Gå til innhold

Hjem fra Dps - dine beste tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal straks hjem etter innleggelse i psykiatrien. Skal etterhvert i samtale med kommunen, men er usikker på hva som tilbys..

Skjønner at man må være villig til å gjøre jobben selv og at livet leves utenfor. Likevel er jeg urolig for at livet klapper sammen igjen :trist:

Hva er dine beste tips? Har ikke noe særlig til nettverk, men dèt er selvsagt noe jeg har i fokus for å styrke..... 

Andre ting? Takk for tips! :gruppeklem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mye god støtte å finne på nett! Jeg har i lange perioder slitt og synes det har vært spesielt vanskelig å møte verden. Har brukt Second Life mye som et møtested der jeg både kunne få sosial input og få tiden til å gå på noe som føltes som en god måte.

Anonymkode: 23d32...aaa

• Nyttig 1
Skrevet

Prøv å lag rutiner på kvardagen. Stå opp og legge seg til samme tid. Regelmessig mat. Tur ut i naturen uten airpods. Ambefaler å hørre på Kenneth soare - meditasjon på spotify/youtube! Og ikke minst; prøv å få/lær en ny hobby! Det funker. Tar vekk fokuser over på noe annet der hjernen din glemmer det «psykiske» du har vondt.  Mitt var å bade i sjøen uansett årstid, noe jeg aldri trodde jeg kom til å gjøre. Men fy søren for ein deilig befrielse å ta kontroll over kroppen slik.  Sosialiser deg i ulike omgivelser. Om det er enten å bruke lengre tid på å handle, eller ver i selskap. Se på det som trening! Underbevisstheten din jobber hele tiden for om du ikke føler det! ;) 

Når du legger deg om kvelden før du sovner går du igjennom alt du er takknemlig for og det gode som har skjedd den dagen. Når du står opp, så se deg i speilet eller snakk til deg selv om KUN det posetive og gode egenskapene du har. Hvor versifull og god ressurs du er for deg selv og andre. Si høyt dette skal bli en bra dag. 

dette har hjelp meg utrolig mye og er snart kvitt angsten og depresjon. Var innlagt på dps i August i fjor pga av en tilpassningforstyrrelse. Det var helt krise. Alltid vert flink på å snakke meg selv ner i tilleg. Men Føler jeg lært mye om meg selv de siste mnd. jeg snudde tankegangen, og kroppen/psyken føller etter det en tenker mener jeg. Så om en faktisk heier på seg selv så vil en faktisk føle seg bedre og mer og mer.

lykke til :)

Anonymkode: f9c54...0d1

• Nyttig 1
Skrevet

Takk for gode, reflekterte svar! 🥰🥰🥰 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...