AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #1 Skrevet 4. februar 2024 Jeg leser daglig at rådene som stort sett gis folk i vanskelige forhold er å dumpe vedkommende. Dette synes jeg er virkelig skremmende. De ser et lite øyeblikk av et menneskes liv på en skjerm og de kommer med ganske alvorlige råd og Anne ikke hva slags påvirkning dette kan ha på et menneske sitt liv. Forstår dersom vedkommende skriver at de lever i vold men altfor ofte er det småting eller hverdagslige forholdsting folk snakker om. Anonymkode: 76615...ecc 4 1
Ebbeliten Skrevet 4. februar 2024 #2 Skrevet 4. februar 2024 Folk burde bli flinkere til å dumpe. Ikke gnu og gnu på ræva forhold i årevis. Bortkastet tid man aldri får igjen. 12 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #3 Skrevet 4. februar 2024 Just now, Ebbeliten said: Folk burde bli flinkere til å dumpe. Ikke gnu og gnu på ræva forhold i årevis. Bortkastet tid man aldri får igjen. Det kan så være, men da må vedkommende komme til den konklusjonen selv og ta et selvstendig valg, ikke høre på mange bittre kvinner på KG som pusher sine erfaringer på andre. Anonymkode: 76615...ecc 2 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #4 Skrevet 4. februar 2024 Enig! Er det vold, så er det alvorlig! Men andre ting er gjerne små bilder tatt ut av en større sammenheng og bare sett fra én side. Håper ikke ts i slike tilfeller lar seg altfor lett påvirke av synspunkter her inne, fordi det kan være forhold det er verdt å jobbe med og ta vare på. Anonymkode: 3d5c1...127 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #5 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kan så være, men da må vedkommende komme til den konklusjonen selv og ta et selvstendig valg, ikke høre på mange bittre kvinner på KG som pusher sine erfaringer på andre. Anonymkode: 76615...ecc Bittre kvinner? Tenker du har problemer selv som omtaler andre slik. Hvis man oppretter en tråd på nettet om forholdet sitt så er det fordi man allerede har en gnagende tvil selv. Anonymkode: f7b42...1a4 3 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #6 Skrevet 4. februar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Enig! Er det vold, så er det alvorlig! Men andre ting er gjerne små bilder tatt ut av en større sammenheng og bare sett fra én side. Håper ikke ts i slike tilfeller lar seg altfor lett påvirke av synspunkter her inne, fordi det kan være forhold det er verdt å jobbe med og ta vare på. Anonymkode: 3d5c1...127 Ts her_ jeg er ikke noe sted i forholdet der det er snakk om at det blir slutt eller noe, jeg bare påpeker ting jeg leser fordi det er så mye av det her på KG at jeg tror ikke folk skjønner alvoret i å gi fremmede slike råd. Jeg ville aldri blandet KG inn i mitt forhold eller tatt valg basert på svar her inne. Anonymkode: 76615...ecc 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #7 Skrevet 4. februar 2024 Just now, AnonymBruker said: Bittre kvinner? Tenker du har problemer selv som omtaler andre slik. Hvis man oppretter en tråd på nettet om forholdet sitt så er det fordi man allerede har en gnagende tvil selv. Anonymkode: f7b42...1a4 Ja det kan være, men det er utrolig mange bittrw kvinner her på forumet, de legger sin erfaring og opplevelser over på andre og dermed kan gjøre vondt verre. Anonymkode: 76615...ecc 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #8 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kan så være, men da må vedkommende komme til den konklusjonen selv og ta et selvstendig valg, ikke høre på mange bittre kvinner på KG som pusher sine erfaringer på andre. Anonymkode: 76615...ecc Man er ikke bitter bare fordi man har erfaring. Jeg har et strålende forhold til min førstefødte ms far. Vi feirer jul sammen i ny og ne, besøker hverandre og passer hverandres barn (vi har fått barn på hver vår kant etter bruddet). Han er takk nemlig for at jeg tok ansvar og brøt opp. For han klarte det ikke selv. Vi var ulykkelige sammen. Vokste i ulike retninger. Hadde ulike verdier, mål og ulike lyster. Fin fyr, men Guri så glad jeg er for å ikke være dama hans lenger. 🤣 Er du kanskje bittelitt redd for damer med egne meninger? En sånn som ikke liker at kjæresten har frittalende venninner? Anonymkode: b8581...8f0 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #9 Skrevet 4. februar 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg leser daglig at rådene som stort sett gis folk i vanskelige forhold er å dumpe vedkommende. Dette synes jeg er virkelig skremmende. De ser et lite øyeblikk av et menneskes liv på en skjerm og de kommer med ganske alvorlige råd og Anne ikke hva slags påvirkning dette kan ha på et menneske sitt liv. Forstår dersom vedkommende skriver at de lever i vold men altfor ofte er det småting eller hverdagslige forholdsting folk snakker om. Anonymkode: 76615...ecc Jeg er delvis enig, ikke at jeg syns det er så skremmende men ofte er innleggene beskrevet og lagt ut på en måte hvor man ønsker å høre andres opplevelser, støtte eller råd i forhold til følelser og tanker rundt tema eller hendelsen. Hvis det eneste en da har å komme med er dump han/henne er det vel ikke noe poeng å kommentere det. Jeg og tenker jo noen ganger det, men velger da å ikke kommentere. ting er ofte mer sammensatt og komplisert, og uansett er vel de fleste innforstått med at å gjøre det slutt er en mulighet og sikkert også en tanke som allerede fins i hodet på den som skriver 😌 Anonymkode: f4ae3...8c9 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #10 Skrevet 4. februar 2024 Folk vil ikke ha noe motstand i forholdet, eller i livet generelt for den saks skyld. Alt som er vanskelig skal bare ignoreres og unngåes. Folk gjør seg selv ulykkelige og ensomme fordi de er for feige. Mener jeg. Anonymkode: 0027f...a48 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #11 Skrevet 4. februar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Man er ikke bitter bare fordi man har erfaring. Jeg har et strålende forhold til min førstefødte ms far. Vi feirer jul sammen i ny og ne, besøker hverandre og passer hverandres barn (vi har fått barn på hver vår kant etter bruddet). Han er takk nemlig for at jeg tok ansvar og brøt opp. For han klarte det ikke selv. Vi var ulykkelige sammen. Vokste i ulike retninger. Hadde ulike verdier, mål og ulike lyster. Fin fyr, men Guri så glad jeg er for å ikke være dama hans lenger. 🤣 Er du kanskje bittelitt redd for damer med egne meninger? En sånn som ikke liker at kjæresten har frittalende venninner? Anonymkode: b8581...8f0 Nå er det ikke deg dette var hintet på da, fint for deg da. Men mange er bittre og baserer sine svar kun på egne kjipe erfaringer. Jeg er kvinne og overhodet ikke redd for kvinner som sier fra og er frittalende, de fleste av mine venninner er det, men de er også ansvarsfulle og vet hva som er rett å si og ikke til mennesker. Anonymkode: 76615...ecc 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #12 Skrevet 4. februar 2024 Jeg mener at når det er psykisk og fysisk vold i et forhold så MÅ en gå. Å bli bedratt er også en fair grunn til å gå. Men vanlige samlivsproblemer så som det å hjelpe og bry seg om hverandre i hverdagen må en kunne samarbeide om og finne en løsning Anonymkode: f0839...278 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #13 Skrevet 4. februar 2024 Jeg er ikke enig i det hele tatt. Jeg har faktisk ikke sett en eneste tråd her inne noen gang der det har blitt skrevet «dump» uten at det helt åpenbart er det eneste rette å gjøre. Gjerne vis konkrete eksempler, ts! Anonymkode: a30da...2b6 5 3
Sannhetsøkende Skrevet 4. februar 2024 #14 Skrevet 4. februar 2024 Hvis de ikke passer sammen så er det bedre å gå. Altfor mange er sammen en fordi de er redde for å være alene. Og er det alltid drama i forholdet så er det ikke alltid verdt å fighte for det. 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #15 Skrevet 4. februar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg mener at når det er psykisk og fysisk vold i et forhold så MÅ en gå. Å bli bedratt er også en fair grunn til å gå. Men vanlige samlivsproblemer så som det å hjelpe og bry seg om hverandre i hverdagen må en kunne samarbeide om og finne en løsning Anonymkode: f0839...278 Dette er jeg helt enig i. Desverre har det oftest vært slike små grunner folk har basert svarene sine på. Vold av alle slag og eller utroskap som er så grov bør ikke tilgis. Ts Anonymkode: 76615...ecc
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #16 Skrevet 4. februar 2024 1 minutt siden, Sannhetsøkende said: Hvis de ikke passer sammen så er det bedre å gå. Altfor mange er sammen en fordi de er redde for å være alene. Og er det alltid drama i forholdet så er det ikke alltid verdt å fighte for det. Ja men det er det bare vedkommende selv som skal ta en avgjørelse på, ikke basert på KG. Anonymkode: 76615...ecc 1
Sannhetsøkende Skrevet 4. februar 2024 #17 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja men det er det bare vedkommende selv som skal ta en avgjørelse på, ikke basert på KG. Anonymkode: 76615...ecc Såklart det.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #18 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er jeg helt enig i. Desverre har det oftest vært slike små grunner folk har basert svarene sine på. Vold av alle slag og eller utroskap som er så grov bør ikke tilgis. Ts Anonymkode: 76615...ecc Ja, og så er det mange tråder der et par har fått barn og mannen viser å være helt håpløs i farsrollen . Da kommer det gjerne « dump mannen « , men jeg lurer alltid på hvordan den mannen oppførte seg før graviditeten var et faktum. Mange damer som skjemmer bort kjøtesyen og som ikke tør å stille krav før ting holder på å gå til helvete. Egentlig så burde det faktisk være en dumpestasjon for sånne karer der de fikk sitte i karantene og bli voksne 😂 Anonymkode: f0839...278
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #19 Skrevet 4. februar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er ikke enig i det hele tatt. Jeg har faktisk ikke sett en eneste tråd her inne noen gang der det har blitt skrevet «dump» uten at det helt åpenbart er det eneste rette å gjøre. Gjerne vis konkrete eksempler, ts! Anonymkode: a30da...2b6 Da har du ikke lest mye her. Jeg skriver basert på hva jeg har lest her de siste to årene jeg har vært på KG. Du er fryktelig slitsom om du skal ha bevis fra et sted som KH 😆 Anonymkode: 76615...ecc 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #20 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg leser daglig at rådene som stort sett gis folk i vanskelige forhold er å dumpe vedkommende. Dette synes jeg er virkelig skremmende. De ser et lite øyeblikk av et menneskes liv på en skjerm og de kommer med ganske alvorlige råd og Anne ikke hva slags påvirkning dette kan ha på et menneske sitt liv. Forstår dersom vedkommende skriver at de lever i vold men altfor ofte er det småting eller hverdagslige forholdsting folk snakker om. Anonymkode: 76615...ecc Er vel blitt vanleg standard på mange tråder KG å bruke utrykket "dump han". Kanskje ikkje rart samfunnet er blitt som det er ! Kan også få inntrykk av at dei fleste norske menn er voldelige, og de tar ikkje ansvar i hjemmene i forhold til arbeidsfordeling, og partnere føler seg mer som ryddpiker for dem. Anonymkode: 2a604...98b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå