Gå til innhold

Bytte jobb midt i prøvingen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei 😊 Vi har forsøkt å få barn i over ett år uten at det har gått av seg selv, er nå 34 år. Viser seg jeg har PCOS og har nylig fått oppfølging av gynekolog. Jeg har nå en behagelig administrativ jobb som gir mye fleksibilitet, lite stress og en del frihet. Dessverre er også jobben ganske lite faglig utfordrende og jeg tar meg selv i å tenke på å bytte. Samtidig er jeg usikker på om jeg burde bli da det kan se ut som prøveperioden potensielt kan bli lang og tung og å bytte jobb er ofte ganske stressende. Hva tenker dere som er prøvere? Er det verdi i å bli værende i en trygg og grei jobb i denne perioden? 

😅😅

Anonymkode: 70ea9...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg byttet jobb i prøveperioden. Vært i den nye jobben i 2,5 år nå😅 tok meg 5 år og flere ivf forsøk å bli gravid. Så mitt råd er å ikke la prøving og en hypotetisk graviditet styre livet ditt

Anonymkode: 01a78...6e9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke avventet med et karrierevalg for en prøving. Det kan ta mange år. Og kanskje en ny jobb gjør at man har fokuset et annet sted. Vi er alle ulike; men jeg ville byttet jobb hvis jeg følte jobben var riktig for meg :) 

Anonymkode: 115c5...6b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet fra fast jobb til et vikariat midt i prøvingen. Har enda ikke blitt gravid (eller, jeg spontanaborterte) og er sjeleglad for at jeg byttet jobb. Jeg vet at det anbefales å ikke sette livet og karriere på vent bare fordi man prøver.

Anonymkode: 29f56...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet jobb etter å ha prøvd i 1,5 år. Visste da at IVF var på trappene og at det ville bli hormonbehandling ganske tidlig i en ny jobb. Men hele IVF-løpet gikk veldig fint for meg, hadde ikke fravær fra jobb utenom et par undersøkelser.

Ble også gravid på første IVF-forsøk, og er nå i 12. uke. Skal snart si det på jobb. Er veldig glad jeg vet at jeg ikke skal tilbake til gamlejobben når permisjonen er over.

Anonymkode: 1c976...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...