Gå til innhold

Har hunder omsorg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vokst opp med flere hunder og har hatt hund siden jeg var 23. Jeg kan ikke si at hunder tar koblingen " nå er eier lei seg så jeg må gjøre noe for å bedre det".

Kanskje det er noe så enkelt som "noe er annerledes med personen min, jeg må være på vakt."  Jeg er overbevist om at mange hunder merker forskjell i sinnsstemninger. Jeg har hatt flere hunder som har kommet bort til meg og distrahert meg når jeg eller andre har grått eller vært opprørt. 

Anonymkode: 5fc73...9e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min bjeffer også lykkelig når jeg ler av noe på tv- vil være med. Hun hever stemmen og prater tilbake til meg hvis jeg tuller med henne - altså hever til det nivået hun synes jeg prater på 😂 Hun ligger under meg på gulvet hvis jeg sovner på sofaen og vokter på meg. Våkner jeg ikke innen "rimelig" tid (pleier jo ikke sove der unntatt ved sykdom) så hopper hun opp og sjekker under nesen min om jeg puster 😅

Aldeles nydelige vesen 🥰

Anonymkode: 93d0f...9ed

• Hjerte 1
  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Ja hunder og katter kan vise omsorg det er helt sikkert :katt2:🐶♥️

Endret av Maskinfører
Skrevet

Ja, hunder er empatiske og omsorgsfulle. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.2.2024 den 12.40):

Vi har en hund i familien, og min datter ble veldig syk. -Hun var innlagt noen måneder på sykehus, og kom hjem og der holdt hun senga nesten kontinuelig i 3 måneder og var langt nede. Hunden lå der hver dag sammen med henne. Den hadde aldri gjort det i stor utstrekning før, men den perioden så fikk vi den ikke ut derfra. Hun sa at det var fint at den var der, men vi tenkte jo gjerne at den forstyrret henne om natten. Men den var veldig rolig og søvnen hennes ble bedre. Den lå der- dag og natt, trøstet og holdt henne med selskap. 

Så jeg tror at hunder har enorm omsorg. 

Anonymkode: 2b047...73a

Herlig ❤️

Husker for en del år siden så kom moren min hjem fra sykehuset etter en operasjon, da hun lå på sofaen så slikket hunden min hånden hennes i flere timer, og var nær henne i flere dager. Det var faktisk noe av det vakreste og varmeste jeg noen gang har sett og kommer aldri til å glemme det. Hunder er som @Therealslimshady skrev; beste vesener som noen gang har eksistert. ❤️

Anonymkode: c36c2...6d6

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Ja, absolutt! Dattera mi var lei seg en morgen (ville ikke ha trøst av meg), og resulterte nesten i raserianfall på tur ut døra. Da kom hunden og ga henne en «klem». Dattera lyste opp sekundet etterpå❤️  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...