AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #21 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ingredienser: Siste punkt på denne listen, "hydrolysert vegetabilsk protein" er en omskriving av MSG som brukes av industrien for å skjule at varen inneholder dette. Anonymkode: 1280d...726 Slutt å jug! Anonymkode: 6e571...206 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #22 Skrevet 4. februar 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Ja, matvareindustrien er jo en mafia, med uærlige hensikter 😁 Da er det bedre å stole på selverklærte ernæringsspesialister med utdannelse fra Tik Tok 😅 Anonymkode: 0e2e5...72c Matvareindustrien er opptatt av profitt, og jeg skjønner ikke helt hvorfor man skal stemples som konspirasjonsteoretiker for å påpeke det. I en del tilfeller går det på bekostning av kvaliteten til produkter, hvor man erstatter råvarer med vann og ulike tilsetninger. Jeg vet ikke med deg, men hvis jeg kjøper kjøtt, ønsker jeg at det skal være mest mulig kjøtt, ikke vann, salt, sukker i ulike former, og fortykningsmidler. Anonymkode: 46360...f68 2 3
Perelandra Skrevet 4. februar 2024 #23 Skrevet 4. februar 2024 Tråden er ryddet for brukerangrep, latterliggjøring og svar til dette. Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #24 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Slutt å jug! Anonymkode: 6e571...206 https://no.frwiki.wiki/wiki/Protéine_végétale_hydrolysée https://www.ulprospector.com/knowledge/10537/fb-hydrolyzed-vegetable-protein-production-methods-uses-and-market/ Anonymkode: 1280d...726 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #25 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, matvareindustrien er jo en mafia, med uærlige hensikter 😁 Da er det bedre å stole på selverklærte ernæringsspesialister med utdannelse fra Tik Tok 😅 Anonymkode: 0e2e5...72c Når et reklamebyrå kan gjemme seg bak tittelen Opplysningskontor for kjøtt, egg og meieri aka matprat så vil jeg ikke påstå at at det er så veldig ærlige hensikter. Ja om man googler så vil man finne det ut ,men jeg lurer på hvor mange ganger her inne på Kg at folk har linket til matprat når de skal konstatere et faktum fordi de tenker jo at er Opplysningskontoret er jo basert på fakta. Anonymkode: 7f4c0...078 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #26 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Når et reklamebyrå kan gjemme seg bak tittelen Opplysningskontor for kjøtt, egg og meieri aka matprat så vil jeg ikke påstå at at det er så veldig ærlige hensikter. Ja om man googler så vil man finne det ut ,men jeg lurer på hvor mange ganger her inne på Kg at folk har linket til matprat når de skal konstatere et faktum fordi de tenker jo at er Opplysningskontoret er jo basert på fakta. Anonymkode: 7f4c0...078 https://snl.no/ultraprosessert_mat https://www.bhf.org.uk/informationsupport/heart-matters-magazine/news/behind-the-headlines/ultra-processed-foods Anonymkode: 1280d...726
Grüner Skrevet 4. februar 2024 #27 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Prøv dr otker med kylling og spinat , bedre enn alternativene. Anonymkode: 2c5ac...462 Dr Oetker er i aller høyeste grad ultraprosessert 6
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #28 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor kan ikke pizzaen være ultraprosessert? De aller fleste hjemmelagde pizzaer og frossenpizzaer er ultraprosesserte. Ingenting farlig med det Spis ferdigpizzaen med god samvittighet, så lenge majoriteten av kostholdet er "vanlig" mat! Anonymkode: a2164...d14 Nei, de aller fleste hjemmelagde pizzaer er ikke ultraprosesserte, med mindre de toppes med feks ferdigkjøpt pølse eller kokt skinke. Det er heller ikke riktig at de aller fleste frossenpizzaer er ultraprosesserte. ALLE frossenpizzaer er nemlig ultraprosesserte. Anonymkode: 1280d...726 3 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #29 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, de aller fleste hjemmelagde pizzaer er ikke ultraprosesserte, med mindre de toppes med feks ferdigkjøpt pølse eller kokt skinke. Det er heller ikke riktig at de aller fleste frossenpizzaer er ultraprosesserte. ALLE frossenpizzaer er nemlig ultraprosesserte. Anonymkode: 1280d...726 Har inntrykk av at vanlig toppinger på hjemmelagd pizza er f.eks skinke, pepperoni eller chorizo, men mulig jeg tar feil. Det er helt riktig at de aller fleste frossenpizzaer er ultraprosesserte? Hvorfor henger du deg opp i dette? Anonymkode: a2164...d14 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #30 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har inntrykk av at vanlig toppinger på hjemmelagd pizza er f.eks skinke, pepperoni eller chorizo, men mulig jeg tar feil. Det er helt riktig at de aller fleste frossenpizzaer er ultraprosesserte? Hvorfor henger du deg opp i dette? Anonymkode: a2164...d14 Første setning: Ja, mange bruker dette til topping, som jeg også skrev. Men også mye annet selvsagt,, som sopp, ost, blåskjell, alle slags grønnsaker, reker, kjøttdeig, biff, kylling, oliven... Andre setning: Nei, det er ikke helt riktig at de aller fleste frossenpizzaer er ultraprosesserte. Alle er det. Minner ellers om at akkurat dette spørsmålet faktisk er tema for tråden - du fikk kanskje ikke med deg det? AnonymBruker skrev (9 timer siden): Gubben er ute idag, vi har litt dårlig råd nå og jeg er hjemme alene og har så utrolig lyst på frossenpizza. Finnes det en frossenpizza i vanlig matbutikk som ikke er ultraprosessert? 🙏😇 Anonymkode: 78ec5...ade Svaret er: Nei. Anonymkode: 1280d...726 1
Besserwisser Skrevet 6. februar 2024 #31 Skrevet 6. februar 2024 Djungelvrål skrev (På 4.2.2024 den 17.21): KJøpte denne på tilbud for noen dager siden, syns av og til det var godt med Grandis. Men de har forandret oppskriften, nå er den ikke god i det hele tatt og jeg kasta halve pizzaen. Nei, så kjipt? Har kjøpt to stk på tilbud selv, m alltid ha en nødreserve i fryseren. Men har de faktisk endret oppskriften? Om det er en stund siden du har spist den så kanskje du har forandret smaksløker til? (Sa jeg i håp om å finne en annen forklaring enn at de faktisk har endret oppskriften…)
Djungelvrål Skrevet 6. februar 2024 #32 Skrevet 6. februar 2024 Besserwisser skrev (14 timer siden): Nei, så kjipt? Har kjøpt to stk på tilbud selv, m alltid ha en nødreserve i fryseren. Men har de faktisk endret oppskriften? Om det er en stund siden du har spist den så kanskje du har forandret smaksløker til? (Sa jeg i håp om å finne en annen forklaring enn at de faktisk har endret oppskriften…) Den pleide å være ganske saftig og smakfull, det er den ikke lengre.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #33 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 4.2.2024 den 14.57): Siste punkt på denne listen, "hydrolysert vegetabilsk protein" er en omskriving av MSG som brukes av industrien for å skjule at varen inneholder dette. MSG blir da brukt av mange kokker også, det er en glimrende smaksforsterker, og heller ikke farlig Anonymkode: 2340d...67a 1 1
Alice123 Skrevet 6. februar 2024 #34 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 4.2.2024 den 14.57): PS: Dr Oetkers kyllingpizza er selvsagt også ultraprosessert. https://meny.no/varer/middag/pizza/pizza/ristorante-pizza-4001724039174 Ingredienser: Siste punkt på denne listen, "hydrolysert vegetabilsk protein" er en omskriving av MSG som brukes av industrien for å skjule at varen inneholder dette. Anonymkode: 1280d...726 HVP blir brukt blant annet for å redusere bruken av MSG. Skal du først nevne MSG får du hvertfall gjøre det skikkelig. MSG og HVP er ikke det samme 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #35 Skrevet 11. februar 2024 https://meny.no/varer/drikke/kombucha/slegge-pizza-7090040910844 er vel ikke up denne? Anonymkode: 62584...7c2 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #36 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 11.2.2024 den 22.14): https://meny.no/varer/drikke/kombucha/slegge-pizza-7090040910844 er vel ikke up denne? Anonymkode: 62584...7c2 Jo Anonymkode: 7f4c0...078
EmVeeJee Skrevet 14. februar 2024 #37 Skrevet 14. februar 2024 Pinsa-bunnen fra Rema er faktisk bra på ingredienser til pizzabunn å være 😍 Kjempegod også!
Egenskap Skrevet 25. juli #38 Skrevet 25. juli Hva bidrar til god pizzadeig? får inntrykk alle frossen pizza er ultraprosessert.
AnonymBruker Skrevet 25. juli #39 Skrevet 25. juli Har man dårlig råd kjøper man ikke frossenpizza, det er faktisk billigere å kjøpe en fra pizzabakeren. Anonymkode: b0b6d...912
AnonymBruker Skrevet 25. juli #40 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Har man dårlig råd kjøper man ikke frossenpizza, det er faktisk billigere å kjøpe en fra pizzabakeren. Anonymkode: b0b6d...912 Den er ikke noe mindre UP da. Anonymkode: 6c203...e15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå