Gå til innhold

Hvor lang tid etter at man har startet å date er man kjærester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, i mine øyne har det null betydning hvor lenge man har datet, men hva man faktisk har gjort sammen. 

Har du møtt vennene hans/hennes? 

Har du møtt noen som hen jobber sammen med? 

Har du sett hvordan hen oppfører seg mot andre mennesker som hen ikke kjenner? (servitører, butikkansatte etc)

Har du sett hvordan hen oppfører seg i en ubehagelig situasjon eller når noe uforutsett skjer?

Har du sett hvordan hen reagerer når hen er sint/sur/skuffet/lei seg? 

Min mening er at single på let her inne er alt for opptatte av tid og det å få seg en kjæreste, kontra det å faktisk finne en person som vil kunne være en fin kjæreste og som er et bra menneske. 

Gå på dater for å bli kjent ikke for å samle på dater. 

Anonymkode: 91702...47e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke nødvendigvis uenig, men noen ganger bare klaffer det også er man kjærester. Jeg flyttet inn til han etter tre dater, men ble offisielt kjærester etter en måned. :)

Skrevet
SPOCA skrev (19 minutter siden):

Jeg er ikke nødvendigvis uenig, men noen ganger bare klaffer det også er man kjærester. Jeg flyttet inn til han etter tre dater, men ble offisielt kjærester etter en måned. :)

Hvor mye av det som jeg listet opp over her var du bevisst på før du flyttet inn hos han?  

Skrevet
SPOCA skrev (16 minutter siden):

Hvis man trives sammen, why not? Å være kjærester med noen er hyggelig, frem til det eventuelt ikke er hyggelig lenger. Man må ta noen sjanser her i livet og hygge seg mens man kan.  

Anonymkode: 0c8c6...4b1

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvor mye av det som jeg listet opp over her var du bevisst på før du flyttet inn hos han?  

Alt. Jeg har vært i et svært voldelig forhold tidligere, så det var noe jeg var ekstremt var på. Det er dog når man bor sammen man virkelig blir godt kjent, så for vår del var det bare bra.

Innen det var gått en måned og vi hadde bodd sammen i tre uker hadde jeg både møtt venner, sett han i alle sammenhenger som er relevante. 

Det som derimot var det største grønne flagget av dem alle var hvordan han både snakket om og var opptatt av sin sønn. En mann som kjemper så mye for sitt barn med tunge og sammensatte diagnoser er en mann jeg visste jeg ville ha i mitt liv. Jeg traff ikke sønnen på denne tiden, selvsagt, men jeg så jo hvor på han var. 

I tillegg var jeg i en litt spesiell situasjon med en ustabil eks, og derfor var det uaktuelt for han å la meg leve i utrygghet. Han var et stort vandrende grønt flagg. ;)

Endret av SPOCA
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis man trives sammen, why not? Å være kjærester med noen er hyggelig, frem til det eventuelt ikke er hyggelig lenger. Man må ta noen sjanser her i livet og hygge seg mens man kan.  

Anonymkode: 0c8c6...4b1

Det kan man jo også si. Så viste det seg også å være veldig riktig for oss, all den tid vi nå har vært sammen noen år og skal gifte oss til sommeren. :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg og gubben hadde vært ute sammen 1 gang, og møttes 5 ganger. Da vi flyttet sammen. Vært sammen i 23 år, gift I 22år nå. Var bare noe som bare stemte helt

Anonymkode: c5c7c...300

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså, i mine øyne har det null betydning hvor lenge man har datet, men hva man faktisk har gjort sammen. 

Har du møtt vennene hans/hennes? 

Har du møtt noen som hen jobber sammen med? 

Har du sett hvordan hen oppfører seg mot andre mennesker som hen ikke kjenner? (servitører, butikkansatte etc)

Har du sett hvordan hen oppfører seg i en ubehagelig situasjon eller når noe uforutsett skjer?

Har du sett hvordan hen reagerer når hen er sint/sur/skuffet/lei seg? 

Min mening er at single på let her inne er alt for opptatte av tid og det å få seg en kjæreste, kontra det å faktisk finne en person som vil kunne være en fin kjæreste og som er et bra menneske. 

Gå på dater for å bli kjent ikke for å samle på dater. 

Det er ingen fasit. Noen ganger klaffer det bare. Tok 3 uker ca her😅 

Anonymkode: 7a7b2...835

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor folk er redd for å kalle seg kjærester- det er jo et ord man bruker om to som er veldig mye sammen(i romantisk sammenheng). Er man forelsket,har  det fint sammen og har møtt hverandre noen mnd? da kan man likesågodt bare kalle seg kjærester. Blir det slutt så er det ikke noe annerledes enn om man ikke hadde kalt seg kjærester. Men er det snakk om å flytte sammen - da skjønner de fleste at man kan trenge litt tid.(Hvis man i det hele tatt ønsker å flytte sammen med noen).

Anonymkode: d69ed...e5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...