Nonish91 Skrevet 5. februar 2024 #61 Del Skrevet 5. februar 2024 Kondolerer 🌹 beklager skjønner ikke helt 😅 du arver etter bestefar? Er det ikke vanlig at de arver etter faren sin? At det sku være delt mellom din mor og hennes søsken? Så vil jo den delen moren din sku Arve sku komme til deg? Ble litt usikker på innlegget ditt 😔 eller var det huset til ditt or? Du nevnte både moren din og bestefaren din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sydvesta Orkana Skrevet 5. februar 2024 #62 Del Skrevet 5. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vår kjære bestefar gikk bort før jul og nå skal huset hans selges. Min mor døde for noen år siden og jeg tar da hennes «plass» når det kommer til arv. Jeg har heller ingen søsken og min mor var enslig. Om det er sorg eller misunnelse vet jeg ikke men min kusine synes ikke jeg skal arve, men heller at alt skal fordeles på min mors tre søsken, som hennes far er en av. Men jeg har rett på denne delen har jeg ikke? Synes det er smålig av henne, pluss at hun er enebarn selv så når den dagen kommer er hun enearving… Anonymkode: e596b...21e Heldigvis er hverken arvelov eller juss basert på missunnelse eller følelser- selvsagt har du krav på din morsarv og derigjennom din mors (fars)arv. Din kusine er ikke arving ettersom hennes forelder i denne arverekka fortsatt lever, så hun skal sånn sett bare "kneppe gjenn". Mange mangler både kunnskap og forståelse for at døde personer også er juridiske arvinger, og at deres andel av arven følger neste arveledd i hht arveloven. Hennes manglende kunnskap skal ikke være ditt problem- håper din mors søsken har livserfaring nok til å forstå at du er arving på lik linje med dem? Om det er konkrete ting hun gjerne vil arve, så får evt hennes far ønske å arve dette og evt frivillig gi dette til sin datter. Fordelen med juss og lovverk er jo nettopp at det er avklarende. Forøvrig -kondolere, det er vont å miste nære og kjære 🥀 Endret 5. februar 2024 av Sydvesta Orkana Korrektur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fireflies Skrevet 5. februar 2024 #63 Del Skrevet 5. februar 2024 Nonish91 skrev (5 minutter siden): Kondolerer 🌹 beklager skjønner ikke helt 😅 du arver etter bestefar? Er det ikke vanlig at de arver etter faren sin? At det sku være delt mellom din mor og hennes søsken? Så vil jo den delen moren din sku Arve sku komme til deg? Ble litt usikker på innlegget ditt 😔 eller var det huset til ditt or? Du nevnte både moren din og bestefaren din Moren er død, og nå døde bestefaren. Hun skal da ha hennes mors del av arven. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonish91 Skrevet 5. februar 2024 #64 Del Skrevet 5. februar 2024 Fireflies skrev (1 minutt siden): Moren er død, og nå døde bestefaren. Hun skal da ha hennes mors del av arven. Takk, da er jeg med. Tar litt tid for hjernen min 🥹 🥹 Da forstår jeg Ts! 🌹 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sydvesta Orkana Skrevet 5. februar 2024 #65 Del Skrevet 5. februar 2024 (endret) Fireflies skrev (11 minutter siden): Moren er død, og nå døde bestefaren. Hun skal da ha hennes mors del av arven. Nettopp- det er jo det jeg skriver 👍 Endret 5. februar 2024 av Sydvesta Orkana Stavefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #66 Del Skrevet 5. februar 2024 Du trenger da ikke å svare på eller gå i dialog med din kusine om dette. Javel, så mener hun det, men hun har ingenting med det å gjøre. Forhold deg til jussen i dette tilfellet. Ikke fall for fristelsen ved å diskutere, det kan skape splid og uvennskap. Mange familieforhold er ødelagt på grunn av uenigheter om arveoppgjør. Anonymkode: a6b86...350 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå