AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #1 Skrevet 4. februar 2024 Vår kjære bestefar gikk bort før jul og nå skal huset hans selges. Min mor døde for noen år siden og jeg tar da hennes «plass» når det kommer til arv. Jeg har heller ingen søsken og min mor var enslig. Om det er sorg eller misunnelse vet jeg ikke men min kusine synes ikke jeg skal arve, men heller at alt skal fordeles på min mors tre søsken, som hennes far er en av. Men jeg har rett på denne delen har jeg ikke? Synes det er smålig av henne, pluss at hun er enebarn selv så når den dagen kommer er hun enearving… Anonymkode: e596b...21e 19
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 Populært innlegg #2 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om det er sorg eller misunnelse vet jeg ikke men min kusine synes ikke jeg skal arve, men heller at alt skal fordeles på min mors tre søsken, som hennes far er en av. Men jeg har rett på denne delen har jeg ikke? Joda, du har rett på denne delen. Som du skriver, du tar din mors plass. Anonymkode: 2b7be...56c 72 3 13
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 Populært innlegg #3 Skrevet 4. februar 2024 Din kusine er pengegrisk. Selvsagt er arven din. Hun er en dårlig venn, jeg hadde ikke giddet å ha et forhold til en sånn slektning. Anonymkode: 69030...4a5 37 1 12
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 Populært innlegg #4 Skrevet 4. februar 2024 Du er rettmessig arving etter din bestefar så lenge din mor er død. Ta imot arven din med god samvittighet å ikke hør på din kusine som tydeligvis er misunnelig. Anonymkode: e76cc...3b4 42 8
Populært innlegg Spanky Skrevet 4. februar 2024 Populært innlegg #5 Skrevet 4. februar 2024 Du kan jo spørre henne om hun ville byttet sin mor mot arven etter han? Død mor = arv. For det er jo det som er realiteten. Din kusine vil arve sine foreldre når de dør, slik som du gjorde når hun døde. 37 2 16
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #6 Skrevet 4. februar 2024 Så ufint av din kusine! Her er hun så heldig å fortsatt ha faren sin på jorden, mens du dessverre har mistet moren din. Selvfølgelig skal pengene gå til deg, uten dårlig samvittighet eller prat om lignende! Hun burde ha dårlig samvittighet for å i det hele tatt tenke annet. Anonymkode: 03d84...c36 22 1 9
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #7 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vår kjære bestefar gikk bort før jul og nå skal huset hans selges. Min mor døde for noen år siden og jeg tar da hennes «plass» når det kommer til arv. Jeg har heller ingen søsken og min mor var enslig. Om det er sorg eller misunnelse vet jeg ikke men min kusine synes ikke jeg skal arve, men heller at alt skal fordeles på min mors tre søsken, som hennes far er en av. Men jeg har rett på denne delen har jeg ikke? Synes det er smålig av henne, pluss at hun er enebarn selv så når den dagen kommer er hun enearving… Anonymkode: e596b...21e Tipper du gjerne hadde byttet ut arven mot å ha din mor i live. Ta imot arven med god samvittighet! Din kusine er nedrig, grådig og hinsides frekk som våger å blande seg i noe hun ikke har noe med! Anonymkode: 15cbd...1fd 24 1 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #8 Skrevet 4. februar 2024 Spanky skrev (4 minutter siden): Du kan jo spørre henne om hun ville byttet sin mor mot arven etter han? Død mor = arv. For det er jo det som er realiteten. Din kusine vil arve sine foreldre når de dør, slik som du gjorde når hun døde. Ja det burde du nesten gjort. Jeg er i samme situasjon faktisk, men har ikke fått noen tilbakemeldinger, men føler på mange måter på det. Enebarn og har også i tillegg en tante til med to barn som er død. Så jeg er det barnebarnet som vil arve mest. Anonymkode: be471...e3f 4 4
Millinea Skrevet 4. februar 2024 #9 Skrevet 4. februar 2024 Det er når noen i familien dør som man ser hvem som virkelig er familie... Godt vi har lover og regler så slike personer ikke får bestemme. 18 5
Fireflies Skrevet 4. februar 2024 #10 Skrevet 4. februar 2024 Spanky skrev (5 minutter siden): Du kan jo spørre henne om hun ville byttet sin mor mot arven etter han? Død mor = arv. For det er jo det som er realiteten. Din kusine vil arve sine foreldre når de dør, slik som du gjorde når hun døde. Dette! ☝🏻 Det er forskjell på dere fordi du har mistet moren din, men det betyr ikke at arven skal forsvinne eller gi hennes familie mer. 8
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #11 Skrevet 4. februar 2024 Kusina di er grisk og grådig og dessuten stokk dum. Det juridiske er klart og tydelig her, hva hun føler eller mener står ikke over loven, gitt. Anonymkode: 7467b...d89 19 5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #12 Skrevet 4. februar 2024 Regner med at hun har planer om å arve av disse pengene selv, dersom det er noe til overs når foreldrene hennes dør? Det juridiske er uansett klart. Du har rett på din mors del. Anonymkode: 4e06c...3c2 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #13 Skrevet 4. februar 2024 Arveloven er veldig klar her. Du burde sende henne en link. Du rykker ikke opp. Din mor arver sin del etter sin far, ettersom hun er død, så går arven videre til deg. Arv går som grener på et tre. Hvis din mor ikke hadde barn, ville hun fått sin del, hun er død, hennes del går opp grenen til foreldre, de er begge døde, hennes del går videre til foreldrenes andre direkte arvinger, altså hennes søsken. Din mors farsarv skal ikke avstås bare fordi din kusine ikke kan arvejuss. Hun er uansett ikke arving så hun kan la være å legge seg borti. Anonymkode: c3cfb...e94 11 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #14 Skrevet 4. februar 2024 Jeg hadde spurt rett ut om hvorfor hun bryr seg om dette siden hun ikke er en av arvingene! Anonymkode: a843d...40d 9
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #15 Skrevet 4. februar 2024 Kusinen din er jo sprø. Heldigvis spiller det ingen rolle hva hun synes, vi har et lovverk. Hun står selvsagt fritt til og gi fra seg sin del av arven når hennes far går bort da. Anonymkode: 98fae...80c 9
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #16 Skrevet 4. februar 2024 Sånn er lovverket så det er udiskutabelt, så du skal ikke føle at du skal stå til rette for din kusine. Ufint av henne å prøve spille på din samvittighet. Anonymkode: 4cf49...0ff 5 1
Gjest jegerrinne Skrevet 4. februar 2024 #17 Skrevet 4. februar 2024 Lovverket sier at du tar din mors plass. Enkelt og greit. Så ho burde pent holde kjeft
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #18 Skrevet 4. februar 2024 Takk alle sammen! Jeg føler også min ene onkel ikke har tenkt igjennom hva loven faktisk sier og tenkt at arven skal deles på de tre brødre og ikke at 1/4 skal gå til meg… TS Anonymkode: e596b...21e 22
Fireflies Skrevet 4. februar 2024 #19 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk alle sammen! Jeg føler også min ene onkel ikke har tenkt igjennom hva loven faktisk sier og tenkt at arven skal deles på de tre brødre og ikke at 1/4 skal gå til meg… TS Anonymkode: e596b...21e Ville spurt han om han mener hans barn ikke skulle arvet hvis han ikke levde. Siden din mor hadde barn så har du rett på hennes arv. 8 2
Gnom Skrevet 4. februar 2024 #20 Skrevet 4. februar 2024 Her tror jeg faktisk at jeg hadde krevd offentlig skifte, for dette kan bli stygt. 22 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå