AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #1 Skrevet 4. februar 2024 Flere som har det slik? Er en mann i midten av 40-årene, som egentlig har «alt». Kone, barn, hus, bil og er gjeldsfri. Eget firma med ansatte som går bra. Har ikke hytte da, men planlegger det om et par år 😅 Jeg merker det best når jeg reiser. Reiser alene 1-2 ganger i året (mye oftere før når jeg var singel). Har aldri bodd på noe luksus hotell eller noe. Finner alltid billigste hotell gjerne i områder det «advares» mot. Ikke at det er så farlig i europa, men i for eksempel New York og San Francisco føler man tydelig på at miljøene er noe helt annet enn i norge. Elsker å gå rundt blant de narkomane, prostituerte og skyggesiden av samfunnet. Prater gjerne litt med dem (men aldri interessert i å kjøpe noe av dem). Gir dem en slant eller mat osv. Lurer på hvorfor jeg er slik, og om andre har hørt om noe liknende? Eneste jeg kan tenke meg er at jeg har en følelse av at jeg har det så bra fordi jeg har hatt flaks. Jeg har tilfeldigvis valgt de rette studiene, tilfeldigvis fått de rette jobbene og nå også de rette ansatte. Men føler ikke at det er noe fortjent, jeg har bare trillet de rette terningene, liksom. Egentlig føler jeg meg mest hjemme hos dem, de narkomane og prostituerte. Jeg føler ikke at jeg er noe bedre enn dem, liksom. Så det er noe behagelig ved å omgås dem. Noe veldig ekte og menneskelig. Anonymkode: 3f3cc...661 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #2 Skrevet 4. februar 2024 Det kalles slum tourism og er populært blant overklassen i USA. Man ønsker å se livets skyggesider uten at man trenger å delta selv. De moralske aspektene befinner seg i gråsoner. Anonymkode: 2f4ac...d85 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #3 Skrevet 4. februar 2024 Det er noe som heter Survivor guilt som jeg tror mange av oss har et snev av, uten å noensinne kunne fylle diagnosekriteriene. Og det kan slå litt forskjellig ut. Du har et sett med ting du gjerne gjør. Men felles er det at man vil så gjerne hjelpe, for å utligne noe av gapet mellom en selv og de som ikke var så "heldige". Man strekker seg langt, ofte ender man opp med å utslette seg selv. Det vondeste er for mange at det for utenforstående kan se ut som man gjør det fordi man føler seg bedre enn dem man prøver å hjelpe. Og så er det tvert imot fordi man føler at man ikke er noe mer verdt bare fordi man har oppnådd det man har oppnådd, for man tillegger det utelukkende flaks. Anonymkode: c9b28...299
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #4 Skrevet 10. februar 2024 Nei, oppsøker ikke slikt. Det tør jeg ikke. Men tiltrekkes gjerne menn i hettegenser og litt bøllete utseende, rent seksuelt. Selv om jeg aldri har vært sammen med en slik mann. Altså, min mann går i hettegenser hjemme, men jeg tenker en litt skater/ rapper aktig østkanttype. Anonymkode: 8abf5...a88
NatNat Skrevet 10. februar 2024 #5 Skrevet 10. februar 2024 On 2/4/2024 at 9:12 AM, AnonymBruker said: Egentlig føler jeg meg mest hjemme hos dem, de narkomane og prostituerte. Jeg føler ikke at jeg er noe bedre enn dem, liksom. Så det er noe behagelig ved å omgås dem. Noe veldig ekte og menneskelig. 👍helt enig.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #6 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 4.2.2024 den 9.12): Egentlig føler jeg meg mest hjemme hos dem, de narkomane og prostituerte. Jeg føler ikke at jeg er noe bedre enn dem, liksom. Så det er noe behagelig ved å omgås dem. Noe veldig ekte og menneskelig. Anonymkode: 3f3cc...661 For det første er det veldig fint at du føler det på den måten, det viser at du har empati, og ikke ser på slike mennesker som avskum. Men likevel - du er turist, som en nevnte, du er på menneskelig safari. Du er ikke selv nede i grumset hvor alt handler om å overleve. Anonymkode: c25c1...8a6 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #7 Skrevet 11. februar 2024 yoooo… Noen ganger bare står jeg med dem litt fordi de ikke krever at man skal ha en mening liksom for dem. De er bare glad man ikke er koko, haha, ikke kravstore… setter pris på da. Anonymkode: 261e5...1df
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #8 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 4.2.2024 den 9.12): Jeg føler ikke at jeg er noe bedre enn dem, liksom. Så det er noe behagelig ved å omgås dem. Noe veldig ekte og menneskelig. Anonymkode: 3f3cc...661 Føler du deg bedre enn folk som ikke er hjemløs/narkomane osv? Det kalles forsåvidt slum tourism, eller noen sier vel "go slumming"... Anonymkode: b7291...ae6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå