Bollemy Skrevet 4. februar 2024 #1 Skrevet 4. februar 2024 Hei! Førstegangsfødene her, hva er folks erfaring med Bærum sykehus som fødested?
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #2 Skrevet 4. februar 2024 Kjempeflott opplevelse. Dyktige og imøtekommende. Veldig fin nyoppusset avdeling. Enerom på barsel. Kan ta babyen første natta. Følte meg veldig ivaretatt. Anonymkode: 6dc77...b11
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #3 Skrevet 4. februar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Kjempeflott opplevelse. Dyktige og imøtekommende. Veldig fin nyoppusset avdeling. Enerom på barsel. Kan ta babyen første natta. Følte meg veldig ivaretatt. Anonymkode: 6dc77...b11 Ca når på året fødte du? Har termin på sommeren og er redd det er veldig fullt der på den tiden. Anonymkode: c63c1...d13
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #4 Skrevet 4. februar 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ca når på året fødte du? Har termin på sommeren og er redd det er veldig fullt der på den tiden. Anonymkode: c63c1...d13 Både sensommer/høst og vinter/vår Det var mye folk inne på disse tidspunktene og alle rommene var tatt, men jeg opplevde ikke det særlig for å være ærlig. Mannen min sa at alarmen gikk hele tiden når jeg sier det var så behagelig, det husker jeg knapt. Tok tid å få fødestue den ene gangen, da var det skikkelig fullt, men jeg følte meg like ivaretatt begge ganger. Jeg følte de var rolige og aldri viste at de var travle. De utstrålte profesjonalitet og varme, de gav gode beskjeder og var tydelige, og ikke minst, de tok seg tid til å vise hvordan man svøper baby, hvordan man kan enklest skifte på babyen, forklare ting og alt. De sa også flere ganger at vi måtte bare trekke i snora når vi trengte hva som helst. Anonymkode: 6dc77...b11 1 1
Petra200 Skrevet 4. februar 2024 #5 Skrevet 4. februar 2024 Sitat Har veldig dårlig erfaring med Bærum, fødte sommer 2020.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #6 Skrevet 4. februar 2024 10 minutter siden, Petra200 said: Har veldig dårlig erfaring med Bærum, fødte sommer 2020. Kan du skrive litt mer om det? Anonymkode: 6dc77...b11
delias Skrevet 4. februar 2024 #7 Skrevet 4. februar 2024 Fødte der sommeren 2016. Aldri tilbake.. Jeg følte jeg ikke ble tatt godt vare på eller ble tatt seriøst på både føde- eller barselavdelingen. Håper det er nye og bedre ansatte der i dag.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #8 Skrevet 4. februar 2024 Jeg har født der tre ganger. Vår, sommer og høst, sist gang i 2021. Har vært utrolig fornøyd alle gangene. Siste var risikofødsel, og ble fulgt veldig godt opp under fødselen. Hadde jeg skulle føde igjen hadde jeg valgt Bærum igjen uten å nøle. Anonymkode: 445e9...d6b 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #9 Skrevet 4. februar 2024 Fødte på Bærum i Januar, veldig fornøyd. Hadde risikofødsel og var innlagt noen dager frem mot selve fødselen. Veldig fornøyd med alt. Sykehuset ser ganske slitent ut, men personalet var helt supre synes jeg. Det var fullt flere av dagene mens jeg var der, men det eneste jeg merket til det var egt at de ikke kom inn like kjapt til meg som de kanskje hadde sagt på forhånd. Da måtte jeg bare ringe på dem i stedet. De virket ikke noe stresset. Dette var mens jeg lå på ventestue og føden var full, så helt ok at de prioriterte de som var i aktiv fødsel:) Synes også de var veldig greie mot partner. Eneste jeg var litt misfornøyd med var barsel. Vi dro hjem noen timer etter fødsel da jeg synes det ble litt mye styr og mas på barsel.. Men utenom det er det helt supert med enerom på barsel altså! fødte på Ullevål for noen år siden, har ellers ingenting å sammenligne med. masse lykke til når du skal føde! De er nok ganske flinke på de fleste sykehusene i Norge, men Bærum skal ha et godt rykte har jeg hørt:) Anonymkode: 65136...329
Fighter83 Skrevet 4. februar 2024 #10 Skrevet 4. februar 2024 Har mange mødre rundt meg som har født der. Ikke hørt noe negativt om å føde på Bærum sykehus.
Petra200 Skrevet 5. februar 2024 #11 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kan du skrive litt mer om det? Anonymkode: 6dc77...b11 Fullstendig overfylt avdeling, bekymringsverdig lav kompetanse som gjorde det til en dårlig opplevelse, ingen beredskap annet enn en sovende gyn. som gjorde at fødselen endte med blålys til nyfødt intensiv på Drammen og en traumatisert mor med fødselsdepresjon, sykehusets svar: det er ikke risikofritt å føde. 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #12 Skrevet 5. februar 2024 59 minutter siden, Petra200 said: Fullstendig overfylt avdeling, bekymringsverdig lav kompetanse som gjorde det til en dårlig opplevelse, ingen beredskap annet enn en sovende gyn. som gjorde at fødselen endte med blålys til nyfødt intensiv på Drammen og en traumatisert mor med fødselsdepresjon, sykehusets svar: det er ikke risikofritt å føde. Så leit da. Betyr det at du fødte prematurt før uke 35? Siden du måtte til Drammen? Bare spør for jeg skal føde igjen selv og samler info Anonymkode: 6dc77...b11
Petra200 Skrevet 5. februar 2024 #13 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så leit da. Betyr det at du fødte prematurt før uke 35? Siden du måtte til Drammen? Bare spør for jeg skal føde igjen selv og samler info Anonymkode: 6dc77...b11 Nei, fødte til termin. Bærum har verken barneavdeling eller nyfødtintensiv … 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #14 Skrevet 5. februar 2024 Fødte på Bærum sykehus et par mnd siden. De har mye ressurser, du får masse hjelp og oppfølging på barsel. Kan absolutt anbefale for en førstegangsfødende. Anonymkode: fcf72...ace 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #15 Skrevet 5. februar 2024 2 hours ago, Petra200 said: Nei, fødte til termin. Bærum har verken barneavdeling eller nyfødtintensiv … Jeg vet det. Hvis man føder før uke 35, må man føde i Drammen, eller på Riksen. Hvis barnet trenger spesiell hjelp, sendes man i taxi eller ambulanse til Drammen. De har heller ikke barnelege. De ringer til Drammen der det er nødvendig Anonymkode: 6dc77...b11
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #16 Skrevet 5. februar 2024 Petra200 skrev (3 timer siden): Nei, fødte til termin. Bærum har verken barneavdeling eller nyfødtintensiv … Mange sykehus som ikke har det. Anonymkode: 65136...329
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #17 Skrevet 5. februar 2024 Barneleger er det vel på Bærum? Var to stk på min fødsel. Anonymkode: 65136...329 1
Petra200 Skrevet 5. februar 2024 #18 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vet det. Hvis man føder før uke 35, må man føde i Drammen, eller på Riksen. Hvis barnet trenger spesiell hjelp, sendes man i taxi eller ambulanse til Drammen. De har heller ikke barnelege. De ringer til Drammen der det er nødvendig Anonymkode: 6dc77...b11 Jepp … dessverre.
Petra200 Skrevet 5. februar 2024 #19 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mange sykehus som ikke har det. Anonymkode: 65136...329 Det er jeg klar over. Men i mitt tilfelle ble barnet skadet av dem under forløsning og personalet var helt hjelpesløse. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #20 Skrevet 5. februar 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Barneleger er det vel på Bærum? Var to stk på min fødsel. Anonymkode: 65136...329 Det er en barnelege på dagtid, men de har ikke barneavdeling, og ingen barneleger på nattestid. Da tar ev. anestesileger seg av barnet, og det må ev. fraktes til Drammen/Ullevål/riksen. Anonymkode: 554b7...3e4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå