AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #1 Skrevet 4. februar 2024 Jeg vet at dere holder dere slanke og at dette er viktig for dere. Og jeg ser at fedme ikke er veldig vanlig hos dere, i hvertfall hos de under 50 år 😊 Det jeg lurer på er hva som er oppskriften? Hva og hvordan spiser dere? Trener dere mye, i så fall hvordan? Er det mye stigma knyttet til overvekt i deres kultur? Anonymkode: df512...9e3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #2 Skrevet 4. februar 2024 Kvinner derfra er vel ikke like gjennomsyret med feminisme og holdninger om å stå på egne ben. Langt mindre menn i de landene også, så kvinnene kan ikke ligge på latsiden for å få seg partner. Generelt dårligere økonomi, så å ha en partner er ikke dumt i land hvor man ikke kan lene seg på staten i samme grad. Disse tingene bidrar jo til at damer får flere insentiv for å holde seg unna chipsskåla og ta vare på egen kropp. Det er viktig for å sikre seg en god mann som ikke stikker. Anonymkode: c7f05...9d0
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #3 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kvinner derfra er vel ikke like gjennomsyret med feminisme og holdninger om å stå på egne ben. Langt mindre menn i de landene også, så kvinnene kan ikke ligge på latsiden for å få seg partner. Generelt dårligere økonomi, så å ha en partner er ikke dumt i land hvor man ikke kan lene seg på staten i samme grad. Disse tingene bidrar jo til at damer får flere insentiv for å holde seg unna chipsskåla og ta vare på egen kropp. Det er viktig for å sikre seg en god mann som ikke stikker. Anonymkode: c7f05...9d0 Eller kanskje mennene i Russland har bedre manerer så det å prate med menn frister mer enn å velge chipsskåla. Eventuelt at de har lyst å dele den med noen. Di får ikke potetgull av meg, eller kos. Anonymkode: 1923a...06f 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #4 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eller kanskje mennene i Russland har bedre manerer så det å prate med menn frister mer enn å velge chipsskåla. Eventuelt at de har lyst å dele den med noen. Di får ikke potetgull av meg, eller kos. Anonymkode: 1923a...06f Vet ikke hvorfor jeg sa Russland, uheldig eksempel av meg, beklager. Anonymkode: 1923a...06f
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #5 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg vet at dere holder dere slanke og at dette er viktig for dere. Og jeg ser at fedme ikke er veldig vanlig hos dere, i hvertfall hos de under 50 år 😊 Det jeg lurer på er hva som er oppskriften? Hva og hvordan spiser dere? Trener dere mye, i så fall hvordan? Er det mye stigma knyttet til overvekt i deres kultur? Anonymkode: df512...9e3 Jeg er ikke fra Øst-Europa selv, men har bodd der flere år. Og du har rett: kvinnene er usedvanlig slanke og flotte! De "doller seg opp" fra topp til tå, på en måte som fikk denne bygdejenta til å måpe. Jeg så nok ut som en plattfot bever, sammenlignet med mine innfødte venninner (gaseller). Noen sultet seg for å holde figuren, og noen brukte så mye penger de kunne på klær/sminke/hår. Men. Og det er et men her. Alt dette ble bevisst eller ubevisst gjort for å tiltrekke seg den rette mannen. Forsørgeren. Etter at ringen kom på fingeren, så kunne de endelig spise igjen... ☺️ Anonymkode: 7b415...e0c 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #6 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Eller kanskje mennene i Russland har bedre manerer så det å prate med menn frister mer enn å velge chipsskåla. Eventuelt at de har lyst å dele den med noen. Di får ikke potetgull av meg, eller kos. Anonymkode: 1923a...06f Hvordan si at man aldri har vært i Russland, uten å si at man aldri har vært i Russland Anonymkode: 7b415...e0c 1 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #7 Skrevet 4. februar 2024 11 hours ago, AnonymBruker said: Jeg vet at dere holder dere slanke og at dette er viktig for dere. Og jeg ser at fedme ikke er veldig vanlig hos dere, i hvertfall hos de under 50 år 😊 Det jeg lurer på er hva som er oppskriften? Hva og hvordan spiser dere? Trener dere mye, i så fall hvordan? Er det mye stigma knyttet til overvekt i deres kultur? Anonymkode: df512...9e3 Oppskriften er at de ikke hadde fedme som barn og ungdom. Det er mye vanskeligere å unngå å være lubben eller fet som voksen hvis man har vært det i oppveksten. Fettcellene formelig skriker etter fett hvis de har vært max "fylt opp" tidligere i livet. Leste en teori om at man må klare å holde vekten nede i syv år før kroppen og hodet er fullt tilvendt dette og ikke ønsker seg tilbake. Anonymkode: 1c35e...274 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #8 Skrevet 4. februar 2024 Min er ikke så glamoriserende som det er beskrevet hos TS. Barn av Russiske foreldre her. Holdt meg slank fordi moren min hadde usunn forhold til mat, tynnhet... og normalvektig = feit, og ble mobbet av egen familie for at jeg ikke passet buksene jeg hadde fra da jeg var 11 år når jeg var 13/14 år. Utviklet anoreksi i tenårene som varte i mange år til tidlig tyveårene. Det var normalisert å være ufin om noen la på seg, og slik kroppsfokus jeg vokste opp i tror jeg er egentlig litt mental uhelse - men det var urovekkende normalt med slik kroppsfokus selv i hjembyen. Min oppskrift var; bo med østeuropeisk familie, gjerne voks opp noen år eller dra på besøk til hjembyen i feriene. Bli kommentert på kropp og mat, bli latterliggjort. Få usunn syn på mat og gjøre tiltak i forhold til det. Tror heller at man vil bare trene og ta små sunnere valg hvis man ønsker livsstilsendring og bli slankere som varer uten varige men. Er overasskende mange russiske jenter og kvinner som har forstyrret syn på mat og kropp, selvom det er ikke klinisk spiseforstyrrelse men noen symptomer på det. Ellers så er det bare noen som ikke legger på seg. De fleste byene er gå-vennlige og ikke avhengig av bil, og man holder seg aktiv. Anonymkode: aed97...69c 2 6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #9 Skrevet 6. februar 2024 Jeg bodde i øst-europa for over 20 år siden, da jeg var i 20-årene og mye ute på byen. Damene var veldig oppdollet, sminket, forfengelige, og slanke og pene. Det var uhyre viktig å bli gift rett og slett. Jeg var ingen konkurranse, uten ukentlige frisørtimer, negler, stiletthæler og utringninger. De man ikke så på byen men i det daglige på universitetet ol var helt vanlige. Nå var jeg nylig tilbake, og nå 20 år etter var jeg den eneste fortsatt slanke av damene på min alder. De var satte, tykke, fortsatt oversminka bestemødre, med problemer med føttene og farget hår. Jeg tror hemmeligheten er opptattheten av det, at man prioriterer utseende over alt annet, men skal man opprettholde det, må man jo nettopp fortsette slik resten av livet, og det orker de tydeligvis ikke, pluss at de ble jo gift tidlig, fikk ett barn eller to og passer nå barnebarn på heltid mens de jobbet dobbelt hele veien. (Dette er veldig stereotypt, selvsagt finns det slanke pene damer i 40-50-årene der også, blant annet venner av meg, og selvsagt holder ikke alle vi nordmenn oss godt eller tynne vi heller. Men sånn stastistisk, tror jeg ikke øst-europeere er slankere enn nordmenn i befolkningsgruppen over 30, det ser ikke slik ut). Anonymkode: 06439...00e 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #10 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 4.2.2024 den 23.56): Hvordan si at man aldri har vært i Russland, uten å si at man aldri har vært i Russland Anonymkode: 7b415...e0c Avslørt, ville tulle og vise min misnøye med denne personligheten jeg siterte, mest fordi dårlig personlighet er et problem her inne. Anonymkode: 1923a...06f 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #11 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 5.2.2024 den 0.16): Min er ikke så glamoriserende som det er beskrevet hos TS. Barn av Russiske foreldre her. Holdt meg slank fordi moren min hadde usunn forhold til mat, tynnhet... og normalvektig = feit, og ble mobbet av egen familie for at jeg ikke passet buksene jeg hadde fra da jeg var 11 år når jeg var 13/14 år. Utviklet anoreksi i tenårene som varte i mange år til tidlig tyveårene. Det var normalisert å være ufin om noen la på seg, og slik kroppsfokus jeg vokste opp i tror jeg er egentlig litt mental uhelse - men det var urovekkende normalt med slik kroppsfokus selv i hjembyen. Min oppskrift var; bo med østeuropeisk familie, gjerne voks opp noen år eller dra på besøk til hjembyen i feriene. Bli kommentert på kropp og mat, bli latterliggjort. Få usunn syn på mat og gjøre tiltak i forhold til det. Tror heller at man vil bare trene og ta små sunnere valg hvis man ønsker livsstilsendring og bli slankere som varer uten varige men. Er overasskende mange russiske jenter og kvinner som har forstyrret syn på mat og kropp, selvom det er ikke klinisk spiseforstyrrelse men noen symptomer på det. Ellers så er det bare noen som ikke legger på seg. De fleste byene er gå-vennlige og ikke avhengig av bil, og man holder seg aktiv. Anonymkode: aed97...69c Signerer denne! Nå har jeg ikke østeuropeiske foreldre, men var utvekslingsstudent i Tyskland rett etter Berlinmurens fall. Havnet i det gamle DDR, og derav var min vertsfamilie veldig østeuropeiske av seg. Hadde ikke vært der mange dagene før vekten min ble et tema (jeg var helt normal, men ingen sylfide da jeg er ganske "muskuløst" bygd). De benyttet enhver anledning til å kommentere/rakke ned på kroppen min. Husker jeg klarte å ta av meg 5 kg før vertssøsteren min sin ungdomsfeiring (lik norsk borgerlig konfirmasjon), da ble de faktisk litt stolte av meg. Anonymkode: eb1c7...470 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå