AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #1 Skrevet 4. februar 2024 Til vanlig har jeg veldig regelmessig menstrasjon. Men etter at jeg begynte på ketogent kosthold og gått noen uker på dette, så har nå mensen vart i 10 dager (vanligvis så har den bare vart i 3-4 dager). Er dette tegn på hormonendringer pga kostholdet? Har også fått litt småkviser i pannen som jeg ikke har hatt siden jeg var i puberteten. Ellers så virker huden ganske fresh. Dere som har gått eller går på ketogentkosthold.. hvilken endringer merket dere angående hud, hår, hormoner, energi osv? Anonymkode: 4a45c...932
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #2 Skrevet 5. februar 2024 Ble slapp og lat, kviser og fæl hud. Hvorfor går du på denne dietten? Anonymkode: 0bd93...bf7
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #3 Skrevet 5. februar 2024 Hvor lenge har dette pågått? Det kan ta litt tid før hormonene finner sin nye balanse. Jeg opplever også at gammelt avfall blir presset ut i starten når jeg spiser rent igjen etter en pause, så jeg får også kviser når jeg begynner i ketose. Men mensen blir for meg kortere og jeg blør mindre når jeg er i ketose. Slapphet er vanlig første måneden. Kroppen må lære å bruke fett og ketoner som energi like effektivt som den før brukte sukker. Anonymkode: c6de4...34f
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #4 Skrevet 5. februar 2024 Ketogent kosthold er bare sunt så lenge man begrenser inntaket av fett og øker på med grønnsaker med lav gi. Hormonendringer forstyrrer endel første tiden før det justerer seg inn. Om du spiser ketogent for å gå ned i vekt ligger du i kaloriunderskudd og det i seg selv kan gi forstyrrelser. Anonymkode: c4ebf...455
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #5 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Ketogent kosthold er bare sunt så lenge man begrenser inntaket av fett og øker på med grønnsaker med lav gi. Anonymkode: c4ebf...455 Begrenser inntaket av fett? Det er ikke noe galt med sunt, animalsk fett. Men frøoljer bør man ikke spise. Man SKAL spise en del fett når man spiser lite karbohydrater. Protein er en dårlig energikilde. Man må spise enten karbohydrater eller fett som energikilde. Anonymkode: c6de4...34f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå