Gå til innhold

ADHD Uoppmerksom type / Medisnering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg vurderer å utrede meg for dette da jeg er et sammensurium av rot, følelser, indre uro og utålmodighet. Håper da på medisinering

Jeg lurer på noen kan fortelle litt om hvordan medisinering fungerer. Får man mental og kroppslig ro? Jeg ønsker meg noen pauser i livet, og evnen til å gjennomføre ting jeg starter på. 

Takk

Anonymkode: 47f43...8fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viktig å være klar over at medisiner ikke fungerer for alle. Noen har bra effekt, noen helt middels og andre ikke i det hele tatt. Andre igjen får alvorlige bivirkninger og kan ikke bruke medisin. Selv er jeg midt i utprøving og hadde håpet på den roen, men foreløpig har jeg ikke det. Jeg har litt mer ryddig tankerekke og klarer å holde tråden litt bedre i hverdagen, men ellers lite effekt. Håper fremdeles jeg skal finne en type som fungerer bedre, men det er ikke sikkert det går. 

Anonymkode: 50206...05f

• Nyttig 1
Skrevet

Kan bare forklare hvordan ungdommen her opplevde det da hun startet på medisiner. Det er som natt og dag. Uten medisiner har hun problemer med å fokusere, kommer  ikke i gang med skolearbeid og andre oppgaver, trøtt og generelt uoppmerksom. 

Med medisiner får hun frem sitt egentlige jeg, hun gjør det veldig bra på skolen, får gjort det hun skal og er generelt mer opplagt. Dersom hun ikke tar medisiner en dag når hun skal på jobb f.eks så sier hun det er tyngre, mer kaos i hodet. 

Ser noen skriver at de opplevde at det ble rolig i hodet da de startet på medisiner. Det opplevde ikke hun, men i løpet av opptrappingen merket hun gradvis mer effekt av medisinene.  

Anonymkode: 91063...214

Skrevet

Blir litt jevnere i humøret, ellers fortsatt meg selv. Er som å være hudløs uten medisin. Med medisin får følelsene og hjernen et lite filter som gjør at jeg ikke like lett blir overveldet av ALT. Men er ikke super-petimeter av den, grunn, altså.

Anonymkode: e831b...704

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...