Gå til innhold

Dere som bor i borettslag, får dere enkelt kastet papiravfall?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan greier du å produsere så mye papiravfall?? Jeg får ikke så mye i løpet av et år engang.

Men til poenget, dersom dunkene fyller seg opp SÅ fort så er det mest sannsynlig noen som kommer kjørende på natta og dumper avfallet sitt i deres dunker.

Anonymkode: c56ea...32e

Jeg fikk sjukt mange julegaver som var pakket inn i pappesker. Og da hoper det seg opp, siden pappcontainerne har vært fulle siden romjula. Jeg fikk kastet noe da, men langt fra alt. 

Anonymkode: bd513...cac

Skrevet

Syv poser, vanlige handlenett, er da ikke så mye til dere som tenker det..? Frokostblanding og melkekartonger fyller raskt opp noen poser her, selv når vi bretter opp alt. 
Men, til det viktigere. Dette bør du melde fra om til renovasjonsselskapet ditt. Vi hadde ikke egen container i regi av borettslaget, men brukte den offentlige. Om den ble full for raskt så meldte vi i fra. Da ble den tømt hyppigere en periode. Om det er i regi av borettslaget så melder du i fra til styret. 

Anonymkode: daddd...bd7

• Liker 1
Skrevet

Du trenger ikke gå via styret, bare ring renholdsverket der du bor og si at det har vært stappfullt i ukevis. De tømmer ekstra om man trenger det for å unngå rot rundt containerne.

Vi har samme problemet med plastavfallet og jeg har ringt mange ganger. Sånne avfalls containere er ofte ikke borettslagets eiendom, så de kan ikke nekte andre å kaste sitt søppel der.

Anonymkode: 82bde...993

Skrevet

Det er vel gratis å levere papp til renovasjon, så du kan vel kjøre det bort så er du kvitt det. 

Anonymkode: 84546...4f6

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at hvis en har mer papp/papir enn normalt fra hverdagen så bør det tas på gjennvinningsstasjon eller disse containerne som er åpen for alle ved butikker o.l. Hvis alle skal kaste papp/papir fra haugevis av julegaver, oppussing, svære esker etter ny tv/kjøleskap osv så blir det fort fult. Det er vel ikke medregnet mer enn hverdagsavfall.

Så tenker du ikke nå kan forvente å få kastet alle de 7 sekkene som har samlet seg opp. Da blir det hvertfall fult. Det er jo meningen å kaste etterhvert. Da har man gjerne en pizzaeske, noe papp tilhørende mat man har kjøpt og noe melkekartonger. Ikke flere sekker fulle.

Har du også forsøkt å få kastet den dagen det er tømt? Det blir vel ikke fylt opp på minuttet etter at det er tømt. 

• Liker 2
Skrevet

Har opplevd at folk kastet pappkasser uten å en gang brette dem flate og de burde heller kjørt og kastet det på gjenvinningsstasjonen. 

Anonymkode: d0e24...fda

Skrevet
Luckiness skrev (50 minutter siden):

Jeg tenker at hvis en har mer papp/papir enn normalt fra hverdagen så bør det tas på gjennvinningsstasjon eller disse containerne som er åpen for alle ved butikker o.l. Hvis alle skal kaste papp/papir fra haugevis av julegaver, oppussing, svære esker etter ny tv/kjøleskap osv så blir det fort fult. Det er vel ikke medregnet mer enn hverdagsavfall.

Så tenker du ikke nå kan forvente å få kastet alle de 7 sekkene som har samlet seg opp. Da blir det hvertfall fult. Det er jo meningen å kaste etterhvert. Da har man gjerne en pizzaeske, noe papp tilhørende mat man har kjøpt og noe melkekartonger. Ikke flere sekker fulle.

Har du også forsøkt å få kastet den dagen det er tømt? Det blir vel ikke fylt opp på minuttet etter at det er tømt. 

Jeg har jo prøvd å kaste som fort som mulig, det står i HI. Men de kommer og tømmer på torsdager når jeg er på jobb og jeg syns det blir litt for dumt å måtte ta seg fri hver torsdag for å tømme søppel. Jeg sier jo at jeg prøver å kaste samme dag det er tømt, men det er alltid fullt. Så fullt at du får ikke inn en flat pizza-eske en gang. Jeg kan så klart slenge det i en haug foran som andre gjør, men så tenker jeg på miljøet da.. Hvorfor det har vært sånn siden jul vet ikke jeg, men det er helt ekstremt. Mulig det er noen som bare har dumpa søppelet sitt der, utrolig kjedelig for oss som bor her og ikke får tømt søppelet vårt :( 

Skrevet

Vi har alle en søppeldunk med mat avfall,søppel og papir. Papiret blir hentet 1 gang i mnd 

Skrevet

Det er ikke noe problem å få tømt her, annet enn at det er sånne irriterende dunker med liten luke som du må putte ting inn i. Kan hende jeg må gå til neste container fordi en eller to er fulle hvis det er lenge siden forrige tømming. Vi har 3 containere på 200 boenheter. Dette bør klages inn til styret, og flere dunker bestilles.

Sånn ellers ville jeg kjørt det du nå har liggende på fyllinga selv. Heller det enn å ha rotet liggende hjemme.

Anonymkode: e07fe...47a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har jo prøvd å kaste som fort som mulig, det står i HI. Men de kommer og tømmer på torsdager når jeg er på jobb og jeg syns det blir litt for dumt å måtte ta seg fri hver torsdag for å tømme søppel. Jeg sier jo at jeg prøver å kaste samme dag det er tømt, men det er alltid fullt. Så fullt at du får ikke inn en flat pizza-eske en gang. Jeg kan så klart slenge det i en haug foran som andre gjør, men så tenker jeg på miljøet da.. Hvorfor det har vært sånn siden jul vet ikke jeg, men det er helt ekstremt. Mulig det er noen som bare har dumpa søppelet sitt der, utrolig kjedelig for oss som bor her og ikke får tømt søppelet vårt :( 

Veldig spesielt at det blir fult samme dagen som det er tømt. Selvsagt er det gjerne noen som har litt ekstra og skynter seg for å tømme sitt. Og kanskje noen som ikke tilhører borettslaget…men skal jo en del mengder til før det blir fult.

Vet du med sikkerhet at det er tømt? Kan tømming ha vært utsatt? Feks ikke kommet til pga snøværet som har vært flere steder?

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Syv poser, vanlige handlenett, er da ikke så mye til dere som tenker det..? Frokostblanding og melkekartonger fyller raskt opp noen poser her, selv når vi bretter opp alt. 
Men, til det viktigere. Dette bør du melde fra om til renovasjonsselskapet ditt. Vi hadde ikke egen container i regi av borettslaget, men brukte den offentlige. Om den ble full for raskt så meldte vi i fra. Da ble den tømt hyppigere en periode. Om det er i regi av borettslaget så melder du i fra til styret. 

Anonymkode: daddd...bd7

Det er iallfall mer enn vi har på et år. 

Anonymkode: a31df...198

Skrevet
h/k skrev (10 timer siden):

Julegavepapir er restavfall.... 

Det varierer. Her jeg bor sorteres gavepapir som papir.

Anonymkode: 47a11...703

Skrevet

Kan du ikke prøve å presse papiravfallet litt sammen ? Fullt blir det her også mellom hentingene,men jeg bruker å få kastet papp og pairavfallet i containeren.

Anonymkode: b4747...dc8

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har opplevd at folk kastet pappkasser uten å en gang brette dem flate og de burde heller kjørt og kastet det på gjenvinningsstasjonen. 

Anonymkode: d0e24...fda

Så du tror at de som ikke en gang gidder å brette kassen sammen gidder å kjøre til en gjenvinningsstasjon+ :ler:

Jeg bor i borettslag, men vi har heldigvis vår egen dunk til søppel, så når papirdunken min er full fordi jeg ikke gadd å sette den ut til tømming er det bare en jeg kan laste for det, meg selv.

Skrevet (endret)

Vi har 4-5 containere til papp/papir fordelt på 507 leiligheter. Det er en bestemt container som alltid blir fort full, mens det er god plass i resten av dem. Har egentlig aldri hatt problemer med å kaste papir og papp, for er en av dem full, så går jeg bare videre til neste som er rett i nærheten. 

Endret av Kittykat
Annonse
Skrevet

Rett etter jul var søppelrommet smekkfult. Der var papp, sekker med plast mm. Jeg leste på kalenderen fra kommunen, de skulle hente 2 uke i januar. Og de gjorde det. Rommet var strøkent etterpå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...