AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #1 Skrevet 4. februar 2024 Jeg er plaget med ekstraslag, men har sjekket det ut hos kardiolog som ikke har vist at noe er galt. Likevel blir jeg veldig stressa av dem. Jeg har gått lenge til psykolog, men det hjelper dessverre ikke. Det aller verste er når jeg får dem i møter på jobb. Jeg hopper nesten i stolen og flere ganger har folk spurt om det går bra med meg. Jeg synes det er så flaut og vil så gjerne klare å få dem og bare tenke "åja, der kom det et ekstraslag, jaja". Men for meg føles det som å få støt eller brenne seg på en stekeplate, det er ren refleks at jeg skvetter. De kommer veldig brått og kan til tider oppleves ganske kraftig, så det er vanskelig å øve seg på det også. Men håper noen har tips! Jeg driver med yoga og stressmestring, men det vil alltids være situasjoner med stress hvor de kommer. Anonymkode: 839ff...b18
Millinea Skrevet 4. februar 2024 #2 Skrevet 4. februar 2024 Har ingen andre fungerende råd (for meg ihvertfall) enn betablokkere.. Gleder meg til å starte opp igjen etter graviditeten. Har du gått med 24 timers ekg for å kartlegge "problemet" litt nøyere?
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #3 Skrevet 4. februar 2024 Min mann har ekstraslag. Men han merker det ikke i hele tatt. Jeg har villa spurt om henvisning til hjertespesialist. Så får du undersøkt grundig. For man skal ikke skvette hver gang og at du føler at du får et støt. Anonymkode: 78b9e...900
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #4 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min mann har ekstraslag. Men han merker det ikke i hele tatt. Jeg har villa spurt om henvisning til hjertespesialist. Så får du undersøkt grundig. For man skal ikke skvette hver gang og at du føler at du får et støt. Anonymkode: 78b9e...900 Er ikke kardiolog hjertespesialist? Anonymkode: 0822a...c6f 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #5 Skrevet 4. februar 2024 Yoga og stressmestring er bra, når stress går ned blir slagene færre. Fortsett med det. Jeg ble også kvitt mange av mine dobbeltslag når jeg kuttet helt ut kaffe. Øv på det du har av lært hos psykologen. Det tar tid og øvelse å endre automatiske tanker. Jeg har gått fra å reagere med adrenalin som strømmer som is ut i hele kroppen, at noe er alvorlig galt og jeg kommer til å dø til å knapt merke det og tenke "samme det". Skal vedde på at ingen ser at du "hopper i stolen". De er opptatt med møtet og ingen synes det er så spennende om noen rører litt på seg at det er noe å lure på. Du kan uansett ikke noe for det og hvis det er noen raringer som er ekstremt opptatte av små detaljer om andre så er det ikke noe du kan gjøre med det. Sånne folk vil alltid finne ett eller annet å lure på. Andres tanker nytter det ikke å gjøre gjetninger om eller prøve å styre. Det er helt umulig. Du kan blåse i akkurat det der. Anonymkode: b35f7...9c6 1
Eloise12345 Skrevet 4. februar 2024 #6 Skrevet 4. februar 2024 (endret) Jeg er en del plaget med ekstraslag. Men jeg skvetter ikke. Ville tatt det opp med lege på nytt. Kan være fordi at du er redd slagene. Men viktig å prate med legen om hvordan dette plager deg. Endret 4. februar 2024 av Eloise12345
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #7 Skrevet 4. februar 2024 Prøv å få ned stressnivået ditt over tid, så vil ekstraslagene bli færre og mindre plagsomme. Anonymkode: 8389c...b9a
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #8 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Yoga og stressmestring er bra, når stress går ned blir slagene færre. Fortsett med det. Jeg ble også kvitt mange av mine dobbeltslag når jeg kuttet helt ut kaffe. Øv på det du har av lært hos psykologen. Det tar tid og øvelse å endre automatiske tanker. Jeg har gått fra å reagere med adrenalin som strømmer som is ut i hele kroppen, at noe er alvorlig galt og jeg kommer til å dø til å knapt merke det og tenke "samme det". Skal vedde på at ingen ser at du "hopper i stolen". De er opptatt med møtet og ingen synes det er så spennende om noen rører litt på seg at det er noe å lure på. Du kan uansett ikke noe for det og hvis det er noen raringer som er ekstremt opptatte av små detaljer om andre så er det ikke noe du kan gjøre med det. Sånne folk vil alltid finne ett eller annet å lure på. Andres tanker nytter det ikke å gjøre gjetninger om eller prøve å styre. Det er helt umulig. Du kan blåse i akkurat det der. Anonymkode: b35f7...9c6 Leste du ikke "Flere ganger har folk spurt om det går bra med meg"? Anonymkode: 0822a...c6f
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #9 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Leste du ikke "Flere ganger har folk spurt om det går bra med meg"? Anonymkode: 0822a...c6f Gjorde vel ikke det, men er det egentlig så flaut? Det er ikke som om du kaster opp på bordet eller bæsjer i buksa. Det er jo ikke til ubehag for noen andre enn deg selv. Å nei, noen så at jeg gjorde en bevegelse liksom. Du må jo få lov til å leve. Anonymkode: b35f7...9c6
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #10 Skrevet 4. februar 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Gjorde vel ikke det, men er det egentlig så flaut? Det er ikke som om du kaster opp på bordet eller bæsjer i buksa. Det er jo ikke til ubehag for noen andre enn deg selv. Å nei, noen så at jeg gjorde en bevegelse liksom. Du må jo få lov til å leve. Anonymkode: b35f7...9c6 Hei, var ikke jeg, TS, som skrev meldingen, men jeg er egentlig helt enig i det du sier. Får nok ekstraslag i møter hvis jeg blir nervøs eller litt engasjert, også blir jeg redd for at det skal oppstå en situasjon jeg kan bli flau av. Men det er jo egentlig ingenting å være flau over. Noen lever jo med Tourettes hvor de ikke kan kontrollere banning og verbale utbrudd, dette er jo mye mindre synlig enn det. Har prøvd betablokere, det gav meg egentlig bare litt lavere puls. Er veldig merkbart at jeg får ekstraslag når jeg blir stressa eller nervøs, så det er psykisk betinget hos meg. Er i relativt god form og helse ellers, og kardiologen sa at jeg har mindre ekstraslag enn mange andre har. Men jeg merker de nok mye mer. Må nok jobbe enda mer med å koble meg litt av det som skjer i kroppen. Anonymkode: 839ff...b18
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #11 Skrevet 4. februar 2024 TS har du noen i nær familie med hjerteproblemer? Anonymkode: 0822a...c6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå