eget soverom, ikke barnas synes jeg.

Anonymkode: 0c63c...230

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor det ikke er greit å leie ut barnas rom. Jeg trenger pengene. Jeg sover ikke selv så godt i demmes seng. Og jeg har overmadrass jeg bytter ut til gjestene. Så hva gjør det for barna om jeg leier ut rommet når dem ikke er her? Dem trenger ikke vite det.  Poenget var å leie ut rommet når dem er hos faren. Vi har veldig streng samværsordning, så det blir aldri endringer der. 

• Liker 5
Skrevet

Hadde ikke leid ut barnas rom. Plutselig har leietaker dradd med seg bedbugs eller spruter på veggen. Familien min driver med utleie og tro meg, vi har sett det meste. 

Anonymkode: 3ea9c...3ec

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg er klar over risiko for veggedyr. Jeg gjør alt jeg kan for å unngå det, både i form av forebyggende tiltak og sjekk etter hvert besøk og info.   Jeg har egentlig ikke råd til å ikke leie ut akkurat nå.  Jeg tenker bare å leie ut til damer og sjekker da profil nøye. 

Vil det å leie ut barnas rom bli sett ned på ute i samfunnet? Jeg har ikke turt å si det til noen.

Skrevet
8 minutter siden, Anonym35 said:

Jeg er klar over risiko for veggedyr. Jeg gjør alt jeg kan for å unngå det, både i form av forebyggende tiltak og sjekk etter hvert besøk og info.   Jeg har egentlig ikke råd til å ikke leie ut akkurat nå.  Jeg tenker bare å leie ut til damer og sjekker da profil nøye. 

Vil det å leie ut barnas rom bli sett ned på ute i samfunnet? Jeg har ikke turt å si det til noen.

Neida, det ser ingen ned på. Men det er sikkert ikke enkelt å ha fremmede i huset. De må jo ha tilgang til badet og kjøkken også.. De sitter neppe inne på rommet hele tiden heller. Akkurat denne biten hadde ikke jeg taklet

Anonymkode: fcc70...ffa

• Liker 2
Skrevet

Du kan leie ut ditt eget rom, mens du overnatter på barnas rom. 

Anonymkode: 1c4d0...7c9

• Liker 4
Skrevet

Du gjør som du vil, tenker jeg. Men som hun over skriver, du vil jo måtte dele bad/kjøkken med fremmede. Orker du det? Det er ikke sikkert det er så lett å få leid ut heller. Men du har da ingen ting å tape på å prøve. 

Anonymkode: 7dd67...29d

Skrevet

Her hvor jeg bor er det flere som leier ut rom i egne leiligheter. Det er helt vanlig, virker det som.  Jeg har stort kjøkken og stue og terrasse, og stort eget rom, så tenker det skal gå bra sånnsett. Men jeg er redd for hva samfunnet tenker.. Jeg har ikke hørt om noen som leier ut barnas seng.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym35 said:

Her hvor jeg bor er det flere som leier ut rom i egne leiligheter. Det er helt vanlig, virker det som.  Jeg har stort kjøkken og stue og terrasse, og stort eget rom, så tenker det skal gå bra sånnsett. Men jeg er redd for hva samfunnet tenker.. Jeg har ikke hørt om noen som leier ut barnas seng.

Det er jo bare å prøve, så ser du hvordan det fungerer. 

Men du vil tiltrekke deg flere med dobbeltseng. Jeg skulle vært bra desperat for å sove i en køyeseng.. 

Anonymkode: fcc70...ffa

Skrevet
Anonym35 skrev (32 minutter siden):

Jeg forstår ikke hvorfor det ikke er greit å leie ut barnas rom. Jeg trenger pengene. Jeg sover ikke selv så godt i demmes seng.

Det er snakk om respekt for barnas personlige ting og sone. Og hvis du selv sover dårlig der hvorfor mener du at andre skal betale masse for å sove der.

Nei slå heller sammen lekerommet og soverommet og ha et dedikert utleie-rom. Ev. lei ut dit eget.

Anonym35 skrev (10 minutter siden):

Her hvor jeg bor er det flere som leier ut rom i egne leiligheter. Det er helt vanlig, virker det som.

Men her sier du det selv, de leier ut et eget rom...!

Anonymkode: 85a3b...e81

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, jeg har ikke før sett at noen leier ut barnas soverom. Jeg tenker jo ikke å leie det ut så dyrt heller. Jeg har en fin og stor leilighet, sentralt. Så jeg tror at om jeg går litt ned i pris vil noen kanskje være interessert.  Jeg vil ha respekt for barnas sone, samtidig er dem ikke her halvparten av tiden, og jeg må gjøre noe for å få inn de pengene jeg trenger. Jeg kan ikke leie ut mitt eget, det er ganske stort, og jeg har mange av mine ting der. Det vil bli svært vanskelig å få det til praktisk i forhold til mine ting som er der.  Derfor har jeg tenkt på mulighet for å leie ut barnas rom.. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Som barn av skilte foreldre vil jeg si at det ikke er greit å leie ut rommet til barnet når det ikke er hjemme! Det er jo ikke ditt rom å leie ut, det er barnets rom! Hvis du vil at barnet skal føle se som hjemme når det er hos deg, så bør du ikke la fremmede bruke rommet dets når det ikke er hjemme. Selvfølgelig greit om det er familie eller venner som er på besøk og overnatter, men å ta penger for at fremmede skal sove der synes jeg ikke er greit.

Når det er sagt så kan du jo alltids leie ut ditt eget soverom, og sove på barnets rom. At mor sover på barnets rom går jo helt fint. 🙂 

Anonymkode: bb413...d96

👆🏻

Anonymkode: 7a262...323

Skrevet

Hvis du trenger pengene for å få det til å gå rundt, så må du jo bare leie ut. Jeg ville, som flere nevner over, heller leid ut eget rom enn barnas rom. Du kommer ikke til å få sove godt når du har fremmede i hus uansett. Er ikke det aktuelt, så tar du jo de forholdsregler du kan tydeligvis, og vasker over når etter at de har vært der.

Anonymkode: 0373e...f24

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...