AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #1 Skrevet 4. februar 2024 Jeg gikk fra samboeren min i desember. Under to måneder etter har jeg kysset og "holdt på" med ei annen dame. Vi har ikke ligget sammen. Vært ferdig med eks emosjonelt i over ett år. Hatt gode tanker om hu som jeg nå er litt ekstra close med, i mange år. Vi har super kjemi. Hun var gift med min beste kompis, som døde i bilulykke for tre år siden. Hun har vært alene siden. Jeg tror hun vil ha meg som sin kjæreste. Og jeg vil ha henne. Hun er på ingen måte Rebound, har kjent henne i årevis og vet hva jeg får og kunne aldri såret henne. Men jeg takler ikke skammen i det å finne ei ny så fort. Så typisk oss menn og jeg har alltid ledd av det og syns menn generelt er så dust som går så fort inn i noe nytt. Snakk om skjegget i postkassa. Men bør vi holde det hemmelig? Ligge lavt i terrenget? Vi har barn på hver vår side. To hver. Alle er mellom 14-20. Tanker? Anonymkode: 3dc94...e31 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #2 Skrevet 4. februar 2024 Jeg hadde holdt det hemmelig minst et år. Anonymkode: f5004...93b 3 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #3 Skrevet 4. februar 2024 16 minutter siden, AnonymBruker said: Så typisk oss menn og jeg har alltid ledd av det og syns menn generelt er så dust som går så fort inn i noe nytt. Snakk om skjegget i postkassa. Og disse forholdene, har de pleid å vare? Og tror du mennene trodde det skulle bli langvarig? Anonymkode: bbcd4...7e2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #4 Skrevet 4. februar 2024 Siden barn er involvert, bør dere ligge lavt en stund. Anonymkode: 2605c...bb8
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #5 Skrevet 4. februar 2024 Ligg lavt og kos dere. Livet får man bare 1 gang og nyt det til det fulle. Hva andre måtte mene er jo ikke viktig i det store å det hele. Lykke til!! Anonymkode: 917a7...883 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #6 Skrevet 4. februar 2024 Hvor lenge varte det forrige forholdet med din eks samboer? Er hun mor til barna? Høres ustabilt ut for barna. Anonymkode: b4bec...0bd
Irak Skrevet 4. februar 2024 #7 Skrevet 4. februar 2024 Hvis dere begge føler at det er dere to så go for it ❤️. Livet er skjørt, og kjærlighet er verdt å satse på ❤️. Selvfølgelig som de andre skriver over her, tenk på barna.... Vær skånsom før dere involverer de.. Nyt hverandre i mellomtiden, og kos dere ❤️. Heier alltid på kjærligheten jeg ❤️. Hva andre tenker er irrelevant, dog forstår jeg godt hvorfor du tenker som du gjør.... Man har ikke lyst til å bli uglesett heller med det første.... Så ta det i deres tempo, og gjør det som føles riktig ut for dere... Snakk godt sammen om det så blir det nok bra skal du se ❤️👌 1
ennivk Skrevet 4. februar 2024 #8 Skrevet 4. februar 2024 Jeg tror jeg har kommentert hver gang du har bedt om råd rundt denne problemstillingen. Siden du har et stort behov for å diskutere dette, så tolker jeg det slik at fornuften din vet hva som er riktig, men at du blir styrt av følelsene dine. Du søker bekreftelse fra fremmede om at det du nå gjør er riktig. Skammen din forteller deg at du nå ikke handler etter dine egne verdier. Du kan fortelle deg selv at det ikke er en rebound, men det er akkurat det dette er. Definisjonen på en rebound er å gå inn i et forhold før du har prosessert ferdig det du var i. Selv om du var emosjonelt ferdig med din eks, så er det mye igjen å prosessere. Du har vært i et forhold i veldig mange år, og det tar lang tid å avvikle. Mange praktiske ting som skal samarbeides om, mange følelser som dukker opp underveis i prosessen og barn som skal gjennom sin sorg. Hun har vært din veninne i flere år. Du tror du vet hva du får. Men du har aldri vært i et forhold med henne, så du kan ikke fullt ut vite hvordan deres dynamikk vil være i et forhold. Derfor vet du ikke helt hva du får. Jeg synes ikke du skal holde det hemmelig hvis du bestemmer deg for å satse. Du må stå for den du er og de valgene du tar. Det er også svært ufint overfor ny partner å holde henne hemmelig. 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #9 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Og disse forholdene, har de pleid å vare? Og tror du mennene trodde det skulle bli langvarig? Anonymkode: bbcd4...7e2 Jeg har tre kompiser som fant sin store kjærlighet midt i smerten over et brudd. Helt absurd. Disse holder fortsatt sammen, mange år etter. Det sies jo at " pain is the best season for finding true love". Er vel noe i det. Så har jeg også et par kompiser som helt klart visste at det var Rebound og at de bare trengte ei for en periode. Det syns jeg er stygt og å bruke mennesker. Kunne aldri gjort det, kunne faktisk aldri hatt sex uten følelser til stede. Anonymkode: 3dc94...e31
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #10 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Ligg lavt og kos dere. Livet får man bare 1 gang og nyt det til det fulle. Hva andre måtte mene er jo ikke viktig i det store å det hele. Lykke til!! Anonymkode: 917a7...883 Du har rett i dette tenker jeg men føles rart å skulle gjemme oss bort. Og når det er sagt, så er det helt helt nødvendig mtp barna. AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvor lenge varte det forrige forholdet med din eks samboer? Er hun mor til barna? Høres ustabilt ut for barna. Anonymkode: b4bec...0bd Hun er mor til det eneste barnet jeg har. Men jeg fikk en bonus på kjøpet. Vært samboere 14 år. Aldri utroskap fra min side. Hennes derimot.... Det var det som tok knekken på forholdet. Anonymkode: 3dc94...e31 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #11 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har tre kompiser som fant sin store kjærlighet midt i smerten over et brudd. Helt absurd. Disse holder fortsatt sammen, mange år etter. Det sies jo at " pain is the best season for finding true love". Er vel noe i det. Så har jeg også et par kompiser som helt klart visste at det var Rebound og at de bare trengte ei for en periode. Det syns jeg er stygt og å bruke mennesker. Kunne aldri gjort det, kunne faktisk aldri hatt sex uten følelser til stede. Anonymkode: 3dc94...e31 Tror dette blir en selvoppfyllende profeti. Man er så ødelagt etter det forholdet som knuste en at man går på akkord med seg selv med den nye personen kun for å døyve smerten. Man kan passe sammen med flere, men må ta det man får. Når man ikke får den man egentlig vil ha. Anonymkode: b4bec...0bd 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #12 Skrevet 4. februar 2024 Irak skrev (23 minutter siden): Hvis dere begge føler at det er dere to så go for it ❤️. Livet er skjørt, og kjærlighet er verdt å satse på ❤️. Selvfølgelig som de andre skriver over her, tenk på barna.... Vær skånsom før dere involverer de.. Nyt hverandre i mellomtiden, og kos dere ❤️. Heier alltid på kjærligheten jeg ❤️. Hva andre tenker er irrelevant, dog forstår jeg godt hvorfor du tenker som du gjør.... Man har ikke lyst til å bli uglesett heller med det første.... Så ta det i deres tempo, og gjør det som føles riktig ut for dere... Snakk godt sammen om det så blir det nok bra skal du se ❤️👌 Tusen takk! Jeg følger deg i dette og vi føler virkelig at vi er "meant to be". Men tror vi bør ligge lavt en stund. Rykter går fort og vi ønsker ikke å gjøre ting vanskeligere for mine to. (biol barn og ste-barn) Hennes barn ønsker seg en mann i livet hennes, så det er ikke fullt så komplisert. Men for meg er det viktig at barna får bearbeidet og er trygge før jeg presenterer en ny. Tror kanskje det er lurt å gi det ett års tid faktisk. Anonymkode: 3dc94...e31 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #13 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror dette blir en selvoppfyllende profeti. Man er så ødelagt etter det forholdet som knuste en at man går på akkord med seg selv med den nye personen kun for å døyve smerten. Man kan passe sammen med flere, men må ta det man får. Når man ikke får den man egentlig vil ha. Anonymkode: b4bec...0bd Skjønner tanken. Men jeg vil overhode ikke ha non eks. Heller ingen andre enn hun nye. Så jeg tror det er fullt mulig. Anonymkode: 3dc94...e31 1
Blåtrå Skrevet 4. februar 2024 #14 Skrevet 4. februar 2024 Kos dere❤️ men hold dere lavt i terrenget en stund. 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #15 Skrevet 4. februar 2024 ennivk skrev (13 minutter siden): Jeg tror jeg har kommentert hver gang du har bedt om råd rundt denne problemstillingen. Siden du har et stort behov for å diskutere dette, så tolker jeg det slik at fornuften din vet hva som er riktig, men at du blir styrt av følelsene dine. Du søker bekreftelse fra fremmede om at det du nå gjør er riktig. Skammen din forteller deg at du nå ikke handler etter dine egne verdier. Du kan fortelle deg selv at det ikke er en rebound, men det er akkurat det dette er. Definisjonen på en rebound er å gå inn i et forhold før du har prosessert ferdig det du var i. Selv om du var emosjonelt ferdig med din eks, så er det mye igjen å prosessere. Du har vært i et forhold i veldig mange år, og det tar lang tid å avvikle. Mange praktiske ting som skal samarbeides om, mange følelser som dukker opp underveis i prosessen og barn som skal gjennom sin sorg. Hun har vært din veninne i flere år. Du tror du vet hva du får. Men du har aldri vært i et forhold med henne, så du kan ikke fullt ut vite hvordan deres dynamikk vil være i et forhold. Derfor vet du ikke helt hva du får. Jeg synes ikke du skal holde det hemmelig hvis du bestemmer deg for å satse. Du må stå for den du er og de valgene du tar. Det er også svært ufint overfor ny partner å holde henne hemmelig. Hei der. Jeg har kun postet noe om dette på et annet forum for noen uker siden. Har derimot sett et lignende innlegg her om en dame som ble sammen med sin beste venn etter bruddet, tror jeg. Kanskje det er hva du sikter til. Uansett takk for svaret ditt. Hvis rebound er å gå inn i noe før man har bearbeidet ferdig, ja ok, da skjønner jeg. Jeg trodde Rebound var å bruke en annen for å komme over en annen og at man vet at dette ikke vil vare, det er midlertidig. I mitt tilfelle er det ikke midlertidig. Jeg har også gått til psykolog siste året og snakket og bearbeidet et kommende brudd. Klart det fortsatt er mye å bearbeide men er det umulig å fortsatt gå til psykolog, bearbeide og prosessere selv om man har en man står ekstra nær? Det er ikke slik at vi har hatt sex enda heller. Jeg vil vite at hun er helt trygg og komfortabel med det og at hun skal vite hun ikke er en rebound. Skjønner? 😊 Tror nok det er lurt å ta dette i rolig tempo. Vi har jo god tid. Og jeg skjønner det med å holde noen hemmelig, nei, det er ikke greit. Enig i det. Men når er det egentlig innafor å gå ut offentlig med at man har gått videre? Etter et år? 8 mndr? To år? Anonymkode: 3dc94...e31
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #16 Skrevet 4. februar 2024 Du skriver nå at eksen var utro. Da syntes jeg det blir noe annet. Da syntes jeg ikke det er for tidlig å vise verden at det er dere. Anonymkode: b4bec...0bd 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #17 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du skriver nå at eksen var utro. Da syntes jeg det blir noe annet. Da syntes jeg ikke det er for tidlig å vise verden at det er dere. Anonymkode: b4bec...0bd Ja utro i årevis. 😢Kanskje ikke så rart at jeg sakte men sikkert ble ferdig med henne emosjonelt sett.... Anonymkode: 3dc94...e31
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #18 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde holdt det hemmelig minst et år. Anonymkode: f5004...93b Absolutt! Anonymkode: 75e6a...7fe
ennivk Skrevet 4. februar 2024 #19 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror nok det er lurt å ta dette i rolig tempo. Vi har jo god tid. Og jeg skjønner det med å holde noen hemmelig, nei, det er ikke greit. Enig i det. Men når er det egentlig innafor å gå ut offentlig med at man har gått videre? Etter et år? 8 mndr? To år? Det er helt umulig å si noe om tidspunkt. Det avgjørende er hva som er vikitgst for deg, hvilke verdier som styrer deg. Er det viktigst for deg å bli sett på som en god mann fra omgivelsene og ikke bli dømt? Da vil jeg si ca et år. Er det viktigst for deg at barna opplever å bli tatt vare på i prosessen, de får tid til å bearbeide sin sorg over bruddet og at de får oppleve foreldre som samarbeider og har gode følelser for hverandre. Da kan det ta flere år. Er det viktigste å ta vare på den kommende partner? Da bør du være klar for å fortelle med en gang dere bestemmer dere for å satse. Mange kvinner har lært "the hard way" at de ikke skal involvere seg med menn som ikke er helt klar. Å være en hemmelighet lenge, kan gjøre det vanskelig å endre dynamikken i forholdet på et senere tidspunkt. Det er tøft å være en hemmelighet og alltid bli prioritert bak alle andre sine følelser og alt annet praktisk en mann skal håndtere etter et brudd. Mitt råd er å sette det nye forholdet på vent, håndtere alt som skal håndteres og ta opp igjen kontakt når du er klar for å ikke måtte leve i skam eller holde noe hemmelig. Av respekt for denne nye, deg selv og dine barn. Du kommer nok ikke til å følge mitt råd, og det er fullt forståelig siden du er så følelsesmessig engasjert.
Tarzani Skrevet 4. februar 2024 #20 Skrevet 4. februar 2024 Jeg brukte 1 mnd fra jeg flytta ut fra xen til jeg traff min nåværende mann. Var sammen med x i 4-5 år, og det siste året vi var sammen gjorde jeg meg nok emosjonelt ferdig med han mens jeg prøvde å få det til å fungere. Opplevde utroskap et par år før jeg gikk. Helt sikkert mange som tenkte at mitt nye forhold aldri kom til å vare, men nå har vi vært et par i 16 år, har fått flere barn sammen og er lykkeligere enn jeg noensinne var med xen. kjør på dersom du føler at det er det riktige! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå