Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er litt nysgjerrig på om jeg har forstått det rett.

Egget har i utgangspunket et døgn på å bli befruktet?
Mitt fertile vindu er fra torsdag som var, til kommende onsdag. Jeg tror det er eggløsning i morgen, men det kan jo variere (sjekker ikke).
Jeg hadde sex i natt.

Dersom jeg har eggløsning i dag, eller i morgen, så kan de sædcellene som overlever, befrukte egget ila et døgn eller to?

Har jeg skjønt det rett da? 😄

Anonymkode: 0f63e...5bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sædceller overlever en god stund. Hva med å bruke prevensjon?

Anonymkode: 4b0cb...8e3

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sædceller overlever en god stund. Hva med å bruke prevensjon?

Anonymkode: 4b0cb...8e3

Hæ? Hvorfor skal jeg bruke prevensjon?

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hei!

Mitt fertile vindu er fra torsdag som var, til kommende onsdag. Jeg tror det er eggløsning i morgen, men det kan jo variere (sjekker ikke).
Jeg hadde sex i natt.

Dersom jeg har eggløsning i dag, eller i morgen, så kan de sædcellene som overlever, befrukte egget ila et døgn eller to?

Ja det stemmer..om egget blir befruktet i heltatt 

Skrevet
Sofakona skrev (2 minutter siden):

Ja det stemmer..om egget blir befruktet i heltatt 

Takk, da vet jeg tidslinjen i det hele 😄

Skrevet

Fra egget slipper lever det i 24t.  Spermceller lever normalt sett opp til 5 dager. Man kan ha sex rett tid uten at egget blir befruktet. 

Dersom egget blir befruktet gjenstår ferden ned i livmoren.. Der kan egget flyte rundt i opp til 8 dager før det eventuelt fester seg. Ofte fester det seg tidligere enn 8 dager (3-5 dager) 

Anonymkode: c311c...e60

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei!

Jeg hadde sex i natt.

Tenker det er.fint at du hadde sex inatt hvis du har eggløsning imorgen. Det tar litt tid før sædcellene kommer frem. Så sikkert fint om de er på plass og venter

Lykke til

Skrevet
Topsi skrev (42 minutter siden):

Tenker det er.fint at du hadde sex inatt hvis du har eggløsning imorgen. Det tar litt tid før sædcellene kommer frem. Så sikkert fint om de er på plass og venter

Lykke til

Takk for svar!

Skrevet

Sædceller lever i opp til 5 dager i skjeden (det hender enda litt lenger, men det er sjeldent), og egget lever i ca 24 timer om det ikke blir befruktet. Det ideelle er å ha sex de siste 2 dagene før eggløsning om man prøver å bli gravid. Om du tar eggløsningstest, så er eggløsning som regel 12-36 timer etter at testen blir positiv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...