AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #1 Skrevet 4. februar 2024 Er enslig med barn. Har mistenkt mus et par uker. I går hørte vi det smalt i fella og jeg hoppet høyt. Vet nå at en mus er tatt. Er det flere så kan de og være tatt, jeg har mange feller i samme område. Men nå som det smalt så er jeg jo glad og lettet men fakta er at jeg tør ikke ta fellen.... Og I allefall ikke å fjerne musen.... 😝😝😝Blir kvalm av tanken. Men hvis ikke vil den jo ligge og stinke? Hvordan går jeg til verks for å fjerne hele spetakkelet? 😳Jeg klarer altså ikke SE på en død mus som brutalt er klemt i hjel... Klarer det bare ikke. Fella står bak en vegg derfor har jeg foreløpig ikke sett, bare hørt... Anonymkode: 3639e...52d
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #2 Skrevet 4. februar 2024 Ring en venn. Anonymkode: 15e9c...c1e 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #3 Skrevet 4. februar 2024 Spør om noen kan hjelpe deg, eller kast hele fella, bruk en spade? Anonymkode: ed189...524 2
princeofithilien Skrevet 4. februar 2024 #4 Skrevet 4. februar 2024 Kanskje du kan kaste et lite håndkle over uten å se på det, også bare ta ut alt sammen i håndkleet? 2
Høna79 Skrevet 4. februar 2024 #5 Skrevet 4. februar 2024 Har du satt ut fellene selv (uten å tenke helt over at de faktisk skal drepe mus..) eller brukt firma (som du kan ringe for fjerning)? Er vel slik at døde mus lukter snart hel%#^*… Så dette bør du få fikset. Kvinne deg opp? Er barna gamle nok til å kunne få utfordringen? Har du en nabomann du kan be om hjelp mot en flaske vin? Doble vaskehansker? Her er forresten en god mulighet for mestringsfølelse hvis du bare gjennomfører selv, uten å psyke deg ut. Du kan hvis du vil 😀💪 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #6 Skrevet 4. februar 2024 La den hvertfall ikke ligge der, det lukter helt forferdelig og er jo heller ikke hygienisk! I verste fall ta det på en spade og hiv hele greia ut, så vil musa bli spist av en fugl eller en rev. Eller spør en snill nabomann om han vil hjelpe deg og fjerne musa. Anonymkode: b9890...2d9 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #7 Skrevet 4. februar 2024 Salatklype. Kast den etterpå. Anonymkode: d6e98...eed
Brunhilde Skrevet 4. februar 2024 #8 Skrevet 4. februar 2024 (endret) Du får kjøpe deg en felle som fanger musen levende og sette musen ut et godt stykke fra huset når den har gått i fellen. (Jeg skjønner ikke at folk kan bruke feller som dreper mus uten å vite at musen blir drept momentant og ikke ligger der og lider!) Endret 4. februar 2024 av Brunhilde 4 1
Hmmmmmm Skrevet 4. februar 2024 #9 Skrevet 4. februar 2024 Du sånn var jeg også. Inntil jeg bare måtte. Ta på den kjøkkenhansker. Ta en pose med deg. Når du åpner fella, så detter musa i posen. Jeg kunne fange 8 mus på en helg. Så tilslutt påvirket det ikke meg mer. Det beste er en mekanisk felle som du kan tømme. Da er ikke musa ekkel. Men det koster mer en ei lita felle. 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #10 Skrevet 4. februar 2024 Rapp 2 musefelle er den beste på markedet (for oss brukere). Effektiv, lett å spenne opp med en egen spak, enkelt å sette på åte (en liten ert med peanøttsmør som du stryker på med en spisepinne eller noe tilsvarende) og ikke minst enkel å tømme for fangst! NB: dekk hendene når du håndterer fella med fangst. Selv trekker jeg bare en liten frysepose over hånden. Anonymkode: a3509...fb5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #11 Skrevet 4. februar 2024 Ta på deg plasthansker eller poser og tøm fellen i en annen pose. Legg i nytt åte samtidig. Tøm posen i skogen et sted. Det er helt forferdelig, men fellen MÅ tømmes! Anonymkode: d2a15...0cc 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #12 Skrevet 4. februar 2024 Ts her! Takk for råd og oppmuntringer. Jeg klarte det,! Var jo nødt! Men fy så ekkelt! Dro fellen frem med en feiekost med langt skaft, uten å se noe særlig på den, slang et håndkle over så den var tildekket og feide den opp i en pose uten å se. Har aldri brekt meg så mye på en gang. Skikkelig kvalmt. Og jeg hylte skikkelig høyt da jeg så halen.... Usj. Noen som vet om mus pleier være i par når det har kommet i hus? Eller kan det være denne ene bare? Har ikke kommet mus i andre feller hvertfall.... Og hva om jeg ikke hører det smeller, må jeg gå og sjekke hver dag da? 😳 Anonymkode: 3639e...52d
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #13 Skrevet 4. februar 2024 Brunhilde skrev (3 timer siden): Du får kjøpe deg en felle som fanger musen levende og sette musen ut et godt stykke fra huset når den har gått i fellen. (Jeg skjønner ikke at folk kan bruke feller som dreper mus uten å vite at musen blir drept momentant og ikke ligger der og lider!) Skjønner absolutt hva du sier. Men jeg liker ikke levende mus heller og ville friket ut av det.... Beklager Anonymkode: 3639e...52d
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #14 Skrevet 4. februar 2024 Jeg hadde spurt en mannlig nabo som ser både snill og tøff ut! Anonymkode: 8434e...eda 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #15 Skrevet 4. februar 2024 Høna79 skrev (5 timer siden): Har du en nabomann du kan be om hjelp mot en flaske vin? AnonymBruker skrev (4 timer siden): Eller spør en snill nabomann om han vil hjelpe deg og fjerne musa. Anonymkode: b9890...2d9 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg hadde spurt en mannlig nabo som ser både snill og tøff ut! Anonymkode: 8434e...eda Hva er greia med at ts må finne en mann? Anonymkode: ed189...524 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #16 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva er greia med at ts må finne en mann? Anonymkode: ed189...524 Hehe, sikkert fordi jeg oppleves som en frustrert, livredd kvinne.... Og I dette tilfellet trengte jeg egentlig hjelp. Trengte ikke vært en mann, en hvilken som helst uredd person hadde holdt... Men jeg klarte det altså selv 💪😉ts Anonymkode: 3639e...52d 4 2
Høna79 Skrevet 4. februar 2024 #17 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva er greia med at ts må finne en mann? Anonymkode: ed189...524 Superenkel forskning viser at de som starter denne typen tråder på Kvinneguiden og omtaler seg selv som enslig, sannsynligvis er kvinne 😉 Og den samme forskningen tilsier at denne typen kvinner i nød har større sannsynlighet for å få hjelp til å fikse problemet av en mannlig enn kvinnelig nabo 🤭 Når det er sagt: kvinner kan, når og hvis de vil! Kudos til TS, som utfordret seg selv og fikset biffen 👏👏👏 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #18 Skrevet 4. februar 2024 Brunhilde skrev (4 timer siden): Du får kjøpe deg en felle som fanger musen levende og sette musen ut et godt stykke fra huset når den har gått i fellen. (Jeg skjønner ikke at folk kan bruke feller som dreper mus uten å vite at musen blir drept momentant og ikke ligger der og lider!) Det er et skadedyr og så er de av forskjellige størrelser. Er de store og kraftige og fella ikke treffer perfekt på nakken så kan de jo lide en stund. Men viktigste er å bli kvitt de. Anonymkode: b9890...2d9
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #19 Skrevet 4. februar 2024 La musene få leve. De gjør deg ikke noe. Anonymkode: b1cac...3c5 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #20 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hva er greia med at ts må finne en mann? Anonymkode: ed189...524 haha! SKjønte den kom så jeg skrev mann med vilje. Anonymkode: b9890...2d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå