Gå til innhold

Veien videre etter utbrentheten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg «møtte veggen» hardt og brutalt for halvannet år siden. Angsten var tilstede konstant dag og natt. Det tok meg lang tid før jeg overvant angsten, forsto og aksepterte situasjonen, og først nå føler jeg at jeg kan begynne å leve igjen og tenke på veien videre, ikke bare eksistere. Jeg gikk til psykolog frem til jul, men da sluttet han, og DPS mente jeg var for frisk til å få en ny. Det kommunale tilbudet i kommunen min er tilnærmet ingenting. Jeg har søkt meg frem til flere leger/terapeuter/erfaringskonsulenter på nett, og lurer på om noen her har erfaring med kurs/samtaler/oppfølging på nett? 

Anonymkode: 391de...091

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg «møtte veggen» hardt og brutalt for halvannet år siden. Angsten var tilstede konstant dag og natt. Det tok meg lang tid før jeg overvant angsten, forsto og aksepterte situasjonen, og først nå føler jeg at jeg kan begynne å leve igjen og tenke på veien videre, ikke bare eksistere. Jeg gikk til psykolog frem til jul, men da sluttet han, og DPS mente jeg var for frisk til å få en ny. Det kommunale tilbudet i kommunen min er tilnærmet ingenting. Jeg har søkt meg frem til flere leger/terapeuter/erfaringskonsulenter på nett, og lurer på om noen her har erfaring med kurs/samtaler/oppfølging på nett? 

Psykomotorisk fysioterapaut kan kanskje være en ide, da får du både samtalebiten og hjelp til evt kroppslige plager som gjerne følger med utbrenthet. 

Anonymkode: 93579...6c4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Psykomotorisk fysioterapaut kan kanskje være en ide, da får du både samtalebiten og hjelp til evt kroppslige plager som gjerne følger med utbrenthet. 

Anonymkode: 93579...6c4

Takk for tips ☺️

Skrevet

Kan jeg spørre hva du gjorde for å klare å komme deg?

Anonymkode: 1d027...3e3

Skrevet

Jeg ble også utbrent for halvannet år siden. For meg hjelper psykomotorisk fysioterapeut veldig. 

Anonymkode: fe84a...034

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.2.2024 den 16.02):

Jeg har slitt med det samme, og sverger til akupunktur 👌.

Det har hjulpet meg enormt mye 👌.

Da styrker de nervecellene i kroppen din 👌.

Og det trengs innimellom for å komme over kneika.....

Jeg har betalt rundt 500 kr per gang, og synes det er veldig verdt pengene 👌.

Har du prøvd med familieterapeuter på familievernkontoret? 

Kan hende de kan hjelpe deg?

I forhold til å ha noen reflekterte mennesker å snakke med mener jeg....

Jeg gikk til en terapeut der i over to år, og jeg føler jeg er kommet veldig styrket ut av det 👌.

Har lært masse slik at jeg har verktøy når jeg trenger det 👌

Håper dette hjalp..

Bare spør hvis det er noe du lurer på i forhold til mine opplevelser..

Hjelper gjerne hvis jeg kan 👌

Skrevet

Støtter de over her ang. psykomotorisk fysioterapeut! 

Anonymkode: e1757...15c

Skrevet

Jeg abonnerer på Stressportalen på psykologliv.no. Synes det er veldig bra så langt. Ser hun også tilbyr en-til-en timer, men det har ikke jeg prøvd.

Anonymkode: eed70...274

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...