Gå til innhold

Hund og ferier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du som har hund, hva gjør du i feriene? Jeg har ikke reist bort på tre år og føler meg veldig fanget. Elsker å reise, men å ta med hunden er ikke aktuelt. Er kennel et trygt valg? Han er en rolig og glad liten fyr, men lettskremt og definitivt ikke en som hevder sin rett i møte med større hunder. 

Anonymkode: 5d790...0f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, kennel er trygt, men dyyyrt ;) 

Anonymkode: 7b098...c13

Skrevet

Hvorfor er det uaktuelt å ta med hunden på ferie? 

Skrevet

Vi er feriehjem for forskjellige hunder. Av ukjente tar vi betalt, av venner tar vi ikke betalt. Vi er uansett rimeligere enn kennel. 

Når vi selv hadde hund, brukte vi en liten lokal kennel. Når vi igjen skal ha hund, vil vi nok finne en privat avtale. 

Anonymkode: cac82...ec7

Skrevet
Troyamin skrev (3 minutter siden):

Hvorfor er det uaktuelt å ta med hunden på ferie? 

Det blir bare stress. Tog rundt i Europa? Fly? Finne hotell som aksepterer hund? Holde meg på hotellrommet med hunden? Ingen av oss hadde synes at det var noe hyggelig. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi er feriehjem for forskjellige hunder. Av ukjente tar vi betalt, av venner tar vi ikke betalt. Vi er uansett rimeligere enn kennel. 

Når vi selv hadde hund, brukte vi en liten lokal kennel. Når vi igjen skal ha hund, vil vi nok finne en privat avtale. 

Hvordan finner du en slik privat avtale?

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, kennel er trygt, men dyyyrt ;) 

Anonymkode: 7b098...c13

Ja, så det nå. Herlighet. 

Skrevet

Kennel eller familie som kan stille opp.

Anonymkode: 3e6ab...cf4

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det blir bare stress. Tog rundt i Europa? Fly? Finne hotell som aksepterer hund? Holde meg på hotellrommet med hunden? Ingen av oss hadde synes at det var noe hyggelig. 

Er flere grupper på Facebook for dette, vi har en lokalgruppe for bergen. Ser også endel annonserer på finn at de tilbyr pass av dyr. 

Anonymkode: 49e80...b4d

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor skulle det ikke være greit å reise med hunden? Det er ikke vanskelig å finne en hundevennelig ferie og de fleste land har høy toleranse for veloppdragne hunder (det er i Norge det er vanskelig med hund....). 

Anonymkode: 4aefb...47b

• Liker 4
Skrevet

Vår hund er stort sett med, når vi er borte fra hjemmet. Han er lett å reise med og det er ytterst sjelden at vi trenger hundepass 😊

Skrevet

Reiser du nedover Europa med hund er livet ganske enkelt.

Alle hoteller tar i mot hund, og du får ikke det mest slitte rommet i kjelleren. 

Min er med på shopping på matbutikker, apotek og klesbutikker. 

Vi blir invitert inn på restauranter selv om vi tilbyr oss å sitte ute.

Eneste grunnen til å ikke reise med hund på sommeren er varmen.

Sjekk ut feks Facebook og "Matmor trenger en hjelpende hånd", finn noen du kan bytte hundepass med i lokalmiljøet om det er uaktuelt at den får være en del av familien på tur.

Anonymkode: 89cd0...b84

• Liker 1
Skrevet

Jeg har fast avtale med venninne som også har hund, hun passer vår når vi skal reise bort, og så passer vi deres hund. Så de passer vårt hund hver sommer i 2 uker, og noen helger innimellom. Så deilig å vite at vi har noen som vi kan stole 100% på, og hunden vår elsker være på ferie besøk der

Anonymkode: 91fcf...afd

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det er flere grupper på FB- bare vær litt kritisk til hvem du velger. Sjekk referanser først og ikke minst, møt/se hjemmet til menneskene du setter hunden din til

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Er flere grupper på Facebook for dette, vi har en lokalgruppe for bergen. Ser også endel annonserer på finn at de tilbyr pass av dyr. 

Anonymkode: 49e80...b4d

Facebook grupper for hundepass? Vet ikke om jeg hadde overlatt ham til en fremmed akkurat…

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvorfor skulle det ikke være greit å reise med hunden? Det er ikke vanskelig å finne en hundevennelig ferie og de fleste land har høy toleranse for veloppdragne hunder (det er i Norge det er vanskelig med hund....). 

Anonymkode: 4aefb...47b

Jeg skrev jo det. Det hadde ikke blitt hyggelig for noen av oss. 

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Reiser du nedover Europa med hund er livet ganske enkelt.

Alle hoteller tar i mot hund, og du får ikke det mest slitte rommet i kjelleren. 

Min er med på shopping på matbutikker, apotek og klesbutikker. 

Vi blir invitert inn på restauranter selv om vi tilbyr oss å sitte ute.

Eneste grunnen til å ikke reise med hund på sommeren er varmen.

Sjekk ut feks Facebook og "Matmor trenger en hjelpende hånd", finn noen du kan bytte hundepass med i lokalmiljøet om det er uaktuelt at den får være en del av familien på tur.

Anonymkode: 89cd0...b84

Jeg kan sjekke Facebook, men skeptisk til å la fremmede passe han. Den situasjon du beskriver gjelder sannsynligvis ekstremt veloppdragen og rolig hund når dere kjører egen bil. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er flere grupper på FB- bare vær litt kritisk til hvem du velger. Sjekk referanser først og ikke minst, møt/se hjemmet til menneskene du setter hunden din til

Ja, måtte vært skeptisk. Synes kennel høres tryggere ut. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Det er jo veldig enkelt å legge opp til stressfri ferie med hund. Egen bil, hoteller og restauranter som tillater hund. Det er jo bare hva du gjør det til. Og du har bestemt deg for at det blir stress og ikke hyggelig. 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg heller nok mot kennel hvis du ikke kjenner noen som kunne tenke seg å ha hund om sommeren/bytte pass. 

Min har trivdes godt når han var på kennel, men også der ville jeg valgt med omhu og testet en kortere periode først. 

Jeg er heldig, siden foreldrene mine stort sett gjerne passer. De har selv hund. 

Men stort sett er vi på ferie innenlands sammen. 

Anonymkode: 1ed1b...355

Skrevet

Jeg sørget for at jeg hadde pass til hunden før jeg i det hele tatt valgte å kjøpe den.

Jeg passer for datter/svigersønn og for bestevennen min. De passer for meg når jeg har behov. Null stress når både mennesker og hunder kjenner hverandre godt.

I tillegg stiller et familiemedlem mer enn gjerne opp som hundepasser selv om vedkommende ikke har hund selv. Jeg gjør gjengjeld på andre måter.

Anonymkode: 8cbc2...19c

• Liker 1
Skrevet

Har hundene med når det er Norgesferie/bilferie,  de er hos familie/ kjente /oppdretter når vi reiser med fly utenlands. 

Anonymkode: 82e27...0d3

Skrevet

Min hund er med på de fleste ferier. Aldri vært noe stress. Det er da virkelig ikke noe problem.

Anonymkode: 2c799...5f9

• Liker 1
Skrevet
Troyamin skrev (32 minutter siden):

Det er jo veldig enkelt å legge opp til stressfri ferie med hund. Egen bil, hoteller og restauranter som tillater hund. Det er jo bare hva du gjør det til. Og du har bestemt deg for at det blir stress og ikke hyggelig. 

Hvis målet er at jeg skal reise bort og ikke at jeg skal gjøre noe jeg har lyst til, så er det klart at det ikke er noe problem å ta med hunden. Men det er jo ikke det jeg spør om. 

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Min hund er med på de fleste ferier. Aldri vært noe stress. Det er da virkelig ikke noe problem.

Anonymkode: 2c799...5f9

Weekendtur til New York med fly går helt fint ja? I den grad hunden hadde fått lov å bli med på flyet, så hadde min absolutt hatet det. Og jeg hadde ikke akkurat slappet av på den «ferien». Men telttur på Hardangervidda skulle vi nok fått til. 

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg heller nok mot kennel hvis du ikke kjenner noen som kunne tenke seg å ha hund om sommeren/bytte pass. 

Min har trivdes godt når han var på kennel, men også der ville jeg valgt med omhu og testet en kortere periode først. 

Jeg er heldig, siden foreldrene mine stort sett gjerne passer. De har selv hund. 

Men stort sett er vi på ferie innenlands sammen. 

Anonymkode: 1ed1b...355

Ok takk, da tester jeg kanskje kennel. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...