AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #1 Skrevet 4. februar 2024 Hvordan foregår sanering av skjeggkre? Ganske sikker på at vi har det. Må vi regne med å ta ut alle tingene våre eller er det mindre omfattende? Vi har utsatt dette siden vi er redd det er mye jobb. Det har vi ikke tid til rett og slett.. Anonymkode: 94e71...a68
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #2 Skrevet 4. februar 2024 Jeg har bare kjøpt en spray på Jernia. Skjeggkre er nemlig blitt helt normalt og regnes ikke som skadedyr. Det skal bare en pappeske eller en pose eller lignende inn i huset med et kre for å få dem igjen Anonymkode: cea6e...fb4 2 2
pingeling Skrevet 4. februar 2024 #3 Skrevet 4. februar 2024 Kommer en person med en liten sprøyte. Så følger han/hun veggene gjennom huset. Ingen møbler må flyttes. Han er ferdig etter en halvtime/time. Kommer tilbake 6 mnder etter. kjapt og enkelt. Ikke sett et skjeggkre siden. Utover noen døde helt i starten. 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #4 Skrevet 4. februar 2024 pingeling skrev (1 minutt siden): Kommer en person med en liten sprøyte. Så følger han/hun veggene gjennom huset. Ingen møbler må flyttes. Han er ferdig etter en halvtime/time. Kommer tilbake 6 mnder etter. kjapt og enkelt. Ikke sett et skjeggkre siden. Utover noen døde helt i starten. Hvor mye kostet det? Anonymkode: cea6e...fb4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #5 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har bare kjøpt en spray på Jernia. Skjeggkre er nemlig blitt helt normalt og regnes ikke som skadedyr. Det skal bare en pappeske eller en pose eller lignende inn i huset med et kre for å få dem igjen Anonymkode: cea6e...fb4 Det har vi også, ikke fungert. Vi gjør det med tanke på mulig salg. pingeling skrev (10 minutter siden): Kommer en person med en liten sprøyte. Så følger han/hun veggene gjennom huset. Ingen møbler må flyttes. Han er ferdig etter en halvtime/time. Kommer tilbake 6 mnder etter. kjapt og enkelt. Ikke sett et skjeggkre siden. Utover noen døde helt i starten. Fantastisk! Da skal vi gjøre dette. Anonymkode: 94e71...a68
pingeling Skrevet 4. februar 2024 #6 Skrevet 4. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor mye kostet det? Anonymkode: cea6e...fb4 Vi betalte rundt 8000,- tror også egentlig forsikringen hadde dekket det, men vi sjekket ikke opp det. Så sjekk forsikringen! Det var for 2 ganger. Hus på 230 kvm over to etasjer. Tok under en time pr gang. Så god timesbetaling😊 Endret 4. februar 2024 av pingeling
Snedig Skrevet 4. februar 2024 #7 Skrevet 4. februar 2024 Vi har også gjort denne behandlingen som nevnes over, veldig effektivt. Vi gjorde det gjennom forsikringen, tror det var en egenandel på 2000kr. De fleste forsikringer dekker dette nå så absolutt verdt å sjekke! 1
Celestia Skrevet 4. februar 2024 #8 Skrevet 4. februar 2024 Snedig skrev (1 time siden): Vi har også gjort denne behandlingen som nevnes over, veldig effektivt. Vi gjorde det gjennom forsikringen, tror det var en egenandel på 2000kr. De fleste forsikringer dekker dette nå så absolutt verdt å sjekke! Signerer denne. Jeg måtte betale samme egenandel, og fikk dekket resten av forsikringen. Måtte ikke flytte på noe, og det gikk så fort at jeg ble lettere sjokkert. Har heller ikke sett et eneste kre siden. Ikke er det farlig for mennesker og dyr heller. Så både skånsomt og vanvittig effektivt.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #9 Skrevet 4. februar 2024 Tips, dette kan du gjøre selv. Middelet som benyttes er kakerlakk gift, dette kan ikke privatpersoner kjøpe uten lisens. Så jeg kjøpte fra eBay og satt igang sanering selv. Middelet heter advion cockroach gel. La en lite «dråpe» langs alle listene på leiligheten med ca. 20-30cm mellomrom. Men jeg har fortsatt skjeggkre, naboen har ikke sanert og det lønner seg nok at alle naboene gjør det samtidig. Bor i rekkehus. Anonymkode: a5a69...8d7 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #10 Skrevet 4. februar 2024 Om du ikke har plagsomt mange, kan du prøve å få de bort bare ved hyppig rengjøring også. Det var litt skjeggkre her da vi flyttet inn for 6 år siden. Vi har vært ekstra flinke til å støvsuge og vaske lister med jevne mellomrom og støvsugd godt ved sprekker mellom vegg og gulv og slikt. I tillegg har vi passet på å drepe hver eneste en vi har sett. Gradvis har det blitt lenger og lenger mellom hver gang vi ser en, og nå tror jeg snart det er et par år siden sist. Anonymkode: 779a1...b8c
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #11 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Om du ikke har plagsomt mange, kan du prøve å få de bort bare ved hyppig rengjøring også. Det var litt skjeggkre her da vi flyttet inn for 6 år siden. Vi har vært ekstra flinke til å støvsuge og vaske lister med jevne mellomrom og støvsugd godt ved sprekker mellom vegg og gulv og slikt. I tillegg har vi passet på å drepe hver eneste en vi har sett. Gradvis har det blitt lenger og lenger mellom hver gang vi ser en, og nå tror jeg snart det er et par år siden sist. Anonymkode: 779a1...b8c Ikke sats på dette. Saneringen funker ikke om du allerede har en stor koloni. Ikke sats på at du kan vaske de vekk selv, plutselig er de for mange til at sannering funker. vi sanerte to år etter at huset ble bygget (nesten alle nybygg har skjeggkre) og han som kom fra skadedyrfirmaet sa at det var på grensen sent. Anonymkode: 9e62d...5f6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå