Gå til innhold

Sende i barnehagen dagen før operasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville dere gjort det? 
Jeg kjenner at det sitter langt inne å sende barnet i barnehagen imorgen. Barnet skal operere mandler og polypper på tirsdag og det går omgangssyke,forkjølelse og sånne ting nå.. 

Å kaste opp etter en operasjon i halsen er vel ikke akkurat ideelt. 
Hva ville dere gjort? Det er jo det å være hjemme ifra jobb jeg sliter med. Ingen av oss er jo syke, så hva sier man..

Anonymkode: 49513...08b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hold både deg og barnet ditt hjemme med god samvittighet. Om barnet blir syk, så blir operasjonen utsatt. Det er ikke gunstig for barnet.

Anonymkode: 60359...87f

• Liker 10
Skrevet

Ingen som kan passe barnet? Besteforeldre eller noe sånt? Kan du ta fri uten lønn? 

Anonymkode: c7536...ea8

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville gjort alt for å unngå bhg dagen før operasjonen. Alt unntatt å lyve altså. Feriedag, avspasering, fri uten lønn, familie/venner som kan passe, el.l?

Anonymkode: 61300...191

• Liker 7
Skrevet

Ta feriedag

Anonymkode: 0da88...d34

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingen som kan passe barnet? Besteforeldre eller noe sånt? Kan du ta fri uten lønn? 

Anonymkode: c7536...ea8

Nei ingen som kan passe barnet. Jeg kan jo sikkert ta fri uten lønn ja 🤔 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville holdt barnet hjemme, ja. Men sånne dager må man bruke avspasering på eller søke om ulønnet permisjon, så spørs om du er litt sent ute til å tenke på det. Har dere mulighet til å flekse på dagen eller skaffe barnepass ville jeg gjort det. 

Anonymkode: 825e6...ac9

• Liker 5
Skrevet

Hadde holdt barnet hjemme om det var mulighet for det. 

Anonymkode: 8d468...c71

• Liker 2
Skrevet

Jeg jobber i bhg,  og har hatt flere barn som har blitt operert for ulike ting. Alle barna har måtte være hjemme 1 uke for operasjon for å unngå smitte.  Heldig for dere om dere har sluppet det. Hadde ikke sent I bhg med den smittentrenden som er rundt forbi nå. 

Anonymkode: bcdf9...e7a

• Liker 1
Skrevet

Ville brukt syktbarndag, det er nok veldig lurt som en forberedelse til operasjonen.

Anonymkode: 0ad6e...0e2

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg jobber i bhg,  og har hatt flere barn som har blitt operert for ulike ting. Alle barna har måtte være hjemme 1 uke for operasjon for å unngå smitte.  Heldig for dere om dere har sluppet det. Hadde ikke sent I bhg med den smittentrenden som er rundt forbi nå. 

Anonymkode: bcdf9...e7a

Åja såpass. Nei ingen sa det til oss men ser jo at det er lurt. 

Skrevet

Hold hjemme. Er kjedelig å få utsatt operasjon eller være syk etter operasjon. Vi måtte holde vår hjemme 2 uker før en stor og viktig operasjon for å unngå smitte.

Anonymkode: 09237...ec9

Skrevet

Hold dere hjemme og finn på noe hyggelig sammen :) 

Skrevet

Ville blitt hjemme, bare ta fri uten lønn. 

Anonymkode: 9d7f5...f79

Skrevet

Det er så sinnsykt mye smitte rundt om i barnehager nå, hadde ikke sendt barnet i barnehagen. Hadde ringt sjefen og bedt om ulønnet permisjon eller avspasering.

Anonymkode: 243e3...069

• Liker 2
Skrevet

Hvis legen ikke spesifikt har sagt at dere bør være hjemme dagen før skjønner jeg ikke poenget. Hvis barnet blir smittet av noe på mandag vil det uansett ikke bryte ut så tidlig som på tirsdagen så det har ingen hensikt å bli hjemme. Hvis du likevel velger å ha barnet hjemme er det avspasering, ferie eller fri uten lønn som gjelder. Du tar selvsagt ikke sykt barn-dag eller annet for noe som ikke er sykdom eller nødvendig på annet vis.

Anonymkode: 6d209...123

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvis legen ikke spesifikt har sagt at dere bør være hjemme dagen før skjønner jeg ikke poenget. Hvis barnet blir smittet av noe på mandag vil det uansett ikke bryte ut så tidlig som på tirsdagen så det har ingen hensikt å bli hjemme. Hvis du likevel velger å ha barnet hjemme er det avspasering, ferie eller fri uten lønn som gjelder. Du tar selvsagt ikke sykt barn-dag eller annet for noe som ikke er sykdom eller nødvendig på annet vis.

Anonymkode: 6d209...123

Nei jeg også skjønner at det ikke vil bryte ut på tirsdag. Trodde jeg var tydelig på det da jeg skrev at det ville vært dumt å bli syk med nyoperert hals..

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ville holdt barnet hjemme. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ville dere gjort det? 
Jeg kjenner at det sitter langt inne å sende barnet i barnehagen imorgen. Barnet skal operere mandler og polypper på tirsdag og det går omgangssyke,forkjølelse og sånne ting nå.. 

Å kaste opp etter en operasjon i halsen er vel ikke akkurat ideelt. 
Hva ville dere gjort? Det er jo det å være hjemme ifra jobb jeg sliter med. Ingen av oss er jo syke, så hva sier man..

Vi holdt vår hjemme en uke før operasjon. Han var forkjølet kontinuerlig i bhg, så det var eneste mulighet. Vi måtte også få satt opp operasjonen om sommeren for at det skulle være minst mulig smitte. Var falske mandler og drenoperasjon.

Anonymkode: 219de...0d1

Skrevet

Ville holdt barnet hjemme i morgen. Obs barnet kan kaste opp etter operasjonen. Her ble to operert privat og så hjem noen timer etterpå. Gikk fint. Ene har en hudsykdom så de ville ikke operere han. Han fikk fjernet mandler og polypper på sykehuset, og han kastet opp midt på gulvet etter at han hadde kommet ut av sengen. 

Lykke til :) 

Anonymkode: d2f48...568

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...