Gå til innhold

Har hunder omsorg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror litt det da.. men dette?

jeg har vært en del deprimert i det siste

hver gang jeg gråter kommer han med engang og blir veldig bestemt på å skulle slikke tårene mine. Han har i tillegg noe jeg føler er en trøstende oppførsel. Er det det han gjør?

eller liker han bare de salte tårene?

🤔

Anonymkode: bcb53...d3b

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hunder merker stemninger i eierens kropp. Merker forskjeller og jeg tror fullt og helt på at hunder kan lese mennesker. De trøster med nærhet. 

Anonymkode: 2e4bd...003

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Hunder merker stemninger i eierens kropp. Merker forskjeller og jeg tror fullt og helt på at hunder kan lese mennesker. De trøster med nærhet. 

Anonymkode: 2e4bd...003

Ja enig, men dette med å slikke tårene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg!

Jeg har dessverre ikke hund selv, men jeg er en sånn type som nesten ikke klarer å ikke hilse på hunder jeg møter. (Jeg spør - stort sett - om lov først 😁) Veldig ofte stiller de seg inntil meg på en måte som jeg har vanskeligheter med å tolke som noe annet enn at de vil beskytte og trøste meg. Altså ikke bare fordi de selv vil ha kos og liker kroppsvarmen min.

Tårer? Vet ikke.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder er flokkdyr og tar vare på flokken. De sanser nok følelser, men vet ikke om jeg ville kalt det «trøst». 

Anonymkode: 87c2f...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hunder er flokkdyr og tar vare på flokken. De sanser nok følelser, men vet ikke om jeg ville kalt det «trøst». 

Anonymkode: 87c2f...10c

Nei, men hva med dette med slikking av tårene, han vil alltid intenst gjøre det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, men hva med dette med slikking av tårene, han vil alltid intenst gjøre det

Saltmangel?

Anonymkode: 03e64...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Saltmangel?

Anonymkode: 03e64...75d

Kan jeg ikke tenke meg, er det noe å tenke på med hund? Han får da helt «normal hundekost»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja.

Anonymkode: c7ceb...666

Ja det er trøst? Eller ja han liker smaken av tårene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett barn som har en sykdom. Denne sykdommen gjør at barnet inninellom kommer helt "skutt" hjem fra feks skole. Da må barnet ligge på sofaen å slappe av, og da skjer det alltid at hunden legger seg i sofaen ved siden av, og lar barnet "plukke" og kose på han.. Sånn at barnet slapper ekstra av. Dette er ellers en spinnvill hund. Han er ofte der når noen er lei seg, eller det er noe. Han sanser ofte sinnsstemninger.. 

Anonymkode: 81988...7dc

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange hunder forstår veldig mye. Ikke alle, men mange. Og mange kan forstå våre følelser og behov, og strekke seg langt for å forsøke å hjelpe oss. Hunder kan vise omsorg og være beskyttende. Jeg opplever også at de slikker tårer som trøst.

Anonymkode: f5abb...216

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror også at hunder forstår mye mer enn vi tror. Når det kommer til omsorg tror jeg det kommer fram ulikt alt etter personlighet. Hunden vi har nå er veldig omsorgsfull når en av oss er syke, eller det har skjedd noe.  Hun gir masse ekstra nærhet og prøver hardt å trøste på sin måte. Det er rett og slett vakkert og går rett i hjertet. Hunden vi hadde før var verdens beste, men han visste ikke slik omsorg.

Anonymkode: 9c23e...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror også at hunder forstår mye mer enn vi tror. Når det kommer til omsorg tror jeg det kommer fram ulikt alt etter personlighet. Hunden vi har nå er veldig omsorgsfull når en av oss er syke, eller det har skjedd noe.  Hun gir masse ekstra nærhet og prøver hardt å trøste på sin måte. Det er rett og slett vakkert og går rett i hjertet. Hunden vi hadde før var verdens beste, men han visste ikke slik omsorg.

Anonymkode: 9c23e...1c9

Ja det er rørende å oppleve, dette er min første hund så ingenting å sammenligne med. Men det er spesielt fordi han er ikke en kose hund, han flytter seg gjerne fra soffan om det blir trangt ,(varmt) skal helst ligge alene, men noen netter har jeg lagt meg på soffan i stue2 han ligger alltid i stue 1, men hver gang jeg jeg ligger der og er lei meg, ikke alltid jeg gråter, da kommer han å legger seg der med meg. Hender jeg ligger der uten å være lei meg og , ( min samboer snorker tidvis) da har han ikke lagt seg der 😌 det er litt spesielt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vokst opp med flere hunder, og de alle viste omsorg på sin måte, men det involverte alltid masse kos, gjerne mens de lå oppå meg(og tro meg, det var ikke alltid like lett, for de veide alle rundt 50-60 kilo).

Han siste vi hadde, han var ganske ekstrem der, for han bare deisa opp i sofaen eller senga, la seg oppå deg etter å ha tråkka rundt noen ganger, og lå ansikt til snute og så på meg, brumma og deisa borti med labben som om han forsøkte å stryke på meg, for det var det vi gjorde på han når han følte seg utafor. Han var veldig god å ha når jeg for noen år tilbake var ekstremt utafor etter et stygt brudd fra en forferdelig person. Han lå pal i flere timer oppå meg mens jeg bare gråt. Som et levende vektteppe. Og det hjalp jo, for det var godt å kjenne på at noen bare lå der og passet på, mens jeg hadde det jævlig.

Så at hunder har omsorg for flokken sin, det tror jeg virkelig på. De kan også fort ha omsorg for personer/dyr utenfor flokken sin også.

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 4.2.2024 den 14.38):

Ja enig, men dette med å slikke tårene? 

Det gjør alltid min også. Er så årvåken på det at hun kommer for å sjekke om jeg griner bare jeg snufser litt 😅 Nå en skulle en tro hun er vant til mye sutring, men det skjer nesten aldri, så jeg skjønner ikke helt hvordan hun er blitt sånn. Bare veldig intuitiv og særdeles observant i forhold til meg. Hun hopper også rytmisk på brystet mitt hvis jeg holder pusten og lukker øyne slik at hun tror jeg er bevisstløs. Det har hun gjort fra hun var valp, medfødt instinkt 🧡

Tror hunder er det nærmeste vi kommer engler jeg, og de har absolutt omsorg :)

Anonymkode: 93d0f...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Det gjør alltid min også. Er så årvåken på det at hun kommer for å sjekke om jeg griner bare jeg snufser litt 😅 Nå en skulle en tro hun er vant til mye sutring, men det skjer nesten aldri, så jeg skjønner ikke helt hvordan hun er blitt sånn. Bare veldig intuitiv og særdeles observant i forhold til meg. Hun hopper også rytmisk på brystet mitt hvis jeg holder pusten og lukker øyne slik at hun tror jeg er bevisstløs. Det har hun gjort fra hun var valp, medfødt instinkt 🧡

Tror hunder er det nærmeste vi kommer engler jeg, og de har absolutt omsorg :)

Anonymkode: 93d0f...9ed

Så rørende 🥰

men ja min også, kommer å sjekker bare jeg snufser litt, veldig På! Det er litt snedig.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har de absolutt.❤️

Hunder er flokkdyr, de er ekstremt empatiske og har masse omsorg å gi til flokkmedlemmene sine.❤️❤️ De er enormt sosialt intelligente, mer enn oss mennesker, da vi har blitt for smarte og egosentriske for vårt eget beste gjennom evolusjon.

Har alltid likt hunder bedre enn mennesker av den grunnen alene. Beste vesener som noen gang har eksistert.🥹❤️❤️

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en hund i familien, og min datter ble veldig syk. -Hun var innlagt noen måneder på sykehus, og kom hjem og der holdt hun senga nesten kontinuelig i 3 måneder og var langt nede. Hunden lå der hver dag sammen med henne. Den hadde aldri gjort det i stor utstrekning før, men den perioden så fikk vi den ikke ut derfra. Hun sa at det var fint at den var der, men vi tenkte jo gjerne at den forstyrret henne om natten. Men den var veldig rolig og søvnen hennes ble bedre. Den lå der- dag og natt, trøstet og holdt henne med selskap. 

Så jeg tror at hunder har enorm omsorg. 

Anonymkode: 2b047...73a

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...