AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #1 Skrevet 4. februar 2024 Her jeg bor har jeg ikke fått kastet papiravfall siden romjula, og nå har jeg vel 7 poser med papiravfall som hoper seg opp. Det blir så utrolig fullt i de containerne som står nedi veien her, og selv om jeg prøver å kaste samme dag som de tømmer den så fylles det opp på bare noen timer. Det er like fullt i nabolaget her og. Det er 4 containere på 500 leiligheter, tydeligvis er det ikke nok. Flere som har det sånn? Jeg hatter rot og føler jeg bor på en søplefylling snart. Får evt sette det i boden. Anonymkode: bd513...cac
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #2 Skrevet 4. februar 2024 Her er det sjelden et problem. Vi har 3 containere på 100 boliger. Anonymkode: 7ec51...541 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #3 Skrevet 4. februar 2024 Har omtrent aldri opplevd at dunkene her har vært full. Hva sier styret til problemet hos dere? Men samtidig, 7 poser papiravfall på knapt en måned? Det høres ut som fryktelig mye papiravfall. Anonymkode: 1fa93...5e1 1 1
enkefru Skrevet 4. februar 2024 #4 Skrevet 4. februar 2024 Vi har nedgravde containere, og det er ikke noe problem å få kastet noe 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #5 Skrevet 4. februar 2024 Hadde ikke noe problem da jeg bodde i borettslag for der ble det tømt ganske hyppig. Flyttet for ikke så lenge siden inn i et mindre sameie og der var det helt håpløst siden det alltid var overfylt med en gang det ble tømt. Styret tok kontakt med kommunen og fikk innvilget økt hyppighet på tømmingen og etter det har det vært uproblematisk. mitt tips er å melde til styret og be de se på muligheter for å bedre situasjonen Anonymkode: cdcd5...b1e 5
Sugerøret Skrevet 4. februar 2024 #6 Skrevet 4. februar 2024 Har flere steder å kaste papp/papir & restavfall
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #7 Skrevet 4. februar 2024 Finns det ikke en miljøplass der man kan kaste det da? Anonymkode: e6c2f...45a
AnAngel Skrevet 4. februar 2024 #8 Skrevet 4. februar 2024 Sånn var det i mitt borettslag før også, men styret tok kontakt med kommunen (?), og da fikk vi i stedet for kontainer, to store søppelbokser eller hva jeg skal kalle dem De er nå innelåst i søppelhuset, tidligere sto containeren ute, de mente andre utenforstående kastet sitt papir der. 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #9 Skrevet 4. februar 2024 Har egen beholder for papiravfall. Felles for glass og metall. Tømmes en gang i måneden og har null problemer. Anonymkode: c25ea...e5b 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #10 Skrevet 4. februar 2024 Meld fra til styret hver fang det er fullt, så de får ordnet med flere containere eller hyppigere tømming. Anonymkode: 18b05...a47 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #11 Skrevet 4. februar 2024 Så vidt jeg kan se er det nok av avfallsdunker til både plast-, bio-, papir- og restavfall. De tømmes jevnlig, blir kun fullt rundt juletider eller når noen driver med utstrakt oppussing. Da skal man streng tatt ta pappen rett på fyllinga, men det skjer sjelden 😄 Anonymkode: 2b538...062 1
Gjest issoras Skrevet 4. februar 2024 #12 Skrevet 4. februar 2024 Vi har to nedgravde containere på 230 enheter. Kommunen varsles automatisk når de er fulle og da tømmes de innen en dag eller to. Be styret kontakte kommunen.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #13 Skrevet 4. februar 2024 Vi har 6 nedgravde containere for papp/papir på litt under 400 boenheter. Det hender at det blir fullt men stort sett går det greit å kvitte seg med selv store ting som embalasjen fra ny tv og slikt. Anonymkode: c8a31...d62
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #14 Skrevet 4. februar 2024 Vi har heldigvis egne bosspann til papir og papp, samt at vi kan levere papir og papp gratis hos BIR. Anonymkode: dc346...207
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #15 Skrevet 4. februar 2024 Vi har søppelrom med 10 containere på ca 50 leiligheter. Er kun problem i romjula, men etter så er det aldri fullt. Anonymkode: 8f130...2fe 2
Gogglebox Skrevet 4. februar 2024 #16 Skrevet 4. februar 2024 Kan det være sånn at det er noen som ikke bor der som dumper papiravfall hos dere? Hvis dunkene ikke er innelåst på et område kun beboere har tilgang til kan det fort være sånn at noen ser sitt snitt til å dumpe avfall hos andre for å slippe å betale for sitt eget. Hvis det er tilfelle ville jeg foreslått for styret å låse de inne på et egnet sted. Deretter ville jeg bedt styret sende skriv til samtlige beboere om at papir og papp skal komprimeres mest mulig. Det er utrolig hvor mye plass en kartong kan ta hvis den ikke er brettet sammen. 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #17 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har omtrent aldri opplevd at dunkene her har vært full. Hva sier styret til problemet hos dere? Men samtidig, 7 poser papiravfall på knapt en måned? Det høres ut som fryktelig mye papiravfall. Anonymkode: 1fa93...5e1 Jeg har ikke sagt fra til styret enda, men takk for tips. Skal jammen meg logge inn på Vibbo og si fra. Jeg har fortsatt ikke fått tømt alt søppelet fra julegavene jeg fikk, ble så fort fullt 😮 Derfor er det ekstra mye som har hopet seg opp. + aviser og annen papirsøppel. Jeg kikket i stad på papircontaineren, da er det mange luringer som har satt alt papirsøppelet sitt foran, siden det er så fullt og masse søppel som buler ut. Og de som tømmer gidder jo ikke ta med det, så da blir det en fin ekstra søppelhaug der. Ikke rart at det blir så fullt når det er 500 leiligheter som deler på disse containerne da. De har åpning på sidene som man bare dytter papirsøppel inn i, så det er mulig at det er andre som har gått tur etc som har benyttet de og. Sabla irriterende hvertfall, jeg har ikke bil og får ikke kjørt rundt og tømt det noe annet sted. Anonymkode: bd513...cac
h/k Skrevet 4. februar 2024 #18 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har ikke sagt fra til styret enda, men takk for tips. Skal jammen meg logge inn på Vibbo og si fra. Jeg har fortsatt ikke fått tømt alt søppelet fra julegavene jeg fikk, ble så fort fullt 😮 Derfor er det ekstra mye som har hopet seg opp. + aviser og annen papirsøppel. Jeg kikket i stad på papircontaineren, da er det mange luringer som har satt alt papirsøppelet sitt foran, siden det er så fullt og masse søppel som buler ut. Og de som tømmer gidder jo ikke ta med det, så da blir det en fin ekstra søppelhaug der. Ikke rart at det blir så fullt når det er 500 leiligheter som deler på disse containerne da. De har åpning på sidene som man bare dytter papirsøppel inn i, så det er mulig at det er andre som har gått tur etc som har benyttet de og. Sabla irriterende hvertfall, jeg har ikke bil og får ikke kjørt rundt og tømt det noe annet sted. Anonymkode: bd513...cac Julegavepapir er restavfall.... 2 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #19 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Her jeg bor har jeg ikke fått kastet papiravfall siden romjula, og nå har jeg vel 7 poser med papiravfall som hoper seg opp. Det blir så utrolig fullt i de containerne som står nedi veien her, og selv om jeg prøver å kaste samme dag som de tømmer den så fylles det opp på bare noen timer. Anonymkode: bd513...cac Hvordan greier du å produsere så mye papiravfall?? Jeg får ikke så mye i løpet av et år engang. Men til poenget, dersom dunkene fyller seg opp SÅ fort så er det mest sannsynlig noen som kommer kjørende på natta og dumper avfallet sitt i deres dunker. Anonymkode: c56ea...32e 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #20 Skrevet 4. februar 2024 h/k skrev (20 minutter siden): Julegavepapir er restavfall.... Er ikke julegavepapir, er pappavfall fra julegaver F.eks pappesker og sånt. Anonymkode: bd513...cac 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå