Troyamin Skrevet 4. februar 2024 #41 Del Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du som har hund, hva gjør du i feriene? Jeg har ikke reist bort på tre år og føler meg veldig fanget. Elsker å reise, men å ta med hunden er ikke aktuelt. Er kennel et trygt valg? Han er en rolig og glad liten fyr, men lettskremt og definitivt ikke en som hevder sin rett i møte med større hunder. Anonymkode: 5d790...0f3 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I alle dager. Det er ikke mulig å planlegge alt som skal skje i fremtiden, heller ikke for hundeeiere. Livet skjer med oss alle. Man trenger ikke omplassere hunden bare fordi man ikke har funnet hundepass til sommerferien i februar... Anonymkode: 1ddcf...5af Nå er det ts som skriver at hun føler seg fanget etter tre år, pga hunden. Å ta med hunden på ferie, er uaktuelt. Da er kanskje ikke livet med hund noe for sånne folk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #42 Del Skrevet 4. februar 2024 Her i huset legges feriene opp etter hvor det er greit å ha hund med, ellers må vi faktisk splitte oss. Vi har ikke vært utenlands på fire år, nettopp fordi vi fikk hunden for fire år siden, men i år drar vi utenlands i to puljer. Først far og sønn, så jeg og datter. Det gjør at noen alltid kan være hjemme med hunden, og det er det som er best for hunden. Jeg forstår jo at også single folk har hund, og jeg hadde sikkert hatt hund selv om jeg var singel. Da måtte jeg rett og slett funnet ferier som hadde passet for meg og hunden, og droppet New York weekends (som jeg heldigvis ikke tenner på uansett). Ser for meg at kjøretur nedover i Europa hadde vært fin ferie for både hunden og meg; hadde helt klart droppet flyturer og slikt. Dessverre er det litt mange som ikke tenker at kjæledyr er noe man har 24/7. Ser jo alle katteeierne i nabolaget som stikker på sydenferie i to uker mens kattene tasser alene rundt i nabolaget😢💔 Anonymkode: 5727b...202 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #43 Del Skrevet 4. februar 2024 33 minutter siden, Troyamin said: Da velger man likevel å legge om til en livsstil som passer med eller uten hund. Omplassering er da det beste alternativet, dersom livet med hund gjør at man føler seg fanget. Omplassering er ikke nødvendigvis det beste for hunden bare fordi eieren trenger en uke med hundepass på sommeren og ikke har ordnet dette i februar. Men om man egentlig drømmer om å bo i Thailand og føler seg totalt fanget av hunden, da er jeg enig. Anonymkode: 1bcf4...232 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #44 Del Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis målet er at jeg skal reise bort og ikke at jeg skal gjøre noe jeg har lyst til, så er det klart at det ikke er noe problem å ta med hunden. Men det er jo ikke det jeg spør om. Weekendtur til New York med fly går helt fint ja? I den grad hunden hadde fått lov å bli med på flyet, så hadde min absolutt hatet det. Og jeg hadde ikke akkurat slappet av på den «ferien». Men telttur på Hardangervidda skulle vi nok fått til. Ok takk, da tester jeg kanskje kennel. Anonymkode: 5d790...0f3 Jeg velger ferier hunden kan være med på. Det var et valgt jeg tok da jeg fikk hund. Hunden kan fint være med til Danmark og Sverige. Europa i kjøreavstand og for den slags skyld. Du trenger ikke være spydig i svarene bare fordi du ikke trives med å ha med hunden din på ferie og glemte å legge en plan på det før du fikk hund. Anonymkode: 2c799...5f9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #45 Del Skrevet 4. februar 2024 Familie passer på. Har flere mulige hundepassere, i denne rekkefølgen; mamma og pappa (hver for seg), søster og samboer, bror og onkel. Har også ei venninne som er villig til å stille opp ved behov, men har ikke hatt behov enda. Hadde aldri i livet skaffet meg hund, uten å ha et nettverk som har lyst og mulighet til å passe. Om det så er ferie, sykehusinnleggelse eller fordi jeg skal ute på byen og ønsker kanskje å bli ute hele natten. Anonymkode: 17f3a...ae7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #46 Del Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nettopp derfor jeg passet på å ha flere alternativ så det ikke skulle stå og fall på bare en person. Om en av de tre ikke kan passe, så kan som regel minst en av de to andre. Jeg er veldig heldig sånn. Anonymkode: 8cbc2...19c Samme her, én person er langt ifra god nok plan. Det er også forskjell på pass i 4 dager og 6 uker. Er din planlagte passer ung og barnløs, så kan det fort endre seg. Dersom svigerfamilie er din plan og eneste plan, så er det en dårlig plan. For svigerfamilien kan raskt forsvinne. Når man har hund så må man tenke langsiktig. Anonymkode: 17f3a...ae7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #47 Del Skrevet 4. februar 2024 Just now, AnonymBruker said: Samme her, én person er langt ifra god nok plan. Det er også forskjell på pass i 4 dager og 6 uker. Er din planlagte passer ung og barnløs, så kan det fort endre seg. Dersom svigerfamilie er din plan og eneste plan, så er det en dårlig plan. For svigerfamilien kan raskt forsvinne. Når man har hund så må man tenke langsiktig. Anonymkode: 17f3a...ae7 Jeg hadde ekstremt mange muligheter, så ble foreldre syke, søster fikk barn, ble slutt med samboer og bestevenn flytta. Nå har jeg hatt en nabo som av og til har hjulpet til, men hun havna nylig på sykehus. Man kan ha ti ulike passmuligheter, og etter ti år kan alle være borte. Om man skaffer hund, må man være klar over at det er ens eget ansvar, ikke folk rundt en som en gang i tiden hadde lyst til å passe. Jeg klarer meg helt fint likevel, men folk er fryktelig spydige mot ting folk kanskje ikke kan noe for her i tråden. Anonymkode: 1bcf4...232 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #48 Del Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde ekstremt mange muligheter, så ble foreldre syke, søster fikk barn, ble slutt med samboer og bestevenn flytta. Nå har jeg hatt en nabo som av og til har hjulpet til, men hun havna nylig på sykehus. Man kan ha ti ulike passmuligheter, og etter ti år kan alle være borte. Om man skaffer hund, må man være klar over at det er ens eget ansvar, ikke folk rundt en som en gang i tiden hadde lyst til å passe. Jeg klarer meg helt fint likevel, men folk er fryktelig spydige mot ting folk kanskje ikke kan noe for her i tråden. Anonymkode: 1bcf4...232 Jeg forstår at ting kan endre seg, men man har et ansvar for å hele tiden finne løsninger. Jeg har hund, bor alene og reiste i en periode mye med jobben. Da jeg fikk hund hadde jeg flere hundepassere. Jeg jobbet kontinuerlig med å finne flere. Venner flyttet, fikk barn med allergi og andre ting. Jeg fant likevel nye, som jeg gikk tur med for å bli kjent og hunden min ble vant til dem. Då jeg kjøper ikke det at livet endrer seg så da står du uten alternativer. Jeg skaffet de alternativene selv, uten nettverk der jeg bodde. Da klarer TS og alle andre det også. Anonymkode: 2c799...5f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #49 Del Skrevet 4. februar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg forstår at ting kan endre seg, men man har et ansvar for å hele tiden finne løsninger. Jeg har hund, bor alene og reiste i en periode mye med jobben. Da jeg fikk hund hadde jeg flere hundepassere. Jeg jobbet kontinuerlig med å finne flere. Venner flyttet, fikk barn med allergi og andre ting. Jeg fant likevel nye, som jeg gikk tur med for å bli kjent og hunden min ble vant til dem. Då jeg kjøper ikke det at livet endrer seg så da står du uten alternativer. Jeg skaffet de alternativene selv, uten nettverk der jeg bodde. Da klarer TS og alle andre det også. Anonymkode: 2c799...5f9 Ja, det er jeg enig i. Man må passe på å alltid ha et visst nettverk, hvis ikke må man bare godta at man ikke får reist. Jeg har også bygd meg opp et nytt nettverk og nye muligheter, jeg mener bare at man ikke kan planlegge alt på forhånd når man får hund. Noen ting må an også klare å ta på sparket. Anonymkode: 1bcf4...232 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #50 Del Skrevet 4. februar 2024 Troyamin skrev (1 time siden): Da velger man likevel å legge om til en livsstil som passer med eller uten hund. Omplassering er da det beste alternativet, dersom livet med hund gjør at man føler seg fanget. Du framstår fryktelig svart-hvitt og konfronterende i svarene dine. Troyamin skrev (1 time siden): Nå er det ts som skriver at hun føler seg fanget etter tre år, pga hunden. Å ta med hunden på ferie, er uaktuelt. Da er kanskje ikke livet med hund noe for sånne folk. Ok. AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Dessverre er det litt mange som ikke tenker at kjæledyr er noe man har 24/7. Ser jo alle katteeierne i nabolaget som stikker på sydenferie i to uker mens kattene tasser alene rundt i nabolaget😢💔 Anonymkode: 5727b...202 Det er kjipt, men ikke aktuelt for meg. AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Du trenger ikke være spydig i svarene bare fordi du ikke trives med å ha med hunden din på ferie og glemte å legge en plan på det før du fikk hund. Anonymkode: 2c799...5f9 Jeg er ikke spydig, jeg prøver å forklare hva jeg faktisk lurer på. AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg forstår at ting kan endre seg, men man har et ansvar for å hele tiden finne løsninger. Anonymkode: 2c799...5f9 I know, så jeg prøvde å spørre her… Anonymkode: 5d790...0f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 4. februar 2024 #51 Del Skrevet 4. februar 2024 Vi reiser kun i Norge. Så har de med oss, eller at familie passer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #52 Del Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg klarer meg helt fint likevel, men folk er fryktelig spydige mot ting folk kanskje ikke kan noe for her i tråden. Ja, men kg er litt spesielt og dette underforumet er ganske ekstremt i seg selv, så jeg var forberedt. Har fått et par hjelpsomme svar, da er det verdt det 😆 Anonymkode: 5d790...0f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #53 Del Skrevet 4. februar 2024 Just now, AnonymBruker said: Du framstår fryktelig svart-hvitt og konfronterende i svarene dine. Ok. Det er kjipt, men ikke aktuelt for meg. Jeg er ikke spydig, jeg prøver å forklare hva jeg faktisk lurer på. I know, så jeg prøvde å spørre her… Anonymkode: 5d790...0f3 Folk er veldig spydige mot deg, TS. De sier at du må finne muligheter, det var jo nettopp derfor du startet tråden 😅 Anonymkode: 1bcf4...232 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #54 Del Skrevet 4. februar 2024 Søsteren min og mannen har hatt flere hunder. Noen ganger har jeg passet, og andre ganger har hunden vært hos hans familie eller på kennel. Men det de gjør oftest nå, er å benytte seg av lokale hundepassere som de finner gjennom Facebook-grupper. De har noen faste som de bruker hvor hunden har det bra. Jeg skjønner godt at du føler deg fanget, og synes du skal bruke å finne noen lokalt som du kan stole på - enten noen som tar i mot hunder eller noen som ønsker en deltidshund av og til. I Anonymkode: 05d97...24c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #55 Del Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Folk er veldig spydige mot deg, TS. De sier at du må finne muligheter, det var jo nettopp derfor du startet tråden 😅 Anonymkode: 1bcf4...232 Ja, ikke sant 😆 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner godt at du føler deg fanget, og synes du skal bruke å finne noen lokalt som du kan stole på - enten noen som tar i mot hunder eller noen som ønsker en deltidshund av og til. I Anonymkode: 05d97...24c Takk, ja, jeg tror det kan være en løsning. Anonymkode: 5d790...0f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #56 Del Skrevet 4. februar 2024 Vi har hatt han med når ferien tilbringes i Norge, Sverige eller Danmark. Vi har og hatt han på kennel inninellom. Har brukt samme kennel flere ganger, så han er kjent med plassen og de Anonymkode: 59daf...cd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #57 Del Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har brukt samme kennel flere ganger, så han er kjent med plassen og de Høres lurt ut. Skal sjekke litt hva som finnes og hvordan det er der. Anonymkode: 5d790...0f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #58 Del Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I know, så jeg prøvde å spørre her… Anonymkode: 5d790...0f3 Ok. Håper du finner ut av det. Om jeg husker rett skrev du at du hadde følt deg fanget i 3 år pga hunden og ikke kunne reise. Det virket veldig rart for meg, jeg har alltid vært veldig aktiv med å bli kjent med hundepassere selv. Jobbet i en periode beinhardt for å få det til, så at du har kjent på dette i tre år virket veldig tafatt på meg. Men noen bruker lenger tid på ting, forhåpentligvis finner du ut av det nå. Anonymkode: 2c799...5f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #59 Del Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om jeg husker rett skrev du at du hadde følt deg fanget i 3 år pga hunden og ikke kunne reise. Nei, jeg skrev Sitat Jeg har ikke reist bort på tre år og føler meg veldig fanget Jeg skrev ikke at det var pga hunden jeg ikke hadde reist bort på tre år Anonymkode: 5d790...0f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #60 Del Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, jeg skrev Jeg skrev ikke at det var pga hunden jeg ikke hadde reist bort på tre år Anonymkode: 5d790...0f3 Da misforstod jeg. Leste det som del av problemet med de tre årene siden du gjorde et poeng av det. Jobber du aktivt nok finner du en løsning om du ønsker ferie uten hund. Anonymkode: 2c799...5f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå