Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere her inne. Jeg begynner å bli temmelig lei.

Kona og jeg har en lenger periode ikke hatt det så veldig bra sammen. Vi har vært gift i 3 år, men siden august så har det egentlig bare gått en vei.

Jeg er glad i min kone, så absolutt. Men føler jeg har nådd et punkt der jeg ikke orker mer, og her er grunnen til det.

Siden august har kona sagt kanskje 10 ganger at henne vill skilles. 3 av gangene har jeg faktisk kommet så langt å fått time hos familievernkontoret. Men alt i alt så vill kona plutselig fortsette med forholdet. 

Nå for ja ca 2 uker siden. Så var det igjen det samme.  3 uker før det igjen også det samme. Jeg har hele tiden ikke hatt lyst til å skilles, da jeg fortsatt er dypt glad i min kone. Men for 2 uker siden som sagt skulle vi igjen skilles. 

Beskjeden fra kona da var at henne skulle bestille time til familievernkontoret. Jeg sa som tidligere, jeg klarer ikke å bo med deg om du vil skilles da jeg synes det er vanskelig. Så jeg tok med meg noen ting som gjort tidligere å dro til min mor.

Vi har ett barn sammen på 1 år. Jeg prøver å være så mye jeg kan med mitt barn selv om jeg synes der er vanskelig å være der min kone er. Nå dem siste 5 dagene har kona begynt å prate om merkelige ting.

Begynte å prate om hva vi kunne gjøre i leiligheten dem neste årene. Og i går kom det spørsmål om hva vi skulle gjøre til sommeren sammen. Begynte å se på reiser for oss 3.

Ikke nok med det, men siste dagene da jeg var i leiligheten til ungen skulle sove, kommer det spørsmål du kan jo sove her.

Det gjør direkte vondt når jeg sier nei jeg kan ikke. Rett og slett på grunn av at jeg orket ikke dette frem og tilbake lenger. 

Kona har ikke nevnt noe om det å skilles, også kommer henne med disse tingene her.

Jeg aner rett og slett ikke hvor jeg har henne.

Sorry ble mye syting her.

Anonymkode: 0cf99...bb2

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva som feiler henne, men tenker at om hun er så ustabil så vil det være best for deg og barnet å ha henne i livet deres på DERES premisser. 

Anonymkode: 9b0c8...43b

• Liker 6
Skrevet

Koma er barnslig og trasser når hun ikke går det som hun vil, eller hur? 
Dette hadde ikke jeg orket. 
Jeg var gift med en som truet ofte med om hvis jeg ikke var fornøyd så var døren der.. Jeg var kuet som få og truslene kom når jeg prøvde å protestere på noe jeg syntes var urimelig. 
Tilslutt så gikk jeg ut den døren, men da ble det sirkus og straff som varte i mange år. 

Anonymkode: 7a429...2ba

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ut i fra det du beskriver er det temmelig regelmessig at hun får slike raptuser? 

Når det blir så regelmessig gjør det at jeg mistenker at det kan ha en medisinsk forklaring. 

Du skal ikke godta dette, men hvis du vil prøve å redde forholdet bør første skritt være at du krever at hun kontakter lege for en time hos endokrinolog.

Anonymkode: 6737e...eb9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du bør jo svare henne.

Vi skal jo skilles, så da må leiligheten selges.

Vi skal jo skilles, så da skal vi ikke feriere sammen i sommer. Vi må derimot avtale samvær med barnet.

Hvis dere blir sammen igjen, så sier du at hun bør slutte å slenge om seg med trusler om skilsmisse. Neste gang så blir det skilsmisse.

Det er nok også klokt at du holder avstand litt lengre enn at illsinnet hennes går over. Du kan ikke komme springende bare hun sier så. Det må ikke bli for lett om du flytter inn, da blir det lett at du flytter ut også.

Anonymkode: 32ea8...a72

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Men hva er det som skjer når hun sier hun vil skilles? Er det ute av det blå?

Hvordan fordeles ansvar hjemme? Gjør hun alt? Tar vare på barn og hus mens du kommer hjem og gjør ingenting?

Jeg personlig tror jo ikke noen truer med skilsmisse med mindre du har gjort noe som faktisk trigger henne om og om igjen. 

Anonymkode: 8baaf...ca3

Skrevet

Er ofte sånn at kona blir litt sur om jeg ikke er enig, får viljen sin, eller egentlig også når andre ikke er enige med henne. 

Skal sies at første gangen kona ville skilles sa henne at vi skulle prøve terapi. Noe vi gjorde. Men etter 2 ganger og psykologen ikke var helt enig, så ville ikke kona ditt mer. Da var heller ikke psykologen profesjonell i yrket.

Jeg har prøvd å redde forholdet hele tiden. Ved å lytte på hva kona mener er grunnen for at kona vill skilles. Da jeg har gjort det en stund, så kommer det plutselig andre grunner, eller grunner som er helt ut av det blå.

Jeg blir direkte dårlig av dette. Frem og tilbake hele tiden. Familien min har også sagt dem er dypt bekymret over meg.

• Hjerte 1
Skrevet

Ta med deg ungen og flytt til dine foreldre.

Kona de er ustabil, bedriver verbal og psykisk vold. 

Jo før jo bedre, for barnets trygghet 

Anonymkode: bdcfd...b5f

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er ofte sånn at kona blir litt sur om jeg ikke er enig, får viljen sin, eller egentlig også når andre ikke er enige med henne. 

Skal sies at første gangen kona ville skilles sa henne at vi skulle prøve terapi. Noe vi gjorde. Men etter 2 ganger og psykologen ikke var helt enig, så ville ikke kona ditt mer. Da var heller ikke psykologen profesjonell i yrket.

Jeg har prøvd å redde forholdet hele tiden. Ved å lytte på hva kona mener er grunnen for at kona vill skilles. Da jeg har gjort det en stund, så kommer det plutselig andre grunner, eller grunner som er helt ut av det blå.

Jeg blir direkte dårlig av dette. Frem og tilbake hele tiden. Familien min har også sagt dem er dypt bekymret over meg.

La henne være «skilt» en stund og la henne klare seg selv og se hvordan det går mens du tenker over hva du skal tolerere av et bortskjemt barn som tilfeldigvis er din kone.  
Hun minner meg om min svigerdatter. 
Hun lagde ofte et helvete når hun ikke gikk deg som hun ville 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hva er det som skjer når hun sier hun vil skilles? Er det ute av det blå?

Hvordan fordeles ansvar hjemme? Gjør hun alt? Tar vare på barn og hus mens du kommer hjem og gjør ingenting?

Jeg personlig tror jo ikke noen truer med skilsmisse med mindre du har gjort noe som faktisk trigger henne om og om igjen. 

Anonymkode: 8baaf...ca3

Kona jobber ikke, skal snart begynne på studie. Kona er ikke norsk, så studie er norskopplæring. 

Vi har en inntekt, jeg jobber mye for å dekke inn diverse utgifter, men ikke for mye. Jeg bidrar hjemme. Med matlaging, vasking, sammen med barnet osv. Selvfølgelig gjør henne litt mer enn meg i dette, men nå er kona hjemme hele tiden også.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kona jobber ikke, skal snart begynne på studie. Kona er ikke norsk, så studie er norskopplæring. 

Vi har en inntekt, jeg jobber mye for å dekke inn diverse utgifter, men ikke for mye. Jeg bidrar hjemme. Med matlaging, vasking, sammen med barnet osv. Selvfølgelig gjør henne litt mer enn meg i dette, men nå er kona hjemme hele tiden også.

Oi..  det du forteller forklarer mye. 
Ei ung jente som kommer til et ukjent land med ukjent språk , kultur og samfunnskrav. 
Hvor lenge kjente du henne før hun kom hit ?  
Hadde du ikke forutsett sånne problem ? 

• Liker 3
Skrevet

Vil du egentlig være med henne videre? Hun høres veldig ustabil ut. Jeg syns du skal gå for skilsmisse. 

Anonymkode: 353f7...94f

• Liker 1
Skrevet

Bipolar lidelse?

Anonymkode: 366d8...7e2

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Dere har vært gift i 3 år. Kom hun til Norge for 2 år siden og ble raskt gravid? Hvilket nettverk har hun når hun ikke kan norsk?  Kommer hun fra et land der folk dramatiserer når de er frustrert? Har hun svangerskapsdepresjon siden problemene deres starta da ungen var 6 mnd? 

Anonymkode: 948d1...6a2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da kan det jo være normal oppførsel i hennes kultur. De er kanskje mer dramatiske enn sindige nordmenn.

Anonymkode: 32ea8...a72

• Liker 3
Skrevet

Er hun Thailansk?

Anonymkode: fd434...c4c

• Liker 2
Skrevet

du har rotet deg i noe forferdelig dritt nå.. det er åpenbart at hun spiller på dine følelser, mens hennes er helt fraværende. hun elsker ikke deg, men din oppholdstillatelse og dine penger! dumt av deg å få barn med en slik kjerring, men prøv å gjøre det beste ut av det for barnet sin skyld, søk skilsmisse og få til samvær som er best for barnet. Det finnes flere fisk i havet, du finner nok kjærligheten til slutt. TA DETTE SOM EN LÆREPENGE FOR VEIEN VIDERE!

Anonymkode: 55509...58c

• Liker 2
Skrevet

Premenstruell kjerring. Be henne begynne med spiral eller noe lignende. Vi har det samme problemet med mor til bonusbarna mine.

Anonymkode: 18a20...d45

Skrevet

Altså, her MÅ du spare på alt av smser i tilfelle du må bygge en sak om foreldrerett. 

Anonymkode: c5a62...520

• Nyttig 2
Skrevet (endret)

Du må si til  henne at hvis hun sier at hun vil skilles, må dere ta en konsekvens av det. Ellers må hun aldri si det mer. Enten jobber dere for ekteskapet og velger da å fokusere på det positive og gjøre det beste man kan, man kjemper for det. Ekteskap og forhold er opp og ned, og noen ganger en kamp. Ellers hvis man vil skilles, så går man. Man sier det IKKE ellers.

Endret av exictence
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...