AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #1 Skrevet 4. februar 2024 Mtp tenner er disse bra? Anonymkode: 2c170...042
Troyamin Skrevet 4. februar 2024 #2 Skrevet 4. februar 2024 Gi heller noe skikkelig å tygge på. Rå knoker, kalkunhals e.l. Det sier seg selv at dentastix ikke er sunt: "Korn, vegetabilske biprodukter, mineraler hvorav 2.7% natriumtrifosfat, kjøtt og animalske biprodukter, olie og fettstoffer. 305kcal pr 100 gram." 1
KnitAndCoffee Skrevet 4. februar 2024 #3 Skrevet 4. februar 2024 Den er ikke verre enn mye annet, men det er godteri for hund og som med alt godteri, alt med måte. De er heller ikke så langdryg som det ser ut til på reklamene, så som "tannpuss" så er den nok ikke egnet etter min erfaring. Tror tannlegen min hadde sett rart på meg hvis jeg hadde sagt at jeg pusser tennene mine i 15 sekunder. 😆
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #4 Skrevet 4. februar 2024 KnitAndCoffee skrev (1 minutt siden): Den er ikke verre enn mye annet, men det er godteri for hund og som med alt godteri, alt med måte. De er heller ikke så langdryg som det ser ut til på reklamene, så som "tannpuss" så er den nok ikke egnet etter min erfaring. Tror tannlegen min hadde sett rart på meg hvis jeg hadde sagt at jeg pusser tennene mine i 15 sekunder. 😆 Min bruker lang tid på de, men det er ennå en valp. Jeg øver på å få pusse tennene, men det går ikke bra så langt. Så trenger nod som hjelper mtp tenner. Anonymkode: 2c170...042
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #5 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Min bruker lang tid på de, men det er ennå en valp. Jeg øver på å få pusse tennene, men det går ikke bra så langt. Så trenger nod som hjelper mtp tenner. Anonymkode: 2c170...042 Syns veterinæren jeg bruker sa det fint "hadde de fungert som tannrensere ville man fått tilsvarende til mennesker". Det beste er tannpuss, og du må rett og slett bare fortsette å øve. Jeg har samme "problem", men det går bedre og bedre for hver dag, og så gir jeg en liten bit DentaLife (kjøper de minste og deler i tre biter) som belønning etter pussingen. Anonymkode: 7b5da...426
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #6 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Syns veterinæren jeg bruker sa det fint "hadde de fungert som tannrensere ville man fått tilsvarende til mennesker". Det beste er tannpuss, og du må rett og slett bare fortsette å øve. Jeg har samme "problem", men det går bedre og bedre for hver dag, og så gir jeg en liten bit DentaLife (kjøper de minste og deler i tre biter) som belønning etter pussingen. Anonymkode: 7b5da...426 Ja, får fortsette å øve. Men hun blir helt krakilsk når jeg skal se på tennene og ennå verre putte noe i munnen hennes. Hun er veldig urolig under kloklipp også, men ikke like ille så der har jeg klart å holde klørne korte. Anonymkode: 2c170...042 1
Gliffy Skrevet 4. februar 2024 #7 Skrevet 4. februar 2024 35 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, får fortsette å øve. Men hun blir helt krakilsk når jeg skal se på tennene og ennå verre putte noe i munnen hennes. Hun er veldig urolig under kloklipp også, men ikke like ille så der har jeg klart å holde klørne korte. Anonymkode: 2c170...042 Kanskje se på et kurs i husbandry? Har hjulpet oss veldig, vibkan klippe klør helt uten drama nå, før fikk vi ikke ta på potene en gang
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #8 Skrevet 4. februar 2024 Gliffy skrev (2 minutter siden): Kanskje se på et kurs i husbandry? Har hjulpet oss veldig, vibkan klippe klør helt uten drama nå, før fikk vi ikke ta på potene en gang Hun er veldig komfortabel med at jeg håndterer potene. Det gjør jeg også når vi koser. Men hun liker ikke så godt når vi klipper. Tar ca litt av to klør hver dag samtidig som hun får masse ros og godbiter. Håper hun skal bli ordentlig komfortabel etter hvert. Hva er husbandry? Anonymkode: 2c170...042
Gliffy Skrevet 4. februar 2024 #9 Skrevet 4. februar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Hun er veldig komfortabel med at jeg håndterer potene. Det gjør jeg også når vi koser. Men hun liker ikke så godt når vi klipper. Tar ca litt av to klør hver dag samtidig som hun får masse ros og godbiter. Håper hun skal bli ordentlig komfortabel etter hvert. Hva er husbandry? Anonymkode: 2c170...042 Det er en treningsmetode for å lære hunden til å bli komfortabel med håndtering. Går ut på å gi hunden mer kontroll over situasjonen, det brukes mye på andre dyr også i dyreparker der de må behandle ville dyr. Til og med på sjøløver. https://www.husbandry.no/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå