Gå til innhold

Samboer vil helst ha ro og fred i hjemmet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har barn på 3 og 6 år. 6 åringen ønsker å ha litt besøk, og mannen sier alltid at det må da gå an å ha litt ro og fred osv. Selv om vi SJELDENT har besøk. Det er gøy for 6 åringen i blant, mens han mener det ikke er nødvendig.

Han prater negativt om det til meg og jeg blir så sliten. 

Andre med flere sånne menn? For meg er det så turn off.

Anonymkode: bfabb...d5d

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare ro og fred med småunger i hus?

Han får sette seg ut i hagen da.

• Liker 25
  • Nyttig 8
Skrevet

Høres ut som det er på tide at han flytter for seg selv. Håper du får mye barnebidrag.

Anonymkode: bd633...408

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Å få ha besøk av venner er en menneskerett for barn. Han får kjøre seg en tur aleine i bilen da, om det er så slitsomt for han at barna har besøk. Det er deres hjem også!

• Liker 26
  • Nyttig 7
Skrevet

Man må tåle noe lyd når man har barn! Hvis ikke får han komme seg ut! Makan asså! Barna bor også i det huset og har rett på et liv de også. 

Anonymkode: f69be...8ce

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Har han besøk av venner? Enten får dere bli enige at ingen har besøk, eller så får alle ha sine besøk. Jeg forstår ro og fred, men da kan han gå et annet sted. 

Anonymkode: eaacf...11a

• Liker 4
Skrevet

Nei, man må ikke ha fred og ro når man har valgt å få to små barn. Her er han urimelig. Jeg forstår godt at besøk hver dag blir for mye, men noen dager i uka må han tåle. Sånn er det faktisk å ha barn. Om han ikke godtar dette bryr han seg jo ikke om barnas ve og vel. 

Anonymkode: 0f328...524

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har han besøk av venner? Enten får dere bli enige at ingen har besøk, eller så får alle ha sine besøk. Jeg forstår ro og fred, men da kan han gå et annet sted. 

Men det er jo ikke sammenlignbart. Voksne kan ta en kaffe/øl etter jobb, uten å bruke leiligheten. Man kan sende 6-åringen alene med besøket på Mcdonalds, hvertfall ikke der jeg bor.

Barn og voksnes måter å utføre besøk/samvær på kan ikke sammenlignes. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Skikkelig urimelig mann du har, Kjøp støydempende headset eller be han skjerpe seg 

Anonymkode: babca...840

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men det er jo ikke sammenlignbart. Voksne kan ta en kaffe/øl etter jobb, uten å bruke leiligheten. Man kan sende 6-åringen alene med besøket på Mcdonalds, hvertfall ikke der jeg bor.

Mener at man *kan ikke* sende en 6-åring alene på Mcdinalds, så klart.

• Liker 2
Skrevet

Ut med mannen, inn med ungene 🥰

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

"Du får ta på deg et headsett da. For nå blir det fullt hus." 

Dere damer må lære dere å slutte å tilrettelegge og ta hensyn til og føle så mye over teite mannfolk. Gubber som ikke tåler barnelyder får bare ta seg sammen. 

• Liker 13
Skrevet

Introvert kanskje? Har han en sosial jobb kan det hende han er litt utladet, hvis ikke er det nok mest klaging. Uansett må han kunne tåle at barnet har besøk. Er det et sted han kan trekke seg tilbake? Om så bare et gjesterom, et kontor, ett eller anna.

Anonymkode: a526c...869

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Fint å ha ro og fred, men at barnet har en kamerat over 1-2 ganger i uken er en del av det å ha barn. 
Hvis man er så sliten at man absolutt ikke orker må man si nei, men ikke hver gang. 

Har selv barn med kamerater det ikke er «lov» å komme hjem til, reagerer litt på det. Det blir til at de treffes her, hver gang. 
Det sosiale er utrolig viktig. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg spurte om han får besøk, ikke om han drar ut med venner. Man kan ikke beslaglegge hjemmet sitt til kun det en person ønsker bruke det til. han er voksen som du sier, så han kan bare gå ut om det plager han slik. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har han autisme eller adhd? Noen av oss er ekstra følsomme for lyd om vi ellers er slitne. I dag har jeg nesten grått da barnet har snakket i ett sett til meg om alt mulig, og han hadde feber fantasier i helga og jeg sov minimalt. Jeg skammer meg sånn når hodet blir så overveldet av lyd.. 🙈 

Men barnet må da få lov å være et barn og ha tanker og kommentarer og le og tulle. Kansje far må tilpasse seg litt og forstå at barn er barn og barna kommer først. Ikke at far sine behov kommer først. 

Anonymkode: c913d...7cd

• Liker 5
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi har barn på 3 og 6 år. 6 åringen ønsker å ha litt besøk, og mannen sier alltid at det må da gå an å ha litt ro og fred osv. Selv om vi SJELDENT har besøk. Det er gøy for 6 åringen i blant, mens han mener det ikke er nødvendig.

Han prater negativt om det til meg og jeg blir så sliten. 

Andre med flere sånne menn? For meg er det så turn off.

Anonymkode: bfabb...d5d

Haddd mange på besøk i alle år. Godt med sosialisering for barna. Selv om vi er sliten i blandt så får vi bare holde ut. I den alderen ligger de seg tidlig så!

Anonymkode: 14bca...fc6

• Liker 1
Skrevet

Kan han gå i et annet rom? Om så på soverommet. Ha støydempende headsett? 

Anonymkode: 7d652...546

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke alt kan baseres på hva du syns er "turn-off" og "turn-on". Dere er to personer i dette forholdet. Må kunne gå an å finne et kompromiss, ikke løpe rett til Kvinneguiden og klage.

Anonymkode: 6da60...f65

• Liker 1
Skrevet

Som mor til to relativt rolige barn synes jeg også det er tungt med (bråkete) barnebesøk. Mine egne barn har lært forskjell på innestemme og utestemme, men det er det ikke alle som har. Besøk er derfor ikke å foretrekke, og heldigvis holder det ofte for barna å leke med barn i barnehagen/på skolen og sfo. 

Kan legge til at jeg har migrene som trigges av blant annet høye skrik, så i dette huset må det tas hensyn. Min mann jobber også en del hjemmefra, og kan ikke ha full baluba rundt når han er i jobbtelefon. Voksne mennesker skal da også trives i heimen, tenker jeg.

Anonymkode: 284b8...a00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...