Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Dolphina
Skrevet

Hei!

Er det noen her som har lest Elskede Poona av Karin Fossum?

Akkurat ferdig med den nå, og slutten er da noe man må tenke seg til selv?

Hva har dere ressonert dere fram til? :lol:

Videoannonse
Annonse
Gjest indiangranny
Skrevet

Jeg er bare halv veis i boka,liker Karin Fossums skrivestil.Jeg kommer tilbake til mer når jeg har lest ut boka. :)

hilsen

indianlady :kul:

Skrevet

jeg synes Karin Fossum skriver kjempegodt. Blir helt oppslukt av bøkene hennes. Hun beskriver så troverdige karakterer, som ikke er bare "gode" eller bare "onde", men sammensatte. Jeg har lest boken, men jeg er desverre slik at jeg glemmer bøker fort. Tror det var slik i den at vi fikk følelsen på slutten av at det var en annen av den kameratflokken som mest sannsynlig hadde gjort det. Nå husker jeg ikke helt altså, men noe med en jekk? Tror det var ganske tydelig antydet på slutten at det var en som ikke hadde vært med som mistenkt, bare som vitne, som hadde gjort det.

Vil forøvring anbefale " De gales hus" - en roman som beskriver livet på et psykiatrisk sykehus. Veldig nydelig bok, om ikke direkte krim, så iallefall et menneskelig drama.

Skrevet

Elskede Poona er kjempespennande.

Slutten var spesiell, eg forsto det slik at dei hadde tatt feil person.

Karin Fossum skriv veldig bra bøker. Det har komt ut ei ny nok (for nokre veker sia), tror den heiter "svarte sekunder" eller noko slikt (???). Men den har ikkje komt i paperback endå. (Paperback er billigare). :wink:

På torsdag begynner forresten ein tv-serie (NRK1) basert på "Djevelen holder lyset" :D :)

Skrevet

Jeg lest boken for et års tid siden og synes i grunne handligen var tragisk. Men boken var enkelt og motiverende å lese. Karin Fossum skriver bra. :blunke:

Gjest indiangranny
Skrevet

Hei :D

Nå har jeg lest boka ,det var Gjøran Sether som drepte henne tror jeg da .Men slutten var rar gubben til Poona Gunder Jomann tror jeg hadde frosset i hjel på graven hvis ikke presten kom.Slik forstod jeg slutten og nå skal jeg begynne på Gunnar Staalesen " Din til Døden"

hilsen

indianlady :kul:

Skrevet

Boka har ligget og støvet i bokhylla mi 1 års tid. Tenkte faktisk å begynne på den nå, men klarte jo såklart ikke å la være å lese dette, så da sparte jeg meg den tiden :cry: :D :cry:

Så da får den bare ligge 1 år til, til jeg har glemt slutten...

Skrevet

Synes Karin Fossum skriver veldig bra bøker, men Elskede Poona ble nesten for trist. Synes det var helt grusomt! Nå følger jeg i spenning med på serien Djevelen holder lyset, fryktelig ekkel og trist den boka også... Men jeg elsker å pine og plage meg selv... :D Gleder meg også til å se Elskede Poona på tv...

Skrevet

Slutten på boken antydet like mye til at det var Mode (? het han det, han som bowlet?) som kunne ha gjort det?? Det var vel det Fossum ville da, at vi skulle være overbevist om at det var Seter som var den skyldige og på en av de siste sidene slenge ut i en bi setning at det det var like sannsynlig at det var han Mode?

Jeg er ikke helt på bærtur er jeg??

Fikk veldig vondt av han Gunder ihvertfall, han hadde gledd seg slik til Poona skulle komme..........

Skrevet

Har ikke lest boka selv, da jeg ble fortalt at slutt`n var veldig uavklarende - får helt noia av bøker med for åpen slutt!!!

Du er ikke den eneste som sliter! Vi hadde poketutgaven med på ferie -samboer`n leste den, og var overbevisst om at det manglet noen sider på slutten... :wink:

Skrevet

enig med cilla hva slutten angår. tror sejer begynner å tvile for alvor da mor til gøran kommer innom mot slutten - ikke desperat, ikke masete, bare så stillfarent og oppriktig overbevist om sønnens uskyld. og mistanken kastes i høyeste grad mot mode og bowlingkula

elskede poona er annerledes enn de øvrig krimbøkene til fossum, ikke bare hva slutten angår. egetnlig står den sterkere som en stillfaren, men intens kjærlighetshistorie enn som rå og brutal krim

Gjest Frøken Dings
Skrevet

Det var nok Mode som var den skyldige, slik oppfattet jeg det i alle fall da jeg leste den for en stund tilbake. Enig i at den nesten var FOR trist, jeg gråt som en unge da jeg nærmet meg slutten.

Anbefales allikevel på det varmeste til de som liker Fossum.

• 1 måned senere...
Skrevet

Syns den drapsbeskrivelsen om at hun ikke var helt død enda virket litt rar viss det ikke var riktig mann...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...