AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #1 Skrevet 4. februar 2024 Jeg skal leie bolig i hele 2025 og 2026, og trenger ikke bil der jeg skal bo pga godt kollektiv tilbud. Og det er uten garasje så bilen blir stående ute hele året. Har regnet på at inkl parkering vil bilen koste meg ca 60 000kr i året. Problemet er at når jeg flytter hjem må jeg ha bil. Har tatt litt verditap allerede, men det er en 19-modell jeg har hatt ett år, så forrige eier har naturligvis tatt størtste tapet☺️Ikke noe lån på den. Skal jeg selge eller holde på kjerra🥴Er toyota yaris, hybrid. Hadde vært fint å «spart» 120k(selvsagt går det litt til kollektiv, taxi etc). Jeg opplevde at jeg måtte betale 14000kr i service og reperasjoner i fjor, da den sto ute uten å bli kjørt, ett par mnd. Så den regninga kan bli heftigere😌Og ja, neste leilighet fra 2027 er med garasje😁 Anonymkode: c6d39...b4b
Silvia515 Skrevet 4. februar 2024 #2 Skrevet 4. februar 2024 Er planen å bruke bilen lite bør du vurdere å selge den. Ingen biler har godt av å bare stå stille. 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #3 Skrevet 4. februar 2024 Om du ikke kommer til å bruke den nevneverdig er det bedre å selge den, ting som ikke er i bruk forfaller fort. Og tilsvarende bil er noe relativt enkelt å få kjøpt igjen om du angrer deg/ behovet kommer igjen. Anonymkode: 1d702...b8c
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #4 Skrevet 4. februar 2024 Dersom du ikke skal bruke bil i 2 år, hadde jeg solgt den ja. Heller spare de pengene for å kjøpe en annen bil når den tid kommer. Anonymkode: 31360...f1d
Traktor Skrevet 4. februar 2024 #5 Skrevet 4. februar 2024 Svaret sier seg vel nesten selv. Du vil jo spare 120 000 kr!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå