AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #1 Skrevet 4. februar 2024 Vi vurderer å kjøpe bolig, men det er blitt påvist skjeggkre på badet. Veldig synd for jeg liker beliggenheten, huset og det er nære jobben min. 😕 Jeg tenker å legge inn bud og pusse opp badet, muligens kun skifte ut gulv, men da må vi ut med minst 100 tusen for det da. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: e3d47...abb
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #2 Skrevet 4. februar 2024 Kjøpt det. Du trenger ikke pusse opp badet? Forsikringen dekker vel det meste og får skjeggkreene bort. Skjeggkre kommer ikke av fukt, det er sølvkre. Anonymkode: 59d85...4a0 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #3 Skrevet 4. februar 2024 Høres mer ut som sølvkre. Skjeggkre er i hele huset. Anonymkode: bc9c7...7bb 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #4 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjøpt det. Du trenger ikke pusse opp badet? Forsikringen dekker vel det meste og får skjeggkreene bort. Skjeggkre kommer ikke av fukt, det er sølvkre. Anonymkode: 59d85...4a0 Hva kommer skjeggkre av? Dekker forsikringen dette selv om problemet er der fra før av? Da lurer jeg hvorfor den tidligere eieren ikke gjorde noe med det. Anonymkode: e3d47...abb
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #5 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kjøpt det. Du trenger ikke pusse opp badet? Forsikringen dekker vel det meste og får skjeggkreene bort. Skjeggkre kommer ikke av fukt, det er sølvkre. Anonymkode: 59d85...4a0 Du får ikke igjen på forsikring når det er kjent at det er skadedyr i huset. Anonymkode: 0fafa...5a6 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #6 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi vurderer å kjøpe bolig, men det er blitt påvist skjeggkre på badet. Veldig synd for jeg liker beliggenheten, huset og det er nære jobben min. 😕 Jeg tenker å legge inn bud og pusse opp badet, muligens kun skifte ut gulv, men da må vi ut med minst 100 tusen for det da. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: e3d47...abb Veldig mange hus har sølvkre. Vi hadde det på badet. Null problem. Et økende antall hus har skjeggkre. De finnes typisk i hele huset og ikke bare der det er fuktig. De er vanskeligere å leve med, men jeg har inntrykk av at det har kommet metoder nå. Skadedyrkontrollen vet sikkert hvordan, men jeg tipper at det er enklere nå før dere har flyttet inn (og kanskje mens det er kaldt ute?) Anonymkode: 9888c...a33 2
A-hunter Skrevet 4. februar 2024 #7 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Veldig mange hus har sølvkre. Vi hadde det på badet. Null problem. Null problem med sølvkre? Såpass. Dette skriver Folkehelseinstituttet om sølvkre: "Sølvkre spiser muggsopp og kan være en indikasjon på at det er fuktproblemer eller fuktskader i rommet der de observeres." Null problem der altså. Det man ikke kan se, det finnes ikke? Er det slik det er?
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #8 Skrevet 4. februar 2024 Sølvkre vil man ikke ha for de indikerer fuktproblemer. Skjeggkre er bare ekkelt, og kan nå saneres av skadedyrfirma. Det kan gjøres før en flytter inn. Men sølvkre da må en lete etter fukt og fikse det-potensielt veldig dyrt! Anonymkode: 8ee55...43e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå