AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #1 Skrevet 4. februar 2024 Tittelen sier alt egentlig. Noen føler seg mer komfortabel med folk med samme utdanningsnivå, politikk, religion interesser, hva nå enn det er. Jeg personlig ønsker helst å finne noen som er kreativ/kunstnerisk. Det er et stort pluss om dette faktisk er yrket deres. Så, hvordan skal en ordlegge dette i en bio? Eller, er det kanskje bedre å si dette i en chat? Jeg tenker sistnevnte kan bli både kleint og skuffende for dama, om dette kravet kommer uforberedt som en smekk i ansiktet Det var det jeg lurte på Anonymkode: 801c3...2bb
SPOCA Skrevet 4. februar 2024 #2 Skrevet 4. februar 2024 (endret) Går det ikke an å skrive "Ser etter ei kreativ dame bla bla bla?" Jeg skrev i min bio at "Ser etter menn som ikke drikker alkohol eller nyter andre rusmidler. Dette inkluderer også røyk og snus". Synes det er fint å være ærlig med sine preferanser. Og fint å slippe å kaste vekk tid på folk man ikke passer med. Endret 4. februar 2024 av SPOCA 11 13
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #3 Skrevet 4. februar 2024 SPOCA skrev (4 minutter siden): Går det ikke an å skrive "Ser etter ei kreativ dame bla bla bla?" Jeg skrev i min bio at "Ser etter menn som ikke drikker alkohol eller nyter andre rusmidler. Dette inkluderer også røyk og snus". Synes det er fint å være ærlig med sine preferanser. Og fint å slippe å kaste vekk tid på folk man ikke passer med. Haha jo. Mulig jeg overtenker Anonymkode: 801c3...2bb 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #4 Skrevet 4. februar 2024 Hver sin smak, min erfaring, og jeg har truffet en del, er at jeg er inkompatibel, politisk, med kvinnelige "kunstnersjeler", og oppfatter dem som naive. Klart, en skal ikke skjære alle over med en kam, men det er i alle fall min erfaring. Anonymkode: fdc18...00c 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #5 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hver sin smak, min erfaring, og jeg har truffet en del, er at jeg er inkompatibel, politisk, med kvinnelige "kunstnersjeler", og oppfatter dem som naive. Klart, en skal ikke skjære alle over med en kam, men det er i alle fall min erfaring. Anonymkode: fdc18...00c Godt mulig du og ts har ulik smak, også i politikk. Anonymkode: e7a76...4ae 7 9
Pålet Skrevet 4. februar 2024 #6 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Tittelen sier alt egentlig. Noen føler seg mer komfortabel med folk med samme utdanningsnivå, politikk, religion interesser, hva nå enn det er. Jeg personlig ønsker helst å finne noen som er kreativ/kunstnerisk. Det er et stort pluss om dette faktisk er yrket deres. Så, hvordan skal en ordlegge dette i en bio? Eller, er det kanskje bedre å si dette i en chat? Jeg tenker sistnevnte kan bli både kleint og skuffende for dama, om dette kravet kommer uforberedt som en smekk i ansiktet Det var det jeg lurte på Anonymkode: 801c3...2bb Hvorfor ønsker du en kreativ dame? Hva er grunnen til at du tenker at en kreativ damer er det som passer best til deg? 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #7 Skrevet 4. februar 2024 Pålet skrev (7 minutter siden): Hvorfor ønsker du en kreativ dame? Hva er grunnen til at du tenker at en kreativ damer er det som passer best til deg? Jeg er komponist. Jeg har også jobbet som videospilldesigner. Så jeg er kreativ ja Anonymkode: 801c3...2bb 3 5 1
Pålet Skrevet 4. februar 2024 #8 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er komponist. Jeg har også jobbet som videospilldesigner. Så jeg er kreativ ja Anonymkode: 801c3...2bb Men det betyr ikke at det er en kreativ dame som er beste match med deg? Hva er det du tenker at en kreativ dame vil gjøre bedre i en relasjon med deg enn andre damer? 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #9 Skrevet 4. februar 2024 Pålet skrev (1 minutt siden): Men det betyr ikke at det er en kreativ dame som er beste match med deg? Hva er det du tenker at en kreativ dame vil gjøre bedre i en relasjon med deg enn andre damer? Nei selvfølgelig ikke. Men jeg har alltids følt meg mer bekvem og stimulert med andre kreative folk. Likesinnede. Vi har et felles språk kan du si. Også, hvis en kreativ person er sammens med en som ikke er det, kan man risikere å bli sett på som en useriøs person. Kreativitet er ikke alltids ansett som positivt. Noen tar oss ikke seriøst Anonymkode: 801c3...2bb 8 2 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #10 Skrevet 4. februar 2024 Å være kreativ gjør noe med hele mennesket. En er mere løsningsorientert, fleksibel, mindre fordomsfull. Anonymkode: cd147...fe1 4 12
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #11 Skrevet 4. februar 2024 Jeg er (kreativ) kvinne og ville ikke reagert på at det har en preferanse i bioen. Men det kan hende det er mange flotte kvinner du går glipp av, som er kreative, men tenker de ikke er nok kreative for deg om du skriver at de må være det. Anonymkode: 7295b...9c7 12 12
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #12 Skrevet 4. februar 2024 Det er f.eks litt kjedelig med damer som aldri kan gå ut uten å legge på flere lag med sminke, som bruker masse penger på negler og som foretrekker en ferie der de kan brune seg på stranda. Det morsomste de gjør er å gå på byen med venninner, drikke og shoppe. Liker at en dame er trygg på å gå ut som seg selv, uten sminke. Og som koser seg med å skape noe, som har hendene fulle av maling eller træler. Som gjerne drar på telttur og som leser bøker. En som er bevisst forbruket sitt, som shopper minst mulig og heller går for gjenbruk. Anonymkode: cd147...fe1 3 4
Fremmed fugl Skrevet 4. februar 2024 #13 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tittelen sier alt egentlig. Noen føler seg mer komfortabel med folk med samme utdanningsnivå, politikk, religion interesser, hva nå enn det er. Jeg personlig ønsker helst å finne noen som er kreativ/kunstnerisk. Det er et stort pluss om dette faktisk er yrket deres. Så, hvordan skal en ordlegge dette i en bio? Eller, er det kanskje bedre å si dette i en chat? Jeg tenker sistnevnte kan bli både kleint og skuffende for dama, om dette kravet kommer uforberedt som en smekk i ansiktet Det var det jeg lurte på Anonymkode: 801c3...2bb Tittelen på tråden sier faktisk ikke om hva du virker å søke. Søker du kreative kvinner, eller kvinner i det som omtales som kreative yrken. I denne yrken har vi klare klassemekanismer i rekruttering, men betyr det at mennesker som kommer fra en fattig sosioøkonomisk bakgrunn, faktisk er mindre kreative? Er svært vanlig å ønske det du gjør, noen som er sosialt og kulturelt lik seg selv. Da er det vel bare å beskrive preferanser for noen slike ting. Om det er yrke, politisk ståsted og så videre. 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #14 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er f.eks litt kjedelig med damer som aldri kan gå ut uten å legge på flere lag med sminke, som bruker masse penger på negler og som foretrekker en ferie der de kan brune seg på stranda. Det morsomste de gjør er å gå på byen med venninner, drikke og shoppe. Liker at en dame er trygg på å gå ut som seg selv, uten sminke. Og som koser seg med å skape noe, som har hendene fulle av maling eller træler. Som gjerne drar på telttur og som leser bøker. En som er bevisst forbruket sitt, som shopper minst mulig og heller går for gjenbruk. Anonymkode: cd147...fe1 Damer som oppfyller flere av punktene i første avsnitt her, kan også være kreative kunstnere. Det er ikke motsetning mellom fine negler og å lese bøker f.eks. Anonymkode: ae1bb...187 3 5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #15 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Damer som oppfyller flere av punktene i første avsnitt her, kan også være kreative kunstnere. Det er ikke motsetning mellom fine negler og å lese bøker f.eks. Anonymkode: ae1bb...187 Selvsagt ikke. Det var korte eksempler, jeg tenker ikke å skrive en utfyllende avhandling. Det var for å si noe om verdier. Jeg ønsker ikke en overfladisk kjæreste, og hennes måte å leve på, om det er å grave i jord, male, drive med keramikk osv bør være viktigere enn "fine" negler. Anonymkode: cd147...fe1 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #16 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg er komponist. Jeg har også jobbet som videospilldesigner. Så jeg er kreativ ja Anonymkode: 801c3...2bb 😍 Anonymkode: e7a76...4ae 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #17 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Det er f.eks litt kjedelig med damer som aldri kan gå ut uten å legge på flere lag med sminke, som bruker masse penger på negler og som foretrekker en ferie der de kan brune seg på stranda. Det morsomste de gjør er å gå på byen med venninner, drikke og shoppe. Liker at en dame er trygg på å gå ut som seg selv, uten sminke. Og som koser seg med å skape noe, som har hendene fulle av maling eller træler. Som gjerne drar på telttur og som leser bøker. En som er bevisst forbruket sitt, som shopper minst mulig og heller går for gjenbruk. Anonymkode: cd147...fe1 Er det først og fremst det kreative du ønsker deg, eller er det hele den pakka du mener følger med? Jeg er for eksempel ikke spesielt kreativ, men kan likevel krysse av på det meste av det andre du mener kreative damer kommer med. Da vil jeg tro det også finnes kreative damer som kan krysse av på mye av det du mener hører til hos de som ikke er kreative også. Så sånn bortsett fra at jeg tror og håper at du har et mer nyansert bilde av verden enn dette, så må du finne ut eksakt hva det er du ønsker deg. Om det er hele pakka, så bør du på et eller annet vis få frem det, for det er ikke automatisk sånn at de som er kreative kan krysse av på alt det andre du også ønsker deg. Anonymkode: 8fab5...7db
Martelè Skrevet 4. februar 2024 #18 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Er det først og fremst det kreative du ønsker deg, eller er det hele den pakka du mener følger med? Jeg er for eksempel ikke spesielt kreativ, men kan likevel krysse av på det meste av det andre du mener kreative damer kommer med. Da vil jeg tro det også finnes kreative damer som kan krysse av på mye av det du mener hører til hos de som ikke er kreative også. Så sånn bortsett fra at jeg tror og håper at du har et mer nyansert bilde av verden enn dette, så må du finne ut eksakt hva det er du ønsker deg. Om det er hele pakka, så bør du på et eller annet vis få frem det, for det er ikke automatisk sånn at de som er kreative kan krysse av på alt det andre du også ønsker deg. Anonymkode: 8fab5...7db I tilfelle der er forvirrelse, så er det jeg som er trådstarter og den personen du siterte er ikke meg 1
Fremmed fugl Skrevet 4. februar 2024 #19 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Selvsagt ikke. Det var korte eksempler, jeg tenker ikke å skrive en utfyllende avhandling. Det var for å si noe om verdier. Jeg ønsker ikke en overfladisk kjæreste, og hennes måte å leve på, om det er å grave i jord, male, drive med keramikk osv bør være viktigere enn "fine" negler. Anonymkode: cd147...fe1 Men nå skriver du om noe helt annet en å være kreativ. Det å bruke maling til å skape et estetisk uttrykk, gjerne med en hensikt å påvirke betrakteren... Det er vel det som gjerne vil høre til en kreativ aktivitet. Menneskets ansikt bør være et nok så spennende lerret. 2 1
Fremmed fugl Skrevet 4. februar 2024 #20 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei selvfølgelig ikke. Men jeg har alltids følt meg mer bekvem og stimulert med andre kreative folk. Likesinnede. Vi har et felles språk kan du si. Også, hvis en kreativ person er sammens med en som ikke er det, kan man risikere å bli sett på som en useriøs person. Kreativitet er ikke alltids ansett som positivt. Noen tar oss ikke seriøst Anonymkode: 801c3...2bb På gruppenivå så er det en fordel i samfunnet å bli vurdert som kreativt. Finnes gode studier på dette fra for eksempel arbeidslivet, der kolleger velger å investere mer tid til å bygge relasjoner med kolleger som dem oppfatter som kreative. PS. Men jeg tror at mange i denne tråden bruker begrepet kreativ til å definere enn egen subkultur, og ikke bruker det om å faktisk være kreativ. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå