Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Folk tror idag på instagram-verden, at alle er så lykkelige og har det perfekte liv. Men stemmer det?

På en skala, fra 1-10, hvor lykkelig er du? 

1- veldig dårlig 10- perfekt lykke!

Du må selv definere hva lykkelig er for deg, da vi er forskjellige...

Jeg legger meg på skala 6.

Jeg har jobb, jeg har ektefelle og barn. Men vi har våres ting å stri med, og jeg har mine egene... Så " sjukt lykkelig" er Jeg ikke, men jeg har det helt greit.

Anonymkode: efe04...07c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1

Anonymkode: 3b728...e26

Skrevet

Akkurat nå kanskje 4-5. midt i en skilsmisse og det er tøft. Satser på bedre tider etter hvert. 

Anonymkode: 179cc...1fb

• Hjerte 2
Skrevet

5-6, er gift, har barn, god jobb og økonomi. Men synes hverdagen er et mas og slit, alt er likt og går på repeat. Kjenner jeg ser frem til jeg blir 50… og er enda ikke blitt 40

Anonymkode: 380fb...9b4

Skrevet

Vil si jeg ligget på 8.

Har en fantastisk jobb hvor jeg får sett mye av verden. Har en sønn 50%, klarer meg greit økonomisk, dater i ny og ne, har mye alenetid men også mye tid til å gjøre aktiviteter jeg liker. 
Holder meg unna sosiale medier i den grad at jeg bare følger og blir fulgt av mine nærmeste, familie og gode venner.

Til tider savner jeg en kjæreste å dele livet mitt med, men jeg må rett og slett si at jeg er meget fornøyd med tilværelsen. På listen for i par står det mye spennende, både alene og med mennesker jeg er glad i.

Anonymkode: 4d954...80b

• Liker 4
Skrevet

1

Anonymkode: c20fc...248

Skrevet

3 kanskje.. men det er vondt å innrømme, får dårlig samvittighet , har liksom ikke rett til å føle det sånn , jeg er på en måte der jeg jobbet for å komme i livet.

men jeg tror også lykkefølelse går opp og ned, ingen er 10 hele dagen hver dag selv om de egentlig er 10 eller?

jeg får også vond følelse av alle de insta delingene , på den måten at jeg får dårlig samvittighet, at jeg og burde skape disse øyeblikkene selv. Har valgt å slutte å følge en del av disse, de gav meg inspirasjon før mens nå bare trigger de vonde følelser.

Anonymkode: 38a90...1d1

Skrevet

Jeg er lykkelig skilt, singel, bor sammen med barna, den yngste er 12. Grei økonomi, gode venninner. 9 på skalaen tror jeg🤗

Skrevet

8

Anonymkode: eea08...4b7

Skrevet

5

Midten av 40-årene, singel uten barn, fast jobb, eier leilighet og bil. Lykkefølelsen er til stede, men sjelden. Savner noe i livet som jeg ikke helt klarer å finn utav. Bor på landsbygda, skulle gjerne bodd i byen. Føler meg bundet, til tider kvalt, pga gamle foreldre som ønsker at jeg bor i nærheten. Livet mitt er litt på vent, da jeg må være tilstede hver dag for mine foreldre.

Anonymkode: fbad0...8c3

• Hjerte 1
Skrevet

2.5

Anonymkode: 94d98...ce2

Skrevet

Å ha friheten til å velge litt hvordan man vil leve skaper lykke. (Og frihet nå er dessverre penger). Og penger er det ikke nok av til tross for fulltidsjobb. Så.. kunne vært lykkeligere😅

Anonymkode: 9fdfa...693

• Liker 3
Skrevet

Jeg ligger på rundt 6-7. 

Ingen god grunn til at jeg ikke er høyere, jeg har et godt liv. 

Er en person som egentlig aldri er lykkelig, kun i veldig små doser. 

Anonymkode: ffaf4...0ad

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

5

Midten av 40-årene, singel uten barn, fast jobb, eier leilighet og bil. Lykkefølelsen er til stede, men sjelden. Savner noe i livet som jeg ikke helt klarer å finn utav. Bor på landsbygda, skulle gjerne bodd i byen. Føler meg bundet, til tider kvalt, pga gamle foreldre som ønsker at jeg bor i nærheten. Livet mitt er litt på vent, da jeg må være tilstede hver dag for mine foreldre.

Anonymkode: fbad0...8c3

Er på samme nivå. Og bor på bygda. Men har et barn 50 %. Ufør men savner noe. 

Anonymkode: 73cca...ccd

• Liker 1
Skrevet

Tenker... 5? Er I et godt ekteskap, men mye greier rundt også..  Økonomi, osv..

Skrevet

1

Anonymkode: 03c1e...18b

Skrevet

Jeg vil si 8. Er lykkelig med mannen, har en jobb jeg liker godt, fine folk rundt meg, god økonomi og mye innhold i livet. Samtidig har det vært mye tap de siste par årene, blant annet kjæledyr og foreldre som faller fra som nok alltid vil sitte i. Før var jeg ofte opp mot 10. 

Anonymkode: f5042...9f6

• Hjerte 1
Skrevet

8 på de fleste dagene samlet sett 

Er ikke lykkelig hele tiden men har et generelt godt liv som er slik jeg ønsker (jeg tror ikke vi mennesker noensinne blir helt fornøyd, vi vil alltid ha mer penger, mer reise mer ditt og datt, jeg kunne også ha tenkt meg mer penger og mer fri, men vi vet alle at de to tingene skjeldent lar seg kombinere). Så jeg er fornøyd selv om jeg ikke ville sagt nei til mer av det gode.

Jeg har en fantastisk mann som jeg er særboer med og har både friheten til å bo aleine når jeg tenger en del alenetid samtidig som jeg er sammen med mannen i mitt liv. 

Har en jobb jeg trives med med gode kolleger.

Har gode hobbyer som gir meg mening og mestring. Har gode relasjoner 

Er uten barn med den friheten det gir meg og som jeg aldri vil være foruten 

Og jeg finner glede i de små tingene som kanskje er det viktigste for meg for å gi livet mitt kvalitet.

Det har vært sorg, nederlag, sykdommer, beintøffe motbakker og mye jævelskap men jeg føler det har rustet meg selv om det også har ført til at jeg kanskje bærer på livssorger jeg skulle vært foruten. Samtidig sånn er livet, iallefall mitt liv og da kan jeg gjøre et av to ting: deppe mer, eller deppe mindre..

Instagram viser øyeblikk og vi har levd med some i over 20 år, en skulle tro folk viste hvordan det fungerer. Jeg tenker at en må kunne se andres øyeblikk lykke og se at noen har mer, lever på andre måter, har det godt uten å verken tro at det er sånn livet er for de menneskene hele tiden eller misunne de så mye. Eller at en må se andres lidelse for å være fornøyd med sitt eget liv. Ingen er super lykkelig hele tiden men en bør ikke ha dårlig samvittighet for at en deler de gode stundene med andre i some.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig langt nede om dagen, så vil si jeg er på en 2. En svak 2. 

• Hjerte 1
Skrevet

1-2 har tøffe tak både psykisk og fysisk om dagene 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...