Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke min situasjon, men en jeg er vitne til.. Gjelder en kompis av meg. 

Hun vil ha barn, han vil ikke. Men de elsker hverandre, så det er vanskelig å gi slipp, de har egentlig vært veldig av og over mange år, også av andre årsaker enn dette barnespørsmålet - som har blitt litt mer prekært nå siden hun nærmer seg 40.

Det er ikke så enkelt som at hun presser han til å få barn,de vil bare forskjellige ting der. Men det er jo litt det som blir realiteten i det. Han lurer på om han bare skal hoppe i det, selv om han ikke vil ha. Jeg tror det er feil for han - men det er selvsagt ikke noe jeg kan vite sikkert, ei heller avgjøre for han, jeg er forsiktig med å gi råd i det hele tatt. Men jeg kjenner jeg blir litt uggen av hele situasjonen. 

Jeg synes egentlig hun burde tatt hans nei til barn og gå videre. Hvorfor få barn med en som egentlig ikke vil det.. ?

Noen som har erfaringer med lignende situasjoner? Hvordan gikk det?

Anonymkode: 2bdc7...19b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge burde si nei til den andre. Men det er ikke lett. 

Anonymkode: c59a2...c15

• Liker 3
Skrevet

Du vet ikke nok om deres forhold til å si noe om det.

Hun presser han? Eller gir han et ultimatum om at det blir slutt hvis han ikke vil ha barn? 

Regner med at hun ikke voldtar han for å bli gravid 

Anonymkode: 3b8dd...030

• Liker 6
Skrevet

Dette skjer jo hele tiden. For noen går det fint og mannen er glad for at han ble overtalt. For andre går det til helvete. 

Er disse to i et stabilt og fint forhold der de også er hverandres bestevenner? I så fall er sjansen større for at det går bra. 

Anonymkode: c0070...b3e

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Begge burde si nei til den andre. Men det er ikke lett. 

Nei, det er liksom det. Det har vært slutt mange ganger men så finner de tilbake igjen. Kompisen min burde jo også egentlig gått, det blir jo en forenkling av saken, men om han bare hadde holdt seg unna etter første bruddet for sånn fem år siden, så hadde hun kanskje hatt en partner nå som ville stifte familie med henne. I stedet for å kjenne på at tidsvinduet hennes for og få barn snart er over.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du vet ikke nok om deres forhold til å si noe om det.

Hun presser han? Eller gir han et ultimatum om at det blir slutt hvis han ikke vil ha barn? 

Regner med at hun ikke voldtar han for å bli gravid 

Nei, som sagt, om du gidder å lese innlegget før du svarer: Hun vil ha barn, han vil ikke. Men de elsker hverandre likevel så de klarer ikke avslutte.

I praksis blir det jo et press da. Hun er ikke villig til å ikke ha barn, så han må få det om han vil bli med henne.

Men hun er veldig snill, og det er selvsagt ikke noe voldtekt involvert (for en idioitisk ting å si, hva har det med saken å gjøre..). 

Men situasjonen er jo vanskelig. Og jeg lurte litt på erfaringer, jeg er egentlig redd for at det ikke vil gå bra. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke min situasjon, men en jeg er vitne til.. Gjelder en kompis av meg. 

Hun vil ha barn, han vil ikke. Men de elsker hverandre, så det er vanskelig å gi slipp, de har egentlig vært veldig av og over mange år, også av andre årsaker enn dette barnespørsmålet - som har blitt litt mer prekært nå siden hun nærmer seg 40.

Det er ikke så enkelt som at hun presser han til å få barn,de vil bare forskjellige ting der. Men det er jo litt det som blir realiteten i det. Han lurer på om han bare skal hoppe i det, selv om han ikke vil ha. Jeg tror det er feil for han - men det er selvsagt ikke noe jeg kan vite sikkert, ei heller avgjøre for han, jeg er forsiktig med å gi råd i det hele tatt. Men jeg kjenner jeg blir litt uggen av hele situasjonen. 

Jeg synes egentlig hun burde tatt hans nei til barn og gå videre. Hvorfor få barn med en som egentlig ikke vil det.. ?

Noen som har erfaringer med lignende situasjoner? Hvordan gikk det?

Hvis han er helt sikker bør han sterilisere seg. Så kan hun velge om hun vil være med en mann som ikke kan få barn eller om hun vil lete etter en framtidig far.

Alle andre løsninger er mindre gode, som at hun har ansvar for prevensjon når det er han som ikke vil ha barn. Eller at han føler seg lurt hvis prevensjonen feiler. Eller at han signaliserer «kanskje senere» når han mener «aldri i verden».

Anonymkode: 3e435...1e0

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette skjer jo hele tiden. For noen går det fint og mannen er glad for at han ble overtalt. For andre går det til helvete. 

Er disse to i et stabilt og fint forhold der de også er hverandres bestevenner? I så fall er sjansen større for at det går bra. 

Anonymkode: c0070...b3e

Ja, de er hverandres bestevenner.

Veldig stabilt har det ikke vært, men kanskje det blir det med barn.. eller kanskje ikke. Er vel vanskelig å si. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei, det er liksom det. Det har vært slutt mange ganger men så finner de tilbake igjen. Kompisen min burde jo også egentlig gått, det blir jo en forenkling av saken, men om han bare hadde holdt seg unna etter første bruddet for sånn fem år siden, så hadde hun kanskje hatt en partner nå som ville stifte familie med henne. I stedet for å kjenne på at tidsvinduet hennes for og få barn snart er over.

Nei, som sagt, om du gidder å lese innlegget før du svarer: Hun vil ha barn, han vil ikke. Men de elsker hverandre likevel så de klarer ikke avslutte.

I praksis blir det jo et press da. Hun er ikke villig til å ikke ha barn, så han må få det om han vil bli med henne.

Men hun er veldig snill, og det er selvsagt ikke noe voldtekt involvert (for en idioitisk ting å si, hva har det med saken å gjøre..). 

Men situasjonen er jo vanskelig. Og jeg lurte litt på erfaringer, jeg er egentlig redd for at det ikke vil gå bra. 

Du kaller det press, man kunne like gjerne sagt at han holder henne på gress til det blir for sent. 

• Liker 11
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis han er helt sikker bør han sterilisere seg. Så kan hun velge om hun vil være med en mann som ikke kan få barn eller om hun vil lete etter en framtidig far.

Anonymkode: 3e435...1e0

Dette er fasit.

• Liker 3
Skrevet

Mmm, de kommer til å bryte opp etter å ha fått det barnet. Men, kanskje det er greit ? Det er jo ekstremt dårlig gjort å holdt på ei dame i mange år, og vite at hun har et barne ønske, og han ikke vil ha barn med henne. 

Vanskelig situasjon for begge... Hun må jo isåfall bare ta første som dukker opp, omtrent om hun skal rekke å få seg et forhold, og et barn før det er for sent for hennes del. 

De, burde ha funnet ut av dette for en god stund siden... 

Anonymkode: c1b53...2f6

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Du kaller det press, man kunne like gjerne sagt at han holder henne på gress til det blir for sent. 

Ja, forsåvidt. 

Men les innlegget da, jeg skrev at det ikke er så enkelt som at hun presser han. 

Jeg burde kanskje endre overskriften siden det er alt folk leser.

Jeg vil anta det finnes situasjoner hvor den ene er på en eller andre måten presset til å få barn, og lurer på erfaringer med det? 

Skrevet

Jeg hadde nok endt opp med å bli bitter etterhvert. Kunne nok aldri gått på kompromiss på et slikt stort tema og vi hadde måtte gjort det slutt. Men la oss si at jeg hadde fått på akkord med meg selv så hadde Jeg hadde nok forlatt både kone og barn etter å ha prøvd og "tvunget" meg til å avfinne meg med situasjonen men hadde nok ikke klart det og forlatt forholdet etterhvert. 

Anonymkode: 9728c...bd5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, forsåvidt. 

Men les innlegget da, jeg skrev at det ikke er så enkelt som at hun presser han. 

Jeg burde kanskje endre overskriften siden det er alt folk leser.

Jeg vil anta det finnes situasjoner hvor den ene er på en eller andre måten presset til å få barn, og lurer på erfaringer med det? 

Ja, jeg har sett dette. 

Som oftest uenighet i et barn nr 2. Det ender opp i et brudd etter at barnet er kommet er min erfaring. 

Men, helt seriøst. Han burde kanskje bar gi henne det barnet... Det er ekstremt dårlig gjort, og jeg tror problemet egentlig er, at han ikke vil ha barn med HENNE. For vist ikke hadde han sagt dette tidlig i forholdet, altså dating stadiet, og han hadde sterilisert seg. 

Menn som virkelig ikke vil ha barn, de fikser slike ting! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg har sett dette. 

Som oftest uenighet i et barn nr 2. Det ender opp i et brudd etter at barnet er kommet er min erfaring. 

Men, helt seriøst. Han burde kanskje bar gi henne det barnet... Det er ekstremt dårlig gjort, og jeg tror problemet egentlig er, at han ikke vil ha barn med HENNE. For vist ikke hadde han sagt dette tidlig i forholdet, altså dating stadiet, og han hadde sterilisert seg. 

"Han burde kanskje bare gi henne det barnet" 🙄 Er jo litt kjipt å være et barn som bare er 50% ønsket vil jeg tro, slikt vil alltid merkes 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Han vil nok bli veldig glad i barnet om han får et barn. Men dersom de har ulike ønsker så burde de ikke være sammen. Det blir feil av henne å være sammen med han. Det blir feil av han å være sammen med henne. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 3
Skrevet

Jeg tenker at et nei trumfer over et ønske om barn. Hun må kanskje finne ut om hun kan leve et liv uten å bli mor, og deretter ta et valg. Å «gå med på å få barn» når man ikke vil det, vil sjeldent ende bra. Det endrer jo hele livet å få barn, så det må være gjennomtenkt og ønsket fra begge sin side. 

Elsker hun han nok til å velge bort å bli mamma? 
Elsker han henne nok, til å gi slipp på henne sånn at hun kan oppleve å bli mamma? 

Hvis hun velger å få barn, burde det være med noen som ønsker det like mye som henne, som kan dele gleden. 

Anonymkode: 1a918...65e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

"Han burde kanskje bare gi henne det barnet" 🙄 Er jo litt kjipt å være et barn som bare er 50% ønsket vil jeg tro, slikt vil alltid merkes 

Hennes alternativ er vel kanskje spermdonor uansett.. Hun er 40! Jeg, mener han burde gå inni seg selv, og gi henne det barnet. De kan bli enige i at han har samvær annenhver helg, etter en viss alder? 

Nei, om han er en helt normal fyr, så vil han jo såklart bli glad i barnet. Det er ikke normalt og "merke" at den ene ikke hadde "ønsket" deg fra omfagnelse. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, jeg har sett dette. 

Tror ikke menn reiser i vei for å sterilisere seg kun fordi de ikke ønsker seg barn. For mange menn er nok sterilisering forbundet med å fjerne noe av manndommen dems.

• Nyttig 1
Skrevet

...Hvis hun velger å få barn, burde det være med noen som ønsker det like mye som henne, som kan dele gleden. 

Det er vel neppe valget hennes nå, det blir med ham eller aleinemamma.

• Liker 1
Skrevet

Nja, han sa fra start at han ville ha barn, men årene gikk og han skulle alltid utsette, så jeg presset han sånn sett ved å stille ultimatum. Jeg hadde bikket 30, han var et par år eldre og vi hadde vært sammen i ca.10 år. 

Det gikk ikke bra. Han ble glad i barnet, men taklet ikke å miste friheten sin, (selv om han bare tok seg til rette der) men det verste for han var vel at alenetiden vår som par begrenset seg til kveldene. Han irriterte seg mye over barnets nærvær o.l

Anonymkode: 03f8a...938

• Liker 1
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...